2017-08-02, 21:56
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag fattade vad du menade med rullväskan även om det är långsökt.
Nu får någon rätta mig om jag har fel men låg inte ryggsäcken vid en bäck ute på åkern. Det måste isf vara ett kast värt OS medalj

Det känns, som femte upprepningen; "Väskan KAN ha placerats på ett annat ställe och flyttats av någon annan!"
Citera
2017-08-02, 21:57
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Visst kan du ha rätt i att de anhöriga vet mer om hans mående än vad denna tråd gör, men jag för min del är inte så säker på att de vet så mycket mer, även om de förstås har en mängd detaljer som inte denna tråd har.

Jag tror att de genom samtal med honom har fått klart för sig att han mår dåligt, och att de då tyckt att han borde komma hem. Eller att han själv har sagt att han vill det och de har hållit med. Att de har tänkt att "bara vi får hem honom så vi kan hjälpa honom ordentligt". Att prata öga mot öga, att studera hans beteende, att kunna skjutsa honom till psykolog, och så vidare. Det går ju att göra så mycket mer när han är hemma än att bara prata med honom via telefon.

mycket av deras märkliga beteende efter försvinnandet är begripligt i mitt huvud. Fasan när han inte var med på tåget. Och inte på nästa, och inte på nästa.

Jag skulle nog inte agera som de har gjort/gör, men jag skulle å andra sidan verkligen inte vilja byta med dem.

Jo att han vill hem har det ju hetat hela tiden utom en intervju med pappan nu på slutet där han plötsligt ändrar sig och säger att patrik nog inte klev av utav misstag,och bara ville ta en paus vara ifred
Det rimmar inte med att han så gärna vill hem . Kanske bara desperat osv och hoppas men jag reagerade på dom orden
Citera
2017-08-02, 21:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det känns, som femte upprepningen; "Väskan KAN ha placerats på ett annat ställe och flyttats av någon annan!"

För ordningens skull så bör vi kanske också upprepa att ryggsäcken inte hittades invid en bäck, det var ett dike enlig person som har varit på platsen.

Har någon lyckats få det här diket att fastna på en bild som har publicerats? Vi har fått se grönska i alla dess former men diket, finns det ens på bild så att vi kan bilda oss en uppfattning om det ens är teoretiskt möjligt att drunkna där och flyta iväg?
Citera
2017-08-02, 21:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe

hmm jo men det var inte den teorin vi diskuterade precis då
Citera
2017-08-02, 22:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Jo att han vill hem har det ju hetat hela tiden utom en intervju med pappan nu på slutet där han plötsligt ändrar sig och säger att patrik nog inte klev av utav misstag,och bara ville ta en paus vara ifred
Det rimmar inte med att han så gärna vill hem . Kanske bara desperat osv och hoppas men jag reagerade på dom orden
Visst kan det rimma.

Han ville hem.

På tåget på väg hem blev det dåliga måendet än värre och han kände att han inte klarade det. Han kunde inte sitta på det där tåget mer. Han orkade inte med resan. Han orkade inte med sig själv.

Hade han lyckats hålla ut tills han kom fram till Malmö hade han nog suttit vid sina föräldrars köksbord nu. Med psykologbesök och eventuell vistelse på någon psykavdelning bakom sig.

Ovanstående är alltså min egen teori.
Citera
2017-08-02, 22:05
Medlem
Ang dikena; det är stora krondiken där, de kan vara 1,5-2 m från vägen och ner till botten alt vattnets början. Det är åkrarnas dränering.

Ang datorn och polisens (eventuella) genomsökning av den; måste de inte ha en husrannsakanorder innan de ens får peta på den?
Citera
2017-08-02, 22:05
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Oj! Hoppas givetvis att det rör patrik och att det är positiva nyheter!
Men....
Känslan är inte god just nu... 🙈

007! NÄR började "förmodad liklukt" innebära positiva nyheter????
Citera
2017-08-02, 22:08
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Visst kan det rimma.

Han ville hem.

På tåget på väg hem blev det dåliga måendet än värre och han kände att han inte klarade det. Han kunde inte sitta på det där tåget mer. Han orkade inte med resan. Han orkade inte med sig själv.

Hade han lyckats hålla ut tills han kom fram till Malmö hade han nog suttit vid sina föräldrars köksbord nu. Med psykologbesök och eventuell vistelse på någon psykavdelning bakom sig.

Ovanstående är alltså min egen teori.

Kan instämma i den !

Men i ett av samtalen med mamma där dom diskuterade allt bra dom skulle göra ,så kanske det kom upp Mindre trevliga alternativ .kan ju handlat om något som gjort att han ville kliva av oxå ,även det en teori . Ja ja grabben klev av och är försvunnen just nu .
Citera
2017-08-02, 22:11
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Visst kan du ha rätt i att de anhöriga vet mer om hans mående än vad denna tråd gör, men jag för min del är inte så säker på att de vet så mycket mer, även om de förstås har en mängd detaljer som inte denna tråd har.

Jag tror att de genom samtal med honom har fått klart för sig att han mår dåligt, och att de då tyckt att han borde komma hem. Eller att han själv har sagt att han vill det och de har hållit med. Att de har tänkt att "bara vi får hem honom så vi kan hjälpa honom ordentligt". Att prata öga mot öga, att studera hans beteende, att kunna skjutsa honom till psykolog, och så vidare. Det går ju att göra så mycket mer när han är hemma än att bara prata med honom via telefon.

mycket av deras märkliga beteende efter försvinnandet är begripligt i mitt huvud. Fasan när han inte var med på tåget. Och inte på nästa, och inte på nästa.

Jag skulle nog inte agera som de har gjort/gör, men jag skulle å andra sidan verkligen inte vilja byta med dem.

Där tror jag du kan ha rätt och mycket av allt tjafs i HP gruppen bottnar egentligen i missförstånd. Jag har inte läst någonstans att någon bett om privata detaljer utan hela tiden om fakta vad som hände runt själva försvinnandet. Men hans stackars föräldrar som förmodligen visste hur han mådde kanske även varför, kände sig påhoppade och att vissa ville de skulle lämna ut privata detaljer om P
Det skulle förklara ganska mycket isf
Citera
2017-08-02, 22:11
Medlem
zippzons avatar
Ser ut som om det inte va något
Citat:
Strax innan klockan 22 på onsdagskvällen berättar NA:s reporter på plats att det är lugnt platsen och att sökandet verkar ha avslutats för kvällen.
Citera
2017-08-02, 22:13
Medlem
ShadowStepzs avatar
Fortfarande inget i gruppen på facebook om det förmodade likfyndet. De verkar fullt upptagna med att organisera samåkning till söndagens sök..
Citera
2017-08-02, 22:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Ser ut som om det inte va något

Ser ut som om att polisen inte hittade något, inte synonymt med att där inte fanns något.

Om doften kommer ifrån ett dött djur eller ett avlopp så borde polisen berätta det.

Antagligen så har polisnäsorna inte lyckats lokalisera doftkällan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in