2017-08-02, 12:08
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Detta blir första och sista gången jag öppet kommenterar ditt inlägg.
Du är öppenbart störd och har svårt att ta in vad andra människor har för tankar och åsikter.
Jag har inte bombat, men jag bad dig, liksom jag bad andra att fundera på ... andra kopplingar.
Jag var nyregistrerad och kunde uppenbarligen inte skriva i tråden.
Ojoj, vad många dagar sedan det är, haha.
För femtiotolfte gången, fatta nu, att din attityd och stil INTE passar trådens syfte!!
Vad är ditt syfte här? Är du Mariestadsbo?
Har du åldern inne för att veta "vilka" personer det pratas om?
Glöm nu att jag tänker besvara ditt svar på detta, jag är smart nog att förstå mig på och undvika idioter...

MstadBoSen1986:

"Jag undrar vilken den kopplingen är mellan BW och Eksjö som du har påstått dig veta i PM till Ugglan - förutom den kopplingen till hans syster i Eksjö och den kropp som har påträffats där. Vi är många nu som undrar och väntar på svar för det är intressanta uppgifter du kommer med.
Citera
2017-08-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ok vi ska sluta spekulera om din koppling till kgm. Men du: vänner till familjen som säger att han inte varit på förhör, kom igen, varför/hur ska de veta det?! Det är knappast något han pratar om över lördagsmiddagen. Och TS nämndes ju här först i juni i år, eller hur? Sista frågan. Vad sas i mstad 15år innan tråden? Jag birde veta men vet ej. Det är ju intressant att vi nu efter 25år kan fokusera istället. Däremot kan det finnas kopplingar till andra personer som nämnts. Kan du inte fråga vännerna om kgm är vän med några av de tidigare nämnda här.
Frågan är vem du själv har koppling till? Det verkar som du försöker föra folk som läser här inne åt ditt håll varför ?? Låter jävligt skumt!! Bara för att jag inte delar allas teorier, så behöver man väl inte ha kopplingar till andra nämnda här inne. Men om du är Mariestadsbo som jag är, så kanske även du och jag känner varandra och tom är vänner? Vem vet? Hur faan ska folk våga skriva här inne om man blir påhoppad och misstänkt direkt. Jag har ett stort kontaktnät efter 51 år i Mariestad, och hört hur folk pratat om olika misstänkta personer, och varför du inte hört nåt kan bara du svara på.. Ps om hans sambo säger att han inte varit borta el frihetsberövad nån gång så betyder väl det nåt? Därmed betyder det inte att jag varken vet el tror på det. Men jag utesluter inget så länge alla spekulerar. Och Mina källor röjer inte!
Senast redigerad av Fighter83 2017-08-02 kl. 13:25. Anledning: Felstavning
Citera
2017-08-02, 13:27
Medlem
[quote=Phena Lilipsson|61375169]Jag har hört att H hoppade in i en bil efter vägen, en s.k raggarbil. Den var gul är numera en annan färg.
Citera
2017-08-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Frågan är vem du själv har koppling till? Det verkar som du försöker föra folk som läser här inne åt ditt håll varför ?? Låter jävligt skumt!! Bara för att jag inte delar allas teorier, så behöver man väl inte ha kopplingar till andra nämnda här inne. Men om du är Mariestadsbo som jag är, så kanske även du och jag känner varandra och tom är vänner? Vem vet? Hur faan ska folk våga skriva här inne om man blir påhoppad och misstänkt direkt. Jag har ett stort kontaktnät efter 51 år i Mariestad, och hört hur folk pratat om olika misstänkta personer, och varför du inte hört nåt kan bara du svara på.. Ps om hans sambo säger att han inte varit borta el frihetsberövad nån gång så betyder väl det nåt? Därmed betyder det inte att jag varken vet el tror på det. Men jag utesluter inget så länge alla spekulerar. Och Mina källor röjer inte!

Lugn och fin. Jag försökte mest mäkla fred. Jag har säkert kopplingar till många men inte många som nämns i tråden. Så nej, jag har ingen agenda. Istället följer jag det fokus som blivit allt mer relevant här, uppgifter har bekräftats så bra det går till flera av oss. Du däremot skickade massa PM där du nämnde att dina bekanta/vänner runt KGM snart skulle dementera att det var han. Varför skrev du så? Varför höll du det som så otroligt att det spår som varit hetast här det sista också kan vara rätt (det spår du kallar "mitt håll" vad det nu betyder= nej, det är det håll som haft mest fokus och som det kommit upp mest intressanta uppgifter om det sista). Mer än så har jag inte uttryckt. Jaja, vi skulle inte tjafsa i tråden så vi får ta det i PM istället. PS. Sen sa du inte att det var hans sambo som hade sagt något.
Senast redigerad av lubbe75 2017-08-02 kl. 14:07.
Citera
2017-08-02, 14:17
Medlem
[quote=Phena Lilipsson|61378043]
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Jag har hört att H hoppade in i en bil efter vägen, en s.k raggarbil. Den var gul är numera en annan färg.

Hej!

Känns som du sitter inne med uppgifter.
Vad vet du?
Om du inte vill skriva här. Kontakta gärna polisen
Citera
2017-08-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Lugn och fin. Jag försökte mest mäkla fred. Jag har säkert kopplingar till många men inte många som nämns i tråden. Så nej, jag har ingen agenda. Istället följer jag det fokus som blivit allt mer relevant här, uppgifter har bekräftats så bra det går till flera av oss. Du däremot skickade massa PM där du nämnde att dina bekanta/vänner runt KGM snart skulle dementera att det var han. Varför skrev du så? Varför höll du det som så otroligt att det spår som varit hetast här det sista också kan vara rätt (det spår du kallar "mitt håll" vad det nu betyder= nej, det är det håll som haft mest fokus och som det kommit upp mest intressanta uppgifter om det sista). Mer än så har jag inte uttryckt. Sedan pratade du om att du skulle messa KB också ,hur gick det med det? Jaja, vi skulle inte tjafsa i tråden så vi får ta det i PM istället. PS. Sen sa du inte att det var hans sambo som hade sagt något.
Jag skrev till Kb men ångrade mig och raderade mina frågor. Kände mig som ett svin, som en varg runt bytet. Och jag sa aldrig att mina kontakter skulle dementera nåt här inne, och skulle jag höra av mig till dig på pm om jag hörde nåt. . Jag ska coola ner mina inlägg o låta polisen göra sitt jobb. Förstår inte vad PW och C/o är ute efter?? Allt som skrivs härinne vet dom ju redan.Om KM är pilot el GM så har dom ju kännt till honom och hans familjekopplingar, flickvänner, kompisar ja allt om honom. Iom att han har blivit förhörd minst tre ggr. 92, 98, 01, och 2017. Vad för nytt har tillkommit som inte Polisen redan vet, ??
Säg en enda grej? Dom har känt till honom i 25 år? Jag tror bara att rent erkännande från GM kan lösa detta, och är det KM, polisen misstänker som pilot så är väl deras tanke att alla skriverier ska knäcka honom att erkänna, för tydligen fattas ju nån bit för att kunna häkta honom, en bit som alltid saknats? Ett erkännande, el en kropp? .
Citera
2017-08-02, 14:30
Medlem
Citat:
Det.är konstigt att man blir ihopkopplad med folk härinne bara för man inte följer drevet. Jag släpper inte dom gamla spåren el vittnena förrän vi vet mer, . El saker som diskuterades bland Mariestsdsborna i nästan 15 år innan ens tråden fanns. Och jag har ingen aning om vem KM är sen tidigare, allt jag vet om honom har jag fått leta reda på själv. När jag letat så har det visat sig att jag har en väninna och en killkompis som är nära vänner med den familjen KM på olika sätt., jag kommer inte röja dom. Det dom sagt är att KM inte varit frihetsberövad el varit inne på nåt förhör iår. Att KM inte är nån nörd el tönt, utan är som vem som helst, som inte sticker ut och aldrig gjort. Jag vet att han jobbar nu på dagarna som vanligt.
Och att familjen vet om vad som skrivs härinne, pga av vänner till dom. Men sen kan inte någon bortse från all information som strömmar in ang KM, alla kopplingar som görs. Vad är sant och inte? Min önskan ju bara att vi inte dömer någon i förväg. som TS tex som i många Mariestads ögon varit istort sett dömd i 25 år? Han är helt borta nu el? .
Vad är det för drev du pratar om - Bollen rullar och det är fritt att påpeka vad KM inte skulle vara skyldig till - Det håller inte att säga att han är en vanlig kille - för hans 2 personligheter gör att han just är rätt profil till GM. Vet någon om KB och KGM's systrar fortfarande har kontakt?
Citera
2017-08-02, 14:39
Medlem
Citat:

Citat:
Jag skrev till Kb men ångrade mig och raderade mina frågor. Kände mig som ett svin, som en varg runt bytet. Och jag sa aldrig att mina kontakter skulle dementera nåt här inne, och skulle jag höra av mig till dig på pm om jag hörde nåt. . Jag ska coola ner mina inlägg o låta polisen göra sitt jobb. Förstår inte vad PW och C/o är ute efter?? Allt som skrivs härinne vet dom ju redan.Om KM är pilot el GM så har dom ju kännt till honom och hans familjekopplingar, flickvänner, kompisar ja allt om honom. Iom att han har blivit förhörd minst tre ggr. 92, 98, 01, och 2017. Vad för nytt har tillkommit som inte Polisen redan vet, ??
Säg en enda grej? Dom har känt till honom i 25 år? Jag tror bara att rent erkännande från GM kan lösa detta, och är det KM, polisen misstänker som pilot så är väl deras tanke att alla skriverier ska knäcka honom att erkänna, för tydligen fattas ju nån bit för att kunna häkta honom, en bit som alltid saknats? Ett erkännande, el en kropp? .
Nu ramla polletten ner - Alla bevis är borta - nu finns det ett mörk historia ned ett samvete som kan spöka hos GM. Kom igen nu - Alla som vet något - tala ut. Ser alla som skyddar GM som medskyldiga - men att berätta sanningen är en styrka o i mina ögon en hjälte - trots ev inblandning.
Citera
2017-08-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Vad är det för drev du pratar om - Bollen rullar och det är fritt att påpeka vad KM inte skulle vara skyldig till - Det håller inte att säga att han är en vanlig kille - för hans 2 personligheter gör att han just är rätt profil till GM. Vet någon om KB och KGM's systrar fortfarande har kontakt?
Berätta gärna om hans två olika personligheter som du säger dig veta att han har? Att han är en duktig elektriker? , att han är en bra familjefar som älskar sin son. Och gillar hockey El en bra sambo? Det finns nog många här som inte vet vem han är så jag känner inte till hans sidor. berätta
Citera
2017-08-02, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Detta är nog exakt vad som hände. KB arbetade natt och KM passade på att flirta med HA som inte var intresserad. Hon kanske till och med tog det som "skoj" från KM sida, hon uppfattade inte "uppvaktningen" från KM som allvarligt menat. Att han sedermera trängde sig på när HA skulle promenera hem och efter bron tog han en chans men blev avvisad av HA. Där hände något.

Så långt är vi nog överens om händelseförloppet. Det här med bil blir lite krångligare att få ihop.
KM måste ha transporterat kroppen ganska direkt efter överfallet. Var fick han tag i närmaste och bästa bil för ändamålet (om KB jobbade natt var inte deras bil hemma).
Hur långt borta bor KM närmaste vän som han kan få låna bilen av? Systrarna bor i närheten, hur lång tid tar det att gå/springa dit och komma tillbaka med en bil?

Enligt uppgifter var KM full, så pass full att han inte minns enligt egen utsago, men hur var det i verkligheten? Skulle hans syster låna ut sin bil till honom om han var så pass full eller hade han möjlighet att ta den utan hennes vetskap?

Skulle hon ställa upp som chaufför för sin bror om han begärde det, oavsett vad det handlade om, såsom mord?

Om man byter ut syster mot en förtrogen vän, vem skulle detta vara (som bor alldeles i närheten)?

Jag kan tänka mig att mordet på HA inte var planerat, utan en olyckshändelse, men varför inte larma SOS? Har han försökt att våldta HA och detta är något som KM skäms för och som gör att han därför inte ville ringa SOS?
Oavsett vad som hänt vid överfallet så kan han absolut inte ha lämnat kroppen någon längre stund med risk för upptäckt. Varför väljer man att transportera bort kroppen? Jo, för om kroppen hittas kan den binda sig till en GM genom b. la. DNA. På den tiden hade DNA inte vidareutvecklats som idag, men jag tror att KM redan 1992 visste att sperma kan kopplas till en person. Därför tog han med kroppen - han ville inte åka dit för mord och våldtäkt.

Okej, tillbaka till bilen.

Vem ställer upp på att medvetet transportera en kropp (antagligen på en person som denne känner)? Mitt svar; ingen. Jag tror att KM är helt ensam om detta från början till slut.
Var fick han tag i bilen omgående (flickvännen brukade deras gemensamma bil vid tillfället)?

Skulle syrran gå med på att låna ut sin bil till honom mitt i natten trots att han hade druckit?

Efter en våldtäkt och ett mord är nog adrenalinet och stresshormoner på topp och om han nu var onykter så har han antagligen nyktrat till tillräckligt för att syster skall tro att han är mer eller mindre nykter vid tillfället och går med på att låna ut bilen (efter viss övertalan) till KM.

Frågan som kvarstår dock, var har KM gömt kroppen?

OBS spekulationer! Ja, jag tror att KM är Pilot, tillika GM.

Håller med dig om händelseförloppet till fullo. Tror att Pilot=GM och att personen ifråga var ensam om detta. Angående bilen, kan det inte vara så att Pilot redan hade nycklarna till systerns bil på sig? Det finns väl alltid minst två, ibland tre nycklar till en bil? Ibland händer det ju att man delar med sig en nyckel till någon man litar på osv. Pilot kan ju också ha lånat bilen ifråga och på grund av detta haft kvar en nyckel. Det skulle ta bort momentet att han var tvungen att fråga någon om lov att låna bilen där mitt i natten.

Dådet händer någonstans i skogen/ängen tror jag. Efter GM kommit till någon slags sans så döljer han tillfälligt HA:s kropp i något buskage (nära stigen som går genom skogen). Därefter går/springer han bort till parkeringen på lockerudsvägen (tidigare i tråden hade någon med google-maps mätt upp tidsåtgången för detta till typ 10 minuter tror jag), låst upp bilen och åkt och hämtat kroppen på ekudden (där bröderna i bilen ser när GM åker ner mot lekplatsen). När HA:s kropp är i bilen har GM sedan ställt tillbaka bilen på sjukhusparkeringen. Vittnen ser när han springer från sjukhusparkeringen. Dagen efter detta har sedan GM tagit kroppen dit han tänkt gömma den för gott.
Citera
2017-08-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Håller med dig om händelseförloppet till fullo. Tror att Pilot=GM och att personen ifråga var ensam om detta. Angående bilen, kan det inte vara så att Pilot redan hade nycklarna till systerns bil på sig? Det finns väl alltid minst två, ibland tre nycklar till en bil? Ibland händer det ju att man delar med sig en nyckel till någon man litar på osv. Pilot kan ju också ha lånat bilen ifråga och på grund av detta haft kvar en nyckel. Det skulle ta bort momentet att han var tvungen att fråga någon om lov att låna bilen där mitt i natten.

Dådet händer någonstans i skogen/ängen tror jag. Efter GM kommit till någon slags sans så döljer han tillfälligt HA:s kropp i något buskage (nära stigen som går genom skogen). Därefter går/springer han bort till parkeringen på lockerudsvägen (tidigare i tråden hade någon med google-maps mätt upp tidsåtgången för detta till typ 10 minuter tror jag), låst upp bilen och åkt och hämtat kroppen på ekudden (där bröderna i bilen ser när GM åker ner mot lekplatsen). När HA:s kropp är i bilen har GM sedan ställt tillbaka bilen på sjukhusparkeringen. Vittnen ser när han springer från sjukhusparkeringen. Dagen efter detta har sedan GM tagit kroppen dit han tänkt gömma den för gott.

Möjligt, även om jag tror han gjorde sig av med kroppen redan under natten. OBS! Glöm ej den person som sågs springande från sjukhusparkeringen kl. 04:20. Tror att dessa händelser hänger ihop.
Citera
2017-08-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Möjligt, även om jag tror han gjorde sig av med kroppen redan under natten. OBS! Glöm ej den person som sågs springande från sjukhusparkeringen kl. 04:20. Tror att dessa händelser hänger ihop.

Eller så hade han henne inspärrad under veckan han var sjukskriven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in