Citat:
Ursprungligen postat av
Freija21
Nej, jag och ingen som jag kände som var vän med Helena spekulerade om att det kunde vara han eller någon annan heller för den delen. Det är ju väldigt svårt att tro att någon människa överhuvudtaget skulle kunna göra Helena illa !! Speciellt en vän till henne och en bekant till mig!
När jag fick uppgiften om vem pilot är så tänkte jag precis som jag skrev i ett tidigare inlägg "vem fan är det??! "
Han är alltså ingen som man lägger på minnet! En Svensson kan man säga! Jag umgicks inte med Klas och K utan träffade de bara på ett par för fester.
När Helena försvann så tror jag inte att hon umgicks så där jättemycket längre med Klas KB och Pernilla. Det betyder inte att det inte var vänner och träffades men när man Är i denna åldern så rör man gör mycket på sig och folk bodde på olika håll studerade bytt jobb med mera mycket som händer i den åldern. Jag tror att festen i Töreboda var en inflyttningsfest och återseendes fest på samma gång!
Helena var en sådan människa som inte pratade skit om folk generellt, väldigt glad och vänlig och en underbar vän som fattas oss!
Skulle ha svårt för att tro att hon tyckte illa om Klas om hon inte hade blivit stött på av honom innan denna kväll på Statt.
Hade hon blivit stött på av honom innan Statt alltså vid ett tidigare tillfälle så skulle hon definitivt varit stört förbannad! och väldigt obekväm!!
Tror att hon inte hade blivit det han kanske bara hade flörtat lite med henne innan.
Eftersom jag har fått bekräftat vem som pilot så behöver jag ju inte göra några mer efterforskningar om vem pilot är. Så ja Klas hängde efter Helena inne på statt eftersom han är pilot. Det är så jag tänker ..! men jag har förståelse för att andra inte har det eftersom de inte har fått denna information men det betyder ju inte att jag ljuger eller hur. Nu är det ju många andra som inte kände Helena som har fått upp en massa fakta och intressanta uppgifter som pekar ut Klas mer och mer...
Just nu får jag och vänner en massa nyfikna frågor på Messenger bland annat och en hel del information också. Annars väntar jag bara på att KMs namn ska bli officiellt alltså i media.
Om det är någon här som har intressant information så PMa mig gärna eller någon annan om ni inte vill gå ut i tråden själva.
Jag vill vara anonym så jag tänker inte skriva mer detaljerade saker.
Det måste kännas frustrerande och hemskt att veta vem och att han går där och lever på som vanligt, tillsynes oberörd.
De andra som har samma kännedom, hur klarar de att lägga band på sej och inte kontakta honom?
Tänker de med nära anknytning som bor i Mariestad, det måste vara svårt att se honom....Vilket agg det måste väcka även hos dem som varit oskyldigt utpekade. Han kanske även har känt en del av dem och kyligt beskådat spektaklet i alla år....
Är det allmänt känt i Mariestad att det är han och då fara för hans säkerhet?