2017-07-31, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Jonwill85 det är du som sagt att du får 3800 kr för din investering a 475kr. För att det bonusen ska uppnås så ska din unit mogna enligt dej tillsammans med 69 andra units. Vilket om alla units köps inom genvägen esp då borde bli 3800x70.

Nja....

Snarare 475*70 (33250:-) då har den mognat till att bli 3800:-
(1 på toppen och 35 i varje ben , 71 totalt)
Problem?
Mjo...

Dom 35 i varje ben vill ju samma sak....
Då börjar pyramidspelet som klappmongona vägrar inse...

Då måste 4900 units in... (2,3Miljoner) o.s.v....
Citera
2017-07-31, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Nja....

Problem?
Mjo...

475x70 för att få det att mogna är jag nästan med på. Jävligt rörig pyramid. Men om dom nu går ihop i esp för att få en 35/35 att mogna så är då frågan om alla som har en enhet får dela på bonusen eller om den som random fick dom andras enheter får behålla hela bonusen själv?
Citera
2017-07-31, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Först 35/35 ger Bonus. Oavsett hur dessa 70 Units skapats har det skapat ekonomiskt utrymme för just den Uniten att ge sin utdelning! Antingen plockar du ut din Recash i kontanter för att kvittera Rabattvärdecheckar eller i SP for Units!
Har du inga Rabattvärdecheckar kvar att kvitta mot så kan du ändå fortsätta skapa Units genom att då få Recash i SP for Units!

Vem snyltar? Vanliga Lyonessare betalar inte mer för sin vara än en Lyconetare.

1. Boka hotell via hotels.com för 2000 kr.
Lyonessaren/ Lyconetaren betalar sina 2000 kr precis som en person utan CashbackWorld kortet.

Av dessa 2000 kr tas en % ut som sedan fördelas på Cashback/Vänskapsbonus/Lyoness/Recash.

Företagen har frivilligt valt detta upplägg för att de ser en möjlighet.

Att uttrycka detta som att Lyconetare snyltar på Lyonessare och företag är ju direkt korkat!

Allt är frivilligt! Lyonessaren får sin Cashback och ger sin Vänskapsbonus men betalar inget extra för Recash.

Företaget fick sin kund som planerat med att gå med i Lyoness!

/J

Ok. Så du kan välja att använda bonusutbetalningen i ditt bonusbalansprogram till fylla units istället för att plocka ut bonusen i pengar? Så du måste ha värdecheckar att kvitta emot även här för att få ut bonusutbetalningen från bonusbalansprogrammet i kontanter?

Det jag menade var dock att re-cash inte är själva grunden för fyllandet av units i bonusbalansprogram. Det framgår ganska tydligt att det är SP från konsumtion och köp av värdecheckar som fyller units i bonusbalansprogrammet.

Vidare menade jag att det kanske är möjligt för en Lyconetare som enbart fyller sina units med SP från värdecheckar att snylta på det nationella bonusbalansprogrammet. Om units inte fylls med SP som kommer från konsumtion så blir "systemet" underfinansierat. Inte för Lyconet eller Lyoness (de bryr sig inte varifrån pengarna kommer så länge det fylls på med pengar i "systemet") men för dig som Lyconetare. Därför har jag svårt att se hur man skulle lyckas "tjäna pengar" på det då varje unit kostar 475kr att fylla med SP från värdecheckar varför bonusen som betalas ut inte kan täcka kostnaden för hur många köpta units som helst.
Citera
2017-07-31, 23:17
Bannlyst
Citat:
Nja....

Problem?
Mjo...

Ponzi/ Pyramid med en insats som du kan konsumera tillbaka och där "utdelningen" inte plockas ut i direkta kontanter utan först måste gynna företagen genom konsumtion menar du?

Ja, fy fasen!

Ser inga problem med att avsätta 475 kr /månad och fortsätta med det.
475 x 12 = 5700 kr / år

Beräknad ROI 5 år (beräkning på gällande tider för stunden vilket tenderar gå fortare)
innebär 5700 x 5 år = 28500 kr i Rabattvärdecheckar INNAN den första Unitsen gett totalt 4845 kr inkl Bonusen (3800 kr, dvs 80%).

Efter 6-7 månader är jag "square even" med min insats!

Bonusen syftar till stimulera konsumeringen inom Lyoness!

Ni vill fasen INTE se syftet med detta!

/J
Senast redigerad av jonwill85 2017-07-31 kl. 23:20.
Citera
2017-07-31, 23:23
Medlem
Citat:
Först 35/35 ger Bonus. Oavsett hur dessa 70 Units skapats har det skapat ekonomiskt utrymme för just den Uniten att ge sin utdelning! Antingen plockar du ut din Recash i kontanter för att kvittera Rabattvärdecheckar eller i SP for Units!
Har du inga Rabattvärdecheckar kvar att kvitta mot så kan du ändå fortsätta skapa Units genom att då få Recash i SP for Units!

Vem snyltar? Vanliga Lyonessare betalar inte mer för sin vara än en Lyconetare.

1. Boka hotell via hotels.com för 2000 kr.
Lyonessaren/ Lyconetaren betalar sina 2000 kr precis som en person utan CashbackWorld kortet.

Av dessa 2000 kr tas en % ut som sedan fördelas på Cashback/Vänskapsbonus/Lyoness/Recash.

Företagen har frivilligt valt detta upplägg för att de ser en möjlighet.

Att uttrycka detta som att Lyconetare snyltar på Lyonessare och företag är ju direkt korkat!

Allt är frivilligt! Lyonessaren får sin Cashback och ger sin Vänskapsbonus men betalar inget extra för Recash.

Företaget fick sin kund som planerat med att gå med i Lyoness!

/J

Märker att även du har svårt att hålla isär begreppen. Bonusen betalas ut i värdecheckar, provisonen i bonusbalansprogrammet i kontanter.
Citera
2017-07-31, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Därför har jag svårt att se hur man skulle lyckas "tjäna pengar" på det då varje unit kostar 475kr att fylla med SP från värdecheckar varför bonusen som betalas ut inte kan täcka kostnaden för hur många köpta units som helst.
Enkelt svar: en Unit kan aldrig komma vidare i sin "utveckling" utan att nya Unit skapas. När Unit skapas har det ju även tillförts ekonomiska förutsättningar för Commission.
Alltså kan aldrig systemet "krävas" på utbetalning INNAN det finns täckning för den!

Det är detta som är de tider det talas om. Det skapas nya Units med en hastighet som möjliggör dessa utbetalningar på 3-5 år......

/J
Citera
2017-07-31, 23:27
Medlem
Citat:
Ponzi/ Pyramid med en insats som du kan konsumera tillbaka och där "utdelningen" inte plockas ut i direkta kontanter utan först måste gynna företagen genom konsumtion menar du?

Ja, fy fasen!

475 x 12 = 5700 kr / år

Beräknad ROI 5 år innebär 5700 x 5 år = 28500 kr i Rabattvärdecheckar INNAN den första Unitsen gett totalt 4845 kr inkl Bonusen (3800 kr, dvs 80%).

Efter 6 månader är jag "square even" med min insats!

(Beräkning på gällande tider för stunden vilket tenderar gå fortare)

/J
Men ditt imbecilla klappmongo..

475 x 12 = 5700 kr / år -> Korrekt

Beräknad ROI 5 år innebär 5700 x 5 år = 28500 kr i Rabattvärdecheckar INNAN den första Unitsen gett totalt 4845 kr inkl Bonusen (3800 kr, dvs 80%). -> Helt åt helvette fel....

1) vart har du tagit med att du behöver 35/35 (70 totalt) klappmongon för Bonus?
2) Vart har du tagit med att du minst behöver 3/3 (6 totalt) klappmongon som du själv raggat upp för Bonus
3) För 475:- får du ingen "Rabattvärdecheck" , du köper 50 Shopping Points / 1 Unit

Efter 6 månader är jag "square even" med min insats!

Trådens STÖRSTA felberäkning

1) 6 Månader = 475*6 i kostnad = 2850:- som du lagt ut och #NULL tillbaka
2) Ytterligare 6 månader = 5700:- och fortfarande har du fått #NULL kronor
o.s.v.

Nej - du kommer ALDRIG att kunna vara "square even" med din insats - det är en matematisk omöjlighet - så tillvida att du själv inte raggar upp sisådär ett par tusen ytterligare klappmongon som springer runt på alla småbutiker som lurats med i detta och idiothandlar.

För kom ihåg gällande hur Bonusen beräknas...
Den betalas ut - sedan måste du börja om på noll och handla igen , och igen , och igen , och igen...
Endera beräknas den på vecko konsumntion eller på månad.

Det finns en anledning till att Lyoness/Lyconet/Cashback Cards medelutbetalningar per år inte är mer än någon 1000$ för ett par få % av alla medlemmar. Och att c:a 77% inte får en krona utbetalt i bonus....
Citera
2017-07-31, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Märker att även du har svårt att hålla isär begreppen. Bonusen betalas ut i värdecheckar, provisonen i bonusbalansprogrammet i kontanter.
Nej!
Commission (20%) betalas ut kontant!
Bonus (80%) däremot till ditt "Bonuskonto" i ditt Lyoness id!

Tyvärr så har ni försökt att skapa er en helhetsbild genom att hoppa fram och tillbaka i "matteboken".... blir svårt då! Bättre få det presenterat från början till slut utan "medvetet dumma" frågor.....

/J
Citera
2017-07-31, 23:30
Medlem
Citat:

Ja, fy fasen!

475 x 12 = 5700 kr / år

Beräknad ROI 5 år (beräkning på gällande tider för stunden vilket tenderar gå fortare)
innebär 5700 x 5 år = 28500 kr i Rabattvärdecheckar INNAN den första Unitsen gett totalt 4845 kr inkl Bonusen (3800 kr, dvs 80%).

Efter 6-7 månader är jag "square even" med min insats!

/J
Bonus stimulera konsumntion inom Lyoness?
Är du totalt blåst ditt klappmongo!

Bonus/Värdecheckar går INTE tillbaka i systemet.
Klappmongon som du använder ju dessa mot en tjänst/vara - och den som levererar detta skall ju i sin tur betala sin leverantör i riktiga pengar och inte Ponzi poäng....

Så du kan lägga ner med ditt patetiska klappmongo svammel om att "det går till konsumtion i Lyoness" - eftersom det är en riktigt klappmongo lögn....
Citera
2017-07-31, 23:31
Bannlyst
Citat:
Men ditt imbecilla klappmongo..
1) vart har du tagit med att du behöver 35/35 (70 totalt) klappmongon för Bonus?
2) Vart har du tagit med att du minst behöver 3/3 (6 totalt) klappmongon som du själv raggat upp för Bonus

Du är så jävla korkad så jag tror fan du har fler diagnoser än F80.02.....
Units!!! Inte personer!!!

/J
Citera
2017-07-31, 23:33
Medlem
Citat:
Nej!
Commission (20%) betalas ut kontant!
Bonus (80%) däremot till ditt "Bonuskonto" i ditt Lyoness id!

Tyvärr så har ni försökt att skapa er en helhetsbild genom att hoppa fram och tillbaka i "matteboken".... blir svårt då! Bättre få det presenterat från början till slut utan "medvetet dumma" frågor.....

/J

Commission=provision
Citera
2017-07-31, 23:34
Bannlyst
Citat:
Bonus stimulera konsumntion inom Lyoness?
Är du totalt blåst ditt klappmongo!

Bonus/Värdecheckar går INTE tillbaka i systemet.
Klappmongon som du använder ju dessa mot en tjänst/vara - och den som levererar detta skall ju i sin tur betala sin leverantör i riktiga pengar och inte Ponzi poäng....

Så du kan lägga ner med ditt patetiska klappmongo svammel om att "det går till konsumtion i Lyoness" - eftersom det är en riktigt klappmongo lögn....

Jasså?
Om jag handlar hos en Lyoness ansluten butik för 3800 kr och får tillbaka 3800 kr från mitt Bonuskonto, har jag inte då gynnat en Lyoness ansluten företagare?

Fan alltså!

/J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in