Citat:
Ursprungligen postat av
jonwill85
Ponzi/ Pyramid med en insats som du kan konsumera tillbaka och där "utdelningen" inte plockas ut i direkta kontanter utan först måste gynna företagen genom konsumtion menar du?
Ja, fy fasen!
Ser inga problem med att avsätta 475 kr /månad och fortsätta med det.
475 x 12 = 5700 kr / år
Beräknad ROI 5 år innebär 5700 x 5 år = 28500 kr i Rabattvärdecheckar INNAN den första Unitsen gett totalt 4845 kr inkl Bonusen (3800 kr, dvs 80%).
Efter 6 månader är jag "square even" med min insats!
(Beräkning på gällande tider för stunden vilket tenderar gå fortare)
Bonusen syftar till stimulera konsumeringen inom Lyoness!
Ni vill fasen INTE se syftet med detta!
/J
Men ditt imbecilla klappmongo..
475 x 12 = 5700 kr / år -> Korrekt
Beräknad ROI 5 år innebär 5700 x 5 år = 28500 kr i Rabattvärdecheckar INNAN den första Unitsen gett totalt 4845 kr inkl Bonusen (3800 kr, dvs 80%). -> Helt åt helvette fel....
1) vart har du tagit med att du behöver 35/35 (70 totalt) klappmongon för Bonus?
2) Vart har du tagit med att du minst behöver 3/3 (6 totalt) klappmongon som du själv raggat upp för Bonus
3) För 475:- får du ingen "Rabattvärdecheck" , du köper 50 Shopping Points / 1 Unit
Efter 6 månader är jag "square even" med min insats!
Trådens STÖRSTA felberäkning
1) 6 Månader = 475*6 i kostnad = 2850:- som du lagt ut och #NULL tillbaka
2) Ytterligare 6 månader = 5700:- och fortfarande har du fått #NULL kronor
o.s.v.
Nej - du kommer ALDRIG att kunna vara "square even" med din insats - det är en matematisk omöjlighet - så tillvida att du själv inte raggar upp sisådär ett par tusen ytterligare klappmongon som springer runt på alla småbutiker som lurats med i detta och idiothandlar.
För kom ihåg gällande hur Bonusen beräknas...
Den betalas ut - sedan måste du börja om på noll och handla igen , och igen , och igen , och igen...
Endera beräknas den på vecko konsumntion eller på månad.
Det finns en anledning till att Lyoness/Lyconet/Cashback Cards medelutbetalningar per år inte är mer än någon 1000$ för ett par få % av alla medlemmar. Och att c:a 77% inte får en krona utbetalt i bonus....