2017-08-02, 10:15
Medlem
Tänker på att polisen fraktade bort sopkärl från brottsplatsen. Har det framkommit något som talar emot att MGM bara är någon med kort stubin som inte tålde att BO reagerade på vad han/de slängde där? Typ... asfalt, tegel eller liknande?
Citera
2017-08-02, 10:25
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Frågan är ju plötsligt om Stigs självmord egentligen var något annat. Vad är oddset för att mannen begår självmord och frun fem år senare blir mördad på öppen gata?

Lite Arboga vibbar får man ju.
Citera
2017-08-02, 10:35
Medlem
MaBarkers avatar
Jaha, se där. Då blev man alltså oense om vad som skulle sparas eller slängas, visst att det kan vara svårt att skiljas från gamla minnen, men nån måtta får det väl ändå vara.........
Citera
2017-08-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Tänker på att polisen fraktade bort sopkärl från brottsplatsen. Har det framkommit något som talar emot att MGM bara är någon med kort stubin som inte tålde att BO reagerade på vad han/de slängde där? Typ... asfalt, tegel eller liknande?

I Linköping hade vi en tid problem med Z som "ville hjälpa till" vid återvinningsstationerna. De tog helt sonika kassar ur bilar som stannade och tömde dem i containrarna utan att fråga. Efteråt skulle de ha betalt, annars blev de våldsamma. Förekommer något sådant i Sura?
Citera
2017-08-02, 10:44
Medlem
juttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
I Linköping hade vi en tid problem med Z som "ville hjälpa till" vid återvinningsstationerna. De tog helt sonika kassar ur bilar som stannade och tömde dem i containrarna utan att fråga. Efteråt skulle de ha betalt, annars blev de våldsamma. Förekommer något sådant i Sura?
Nej inget sådant förekommer här
Citera
2017-08-02, 10:48
Medlem
Den misstänkte GM är bekant med kvinnan

"En man i 60-årsåldern – bekant med kvinnan – har anhållits skäligen misstänkt för mord, bekräftar polisen."

http://www.expressen.se/nyheter/intensiv-jakt-efter-den-misstankte-mordaren/
Citera
2017-08-02, 10:52
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/anhallna-mannen-ar-bekant-med-mordade-55-aringen

Citat:
Sent samma kväll meddelade polisen att en person hade gripits och anhållits skäligen misstänkt för mord.

Åklagare Carin Lantorp bekräftar nu att den anhållne är en man i 60-årsåldern som är bekant med den dödade kvinnan.

Citat:
Carin Lantorp säger att polisen även tittar på samband med andra händelser. Den mördade kvinnans dåvarande make försvann 2012 – han hittades död 2015.

Kan det finnas samband med den händelsen?

– Det är naturligtvis något vi tittar på, säger Carin Lantorp.
"Bekant"?

En förskolelärarinna som gett ut barnböcker men inte haft pedagogik för att hantera en 60-åring, sorgligt.
Citera
2017-08-02, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
Håller med senaste skribent somenboll. Man undrar ju om svensk polis har stöd i forskningen kring hur man hanterar signalement? Hur skall jag veta vad jag skall hålla utkik efter om jag har noll och inget att gå efter ? Jag får ju inga associationer när jag springer på folk utomhus. Helkorkat om jag får säga så.

Ja det har de nog, https://www.hbl.fi/artikel/ogonvittnen-minns-ofta-fel-forskare-vid-abo-akademi-vill-faststalla-ett-maximiavstand-for-identifi/

Men du får väl publicera din forskningsresultat i den fackgranskade vetenskapliga pressen
Citera
2017-08-02, 11:15
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Ja det har de nog, https://www.hbl.fi/artikel/ogonvittnen-minns-ofta-fel-forskare-vid-abo-akademi-vill-faststalla-ett-maximiavstand-for-identifi/

Men du får väl publicera din forskningsresultat i den fackgranskade vetenskapliga pressen

Kan någon hjälpa mig här lite, hennes bild när hon står på stranden kan man se 3 likes, varav en som jag inte kan se då alltså 2/3 som gillar kan jag se...

Profilbilden, ge mig alla 3 namn tack någon?

Är det samma för er när ni besöker hennes FB?
Senast redigerad av Kozitas 2017-08-02 kl. 11:17.
Citera
2017-08-02, 11:16
Medlem
Det finns en man, 64 år, som är väldigt aktiv i att gilla hennes bilder på fb. Vad tror vi om honom?
Citera
2017-08-02, 11:18
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cecilians
Det finns en man, 64 år, som är väldigt aktiv i att gilla hennes bilder på fb. Vad tror vi om honom?

Kan du skicka alla namn på henne profilbild?

Jag kan nämligen inte se alla 3 likes enbart 2/3.
Citera
2017-08-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Kan du skicka alla namn på henne profilbild?

Jag kan nämligen inte se alla 3 likes enbart 2/3.

Där ser jag också bara 2 av 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in