2017-08-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Då kanske vi kan skicka ut en förfrågan till dom som kanske vet vem KM är, om HA var hans typ av tjej ?
Han kanske var klänging på många tjejer som han var bekant med under kvällen ?
Även om så skulle vara fallet så följde han inte de andra tjejerna hem så då är det ganska ointressant. Om KM och pilot är samma person vilket Freja bekräftar så följde han henne hemåt och är än sålänge den sista som setts tillsammans med Helena innan hon försvinner. Det ser onekligen inte bra ut för honom, även om det inte direkt pekar ut honom som skyldig. Att han påstår att han inte minns och har ljugit i förhör och har ändrat sin version gör dock att han känns som en trolig gm.
Citera
2017-08-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nej, jag och ingen som jag kände som var vän med Helena spekulerade om att det kunde vara han eller någon annan heller för den delen. Det är ju väldigt svårt att tro att någon människa överhuvudtaget skulle kunna göra Helena illa !! Speciellt en vän till henne och en bekant till mig!

När jag fick uppgiften om vem pilot är så tänkte jag precis som jag skrev i ett tidigare inlägg "vem fan är det??! "
Han är alltså ingen som man lägger på minnet! En Svensson kan man säga! Jag umgicks inte med Klas och K utan träffade de bara på ett par för fester.
När Helena försvann så tror jag inte att hon umgicks så där jättemycket längre med Klas KB och Pernilla. Det betyder inte att det inte var vänner och träffades men när man Är i denna åldern så rör man gör mycket på sig och folk bodde på olika håll studerade bytt jobb med mera mycket som händer i den åldern. Jag tror att festen i Töreboda var en inflyttningsfest och återseendes fest på samma gång!

Helena var en sådan människa som inte pratade skit om folk generellt, väldigt glad och vänlig och en underbar vän som fattas oss!

Skulle ha svårt för att tro att hon tyckte illa om Klas om hon inte hade blivit stött på av honom innan denna kväll på Statt.
Hade hon blivit stött på av honom innan Statt alltså vid ett tidigare tillfälle så skulle hon definitivt varit stört förbannad! och väldigt obekväm!!
Tror att hon inte hade blivit det han kanske bara hade flörtat lite med henne innan.

Eftersom jag har fått bekräftat vem som pilot så behöver jag ju inte göra några mer efterforskningar om vem pilot är. Så ja Klas hängde efter Helena inne på statt eftersom han är pilot. Det är så jag tänker ..! men jag har förståelse för att andra inte har det eftersom de inte har fått denna information men det betyder ju inte att jag ljuger eller hur. Nu är det ju många andra som inte kände Helena som har fått upp en massa fakta och intressanta uppgifter som pekar ut Klas mer och mer...

Just nu får jag och vänner en massa nyfikna frågor på Messenger bland annat och en hel del information också. Annars väntar jag bara på att KMs namn ska bli officiellt alltså i media.

Om det är någon här som har intressant information så PMa mig gärna eller någon annan om ni inte vill gå ut i tråden själva.

Jag vill vara anonym så jag tänker inte skriva mer detaljerade saker.

Det måste kännas frustrerande och hemskt att veta vem och att han går där och lever på som vanligt, tillsynes oberörd.
De andra som har samma kännedom, hur klarar de att lägga band på sej och inte kontakta honom?
Tänker de med nära anknytning som bor i Mariestad, det måste vara svårt att se honom....Vilket agg det måste väcka även hos dem som varit oskyldigt utpekade. Han kanske även har känt en del av dem och kyligt beskådat spektaklet i alla år....
Är det allmänt känt i Mariestad att det är han och då fara för hans säkerhet?
Citera
2017-08-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Nej på samtliga frågor.

Ok, Phena, dags att du kommer upp med lite nyttig information i stället för att svara nekande på alla frågor.

Du nämnde att du hört att en H från Ullervad hoppat in i en bil utefter vägen.
  • Kan du nämna mer om denna H, initialer på för/efternamn?
  • Kan du nämna ålder på denne H?
  • Kan du nämna när och var denne H klev in i den nämnda bilen?
Du har nämnd en GS.
  • Var bor denne GS?
  • Först skriver du att bilen var svart, sedan att den var gul. Vilken färg var den? och var finns bilen nu, och vilken färg?
  • När du skriver "raggarbil" menar du "amerikanare" eller en gammal skruttig (t.ex) Opel?
Du vet var kvarlevorna finns.
  • Kan ge lite tydligare ledtrådar?
  • Varför berättar du inte för polisen?
  • Är du den enda som vet detta?
Citera
2017-08-07, 15:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Man gick ju ut i nyhetsradion två dagar efter försvinnandet på måndagen och beskrev Helenas klädsel: "Svart linne, svart tröja, ljusa glatt färgade bomullsbyxor, 165cm, långt mörk/blont hår". Hade vart intressant att få läsa brovittnets observationer, varför har P4 dokumentärern ej valt att offentliggöra hennes vittnes mål ? Antar att hon kunnat beskriva Helenas byxor mer än vad som framkommit i nyhetsradion på måndagen vilket då gjort henne trovärdig. Framgår oxå att detta vittne då sett Helena på bron med en man gåendes bredvid sig med pilotglasögon. Finns det mer detaljerade beskrivning av denna man i detta vittnesförhör ? Var kommer uppgiften ifrån att mannen skulle vara helklädd i vitt ifrån ?

Jag tror inte att P4 dokumentären medvetet har "valt" att inte offentliggöra "brovittnets" vittnesmål, det är (så vitt jag kan förstå) sekretessbelagt och därmed ingen offentlig handling.

Dom uppgifter man gick ut med på måndagen i nyhetsradion kommer ju från Helena's anhöriga, förmodligen systern UA som visste exakt hur Helena var klädd den här kvällen. Hur tänker du när du antar att "brovittnet" hade kunnat beskriva Helena's byxor bättre än Helena's egen syster gjorde? Det räcker väl med att "brovittnet" kunde beskriva HA's byxor så pass bra att man tack vare dessa uppgifter kunde identifiera och säkerställa att det var HA som sågs på bron, eller vad är du ute efter?

Uppgiften om att mannen var klädd helt i vitt antar jag kommer från 'Bickan' som i inlägg #10273 skriver bl.a. följande om brovittnets observationer: "dels beskriver hon H:s byxor som är lite speciella på ett tydligt sätt- flerfärgade lite randiga-, dels beskriver hon mannen som " helt "klädd i vitt. Beskrivningen av mannen och hans klädsel stämmer rimligt väl överens med hur flera personer var för sig, beskriver att en man var klädd som strax efter Helena går över torget i "rätt" riktning. Påståenden att vittnet inte kan beskriva HA:s klädsel och till stor del mannens klädsel är fel. Vi har nämligen haft möjlighet att ta del av en utskrift / kopia på vittnesmålet. Vår uppfattning är att kvinnan på ett förvånansvärt bra sätt beskriver hur framför allt HA är klädd".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-07 kl. 15:30.
Citera
2017-08-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Man gick ju ut i nyhetsradion två dagar efter försvinnandet på måndagen och beskrev Helenas klädsel: "Svart linne, svart tröja, ljusa glatt färgade bomullsbyxor, 165cm, långt mörk/blont hår". Hade vart intressant att få läsa brovittnets observationer, varför har P4 dokumentärern ej valt att offentliggöra hennes vittnes mål ? Antar att hon kunnat beskriva Helenas byxor mer än vad som framkommit i nyhetsradion på måndagen vilket då gjort henne trovärdig. Framgår oxå att detta vittne då sett Helena på bron med en man gåendes bredvid sig med pilotglasögon. Finns det mer detaljerade beskrivning av denna man i detta vittnesförhör ? Var kommer uppgiften ifrån att mannen skulle vara helklädd i vitt ifrån ?

Om hen sett att det var pilotglasögon borde hon ej varit så långt ifrån?
Citera
2017-08-07, 15:50
Medlem
Om man nu leker med tanken, om man själv skulle åka ut från kolarbacksvägen med en kropp i bagaget. Så är ju det troligaste att man svänger höger ner mot sandviken.
Är det någon som vet om det finns något speciellt ställe, brunnar, mm.
Det är ju inte så lätt att gräva i skogen med alla rötter, mm.
Några brunnar kopplade till golfbanan?
Är området rejält undersökt?
Citera
2017-08-07, 15:51
Medlem
Tror på Freija. Är K.M bekräftad som pilotman så utgår jag från det.

Kl**s och hans närstående, som säkert vet vad som hände Helena den där natten, har klarat att hålla tyst i 25 år!

Jag undrade för någon vecka sedan varför Ingen av hans anhöriga försvarat honom här på Flashback.. och min tanke är att har de klarat alla dessa år, är väl några månader en spott i havet. Säg inget.
Glöm inte Pilots egna ord 1998:
"Gör ni mitt namn offentligt så säger jag inget mer"

De tiger - för varför ändra ett vinnande koncept
Citera
2017-08-07, 16:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Tror på Freija. Är K.M bekräftad som pilotman så utgår jag från det.

Kl**s och hans närstående, som säkert vet vad som hände Helena den där natten, har klarat att hålla tyst i 25 år!

Jag undrade för någon vecka sedan varför Ingen av hans anhöriga försvarat honom här på Flashback.. och min tanke är att har de klarat alla dessa år, är väl några månader en spott i havet. Säg inget.
Glöm inte Pilots egna ord 1998:
"Gör ni mitt namn offentligt så säger jag inget mer"

De tiger - för varför ändra ett vinnande koncept

Hur vet du att ingen av hans anhöriga har försvarat honom här på Flashback, det finns väl många sätt att försvara eller skydda en person på?
Citera
2017-08-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Hur vet du att ingen av hans anhöriga har försvarat honom här på Flashback, det finns väl många sätt att försvara eller skydda en person på?

I tråden syftade jag på.
En rak fråga till dig, tror du att K.M är pilotmannen?
Citera
2017-08-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Ok, Phena, dags att du kommer upp med lite nyttig information i stället för att svara nekande på alla frågor.

Du nämnde att du hört att en H från Ullervad hoppat in i en bil utefter vägen.
  • Kan du nämna mer om denna H, initialer på för/efternamn?
  • Kan du nämna ålder på denne H?
  • Kan du nämna när och var denne H klev in i den nämnda bilen?
Du har nämnd en GS.
  • Var bor denne GS?
  • Först skriver du att bilen var svart, sedan att den var gul. Vilken färg var den? och var finns bilen nu, och vilken färg?
  • När du skriver "raggarbil" menar du "amerikanare" eller en gammal skruttig (t.ex) Opel?
Du vet var kvarlevorna finns.
  • Kan ge lite tydligare ledtrådar?
  • Varför berättar du inte för polisen?
  • Är du den enda som vet detta?
H är en av förövarna.
Amerikanare, var gul vid tillfället.
Citera
2017-08-07, 16:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
H är en av förövarna.
Amerikanare, var gul vid tillfället.

Tidigare har du skrivit att GS är förövaren. Är det nu två förövare? Tror du att du kan bestämma dig?

Och bilens färg ... Vilket framsteg att kunna bestämma sig för att den var/är gul ...

Då väntar vi fortfarande på resten av storyn, eftersom du redan har outat dig för GS - du vet, han den där "pilotmannen" som "maniskt läser tråden"! Du löper ju liksom ingen risk längre ...
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-07 kl. 16:28.
Citera
2017-08-07, 16:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
I tråden syftade jag på.
En rak fråga till dig, tror du att K.M är pilotmannen?

Ja jag menade också i tråden, här finns ju många olika sätt att skydda och försvara KM på, eller hur? Eller har du missat det? Hur tänker du dig att det skulle se ut om någon försvarade KM här i tråden?

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in