2017-07-31, 21:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och här kom två fel, till att bli ett rätt.
Om nu det är en brottslig fråga, varför pratar man om det i administrationen.
Vore det inte mer lämpligt att ta detta med någon åklagarmyndighet?
Som har detta som arbete.
Sen sa ju din hjälte han inte ska åtala Hillary.

Prata om Hillary nu, så är man fast i det förgångna.
Jo det vore en bra idé. Tur att det håller på att ske. På så sätt uppfyller Trump ett till av sina vallöften: "I will appoint a special prosecutor to look into Hillarys wrong doing"
https://www.youtube.com/watch?v=fI6rhc2ilzw
"You would be in jail"

Varför tycker du det är fel att uppfylla sina vallöften och hur i hela fridens namn kan du tycka att det är hyckleri att stå för vad man lovar? Själv tycker jag det är fel att ljuga för sina väljare, men du kanske inte håller med om det?
2017-07-31, 22:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det är inga fantasier. Det är från Bill Browder vittnesmål. Det är givetvis upp till dig att bedöma hans trovärdighet. Det är Browders personliga uppskattning att det handlar om 200 miljarder dollar.

Vilket om det är sant tyder på att Natalia Veselnitskayas möte med Trump Jr inte handlade om adoptioner utan om sanktioner. Sånt kommer vi att få veta senare när det börjar bli dags att åtala förrädarna.
Du vill åtala Trump för att Magnintsky dog i ryskt fängelse? Eller vill du åtala dem för att Ryssland har 200 miljarder dollar i frusna tillgångar? Jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Att Trump Jr. begick förräderi för att han talade med en rysk advokat som var anställd av DNC? Du är inte lite underlig du.
2017-07-31, 22:09
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du vill åtala Trump för att Magnintsky dog i ryskt fängelse? Eller vill du åtala dem för att Ryssland har 200 miljarder dollar i frusna tillgångar? Jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Att Trump Jr. begick förräderi för att han talade med en rysk advokat som var anställd av DNC? Du är inte lite underlig du.

Nej, varför skulle jag vilja/tro/eller hoppas på Trump åtalas för att Magnintsky dog i ryskt fängelse? Vad fick dig att tro det? Varför skulle Trump överhuvudtaget åtalas? Han kommer givetvis att falla när utredningen börjar närma sig sitt slut och andra personer åtalas. Om han fortfarande är president vid det tillfället återstår att se.
2017-07-31, 22:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Nej, varför skulle jag vilja/tro/eller hoppas på Trump åtalas för att Magnintsky dog i ryskt fängelse? Vad fick dig att tro det? Varför skulle Trump överhuvudtaget åtalas? Han kommer givetvis att falla när utredningen börjar närma sig sitt slut och andra personer åtalas. Om han fortfarande är president vid det tillfället återstår att se.
Vilka andra personer ska åtalas och vad ska de åtalas för? Fan inte ens CNN skriver om detta längre. Det finns helt enkelt inget där att hämta längre.
Nåja, utredningen börjar gå mot sitt slut, efter runt nio månader om man räknar in FBI-Comeys DNC-regiserade slöseri med skattepengar.
2017-07-31, 22:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det var väntat redan från start att Trump skulle få problem med RINOS efter valet. Men de kommer rensas ut 2018, tillsammans med mängder av demokrater. Är det runt 6% som tycker att Rysslandsfantasierna är viktiga? Dessutom har han lite problem med utnämningarna men det blir nog snart ordning på torpet ska du se.

Rent ekonomiskt går det hela på räls. Statsskulden sjunker, arbetslösheten sjunker, börsen stiger.

Rent samhällsmässigt går det lysande. Migrationen mer med 70%. Utvisningarna av kriminella MS13 går framåt (här är det så jävla kul att se demokrat efter demokrat komma fram och kalla det för rasistiskt att slänga ut dem - där kommer de förlora många hispanic-röster), muren har börjat komma igån på allvar (till trattskallarnas förtret ).

Utrikespolitiskt har han fått igenom affärsavtal på c:a 450 miljarder dollar, sloppat TPP, slopat Parisavtalet och mycket mer.

Men gud. Det är ju uppenbart kaos och katastrof i Vita huset för närvarande. Hur långt upp i arslet kan en människa ha sitt huvud? Ordning 2018? Really? Var det det som var planen? Har ni tröttnat på att vinna redan?
2017-07-31, 22:24
Medlem
zergrushs avatar
10 dagar, nytt rekord! #winning!
https://twitter.com/BenjySarlin/status/892104256509104130
Citat:
President Reagan actually had a comms director who resigned after 11 days, per NBC's Stacey Klein.
It had come out he was in the Nazi Youth.
Scaramucci kunde inte ens sitta längre än nazisten? The Mooch skulle iofs. inte börja förräns 15:e augusti...

http://edition.cnn.com/2017/07/31/politics/kelly-comey-phone-call-angry/index.html
Citat:
Kelly called Comey to express anger over firing, sources say
Oj då, Donald har alltså satt en Comey-allierad till en av sina närmsta positioner? Vi får se om det blir fler avskedanden innan veckan är över... Den har ju trots allt knappt börjat än.
2017-07-31, 22:27
Medlem
Korders avatar
Haha, Scaramucci verkar vara en vass lirare. Starkt jobbat. Medelsvensson hade varat längre på posten.
2017-07-31, 22:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men gud. Det är ju uppenbart kaos och katastrof i Vita huset för närvarande. Hur långt upp i arslet kan en människa ha sitt huvud? Ordning 2018? Really? Var det det som var planen? Har ni tröttnat på att vinna redan?
ja, jag håller ju med om att det för tillfället ser lite problematiskt ut. Men det spelar inte så stor roll, eftersom Trumps väljarbas är intakt och hans politik röjer på som bara tusan. Men det kanske inte du ser. Det är bara en tidsfråga innan ACA dras tillbaks - glöm inte att det tog runt två år för Obama att få igenom skiten.

De flesta väljare bryr sig mer om sin egen plånbok och sin familjs trygghet än om någon kommunikationschef byts ut efter att ha fått psykbryt. Tycker själv att administrationen börjar arta sig ganska fint. Personligen har jag stora problem med att Sessions vill starta upp the war on drugs igen - något som erfarenheten visat oss är ett misslyckande, men troligtvis kan Trump hålla koll på honom där. I övrigt tycker jag att Huckabee är en toppkvinna på jobbet som pressekreterare.

Att Priebus byttes ut mot Kelly ser utmärkt ut. Du måste förstå att en del av det han gör nu, är att få bort de politiker som påtvingades honom av GOP för att de skulle nominera honom.

Och mycket mer än så har väl egentligen inte hänt. Att han sparkat folk som hängt sig kvar efter Obama är barra naturligt och sker i nästan alla demokratiska länder efter att ett nytt parti tar över.
Senast redigerad av Japhy 2017-07-31 kl. 22:38.
2017-07-31, 22:39
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Mike Cernovich
Anyone who thinks Mooch is "in trouble" for his Tweet last night and the New Yorker article can automatically be dismissed as wannabes.
28 July 2017

Mike Cernovich
I'll admit it's a bad moment, difference is we get over it and move forward,
31 July 2017

Till och med Alt-right tok Mike kan inte bortförklara denna shitstorm, han gjorde ett ärligt försök i hans första Tweet.

#winning

Kommer Spicer tillbaka nu?

Tydligen så blev the Mooch eskorterad ifrån vita huset efter han fick kicken

Cernovich borde nog fokusera på det åtal som tycks vänta honom istället för att svamla. Men det är ju naturligtvis en ren slump att han påstår att detta åtal har med Rysslandsutredningen och Mueller att göra, vi vet ju att det inte finns något som helst bakom skandalen...
2017-07-31, 22:43
Medlem
Snapcounts avatar
Oj..,så Scaramucci fick gå efter 10 dagar.

Jaa-a.., antar att vid nästa presskonferens/intervju som Trump ställer upp på, kommer att innehålla frågan : Så du kan ta fel ? (att anställa honom)

Vetti tusan vad som kommer att ske, aj-aj..illa är det. Kontinuitet, kontinuitet, kontinuitet förefaller vara främmande ord. Ett steg i taget tycks inte existera. Inte tror jag heller det underlättar arbetet med senat eller kongress precis..

Inte tror jag heller det blir lättare för staben att jobba..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Cernovich borde nog fokusera på det åtal som tycks vänta honom istället för att svamla. Men det är ju naturligtvis en ren slump att han påstår att detta åtal har med Rysslandsutredningen och Mueller att göra, vi vet ju att det inte finns något som helst bakom skandalen...
Vad är det för åtal? När jag googlar hittar jag inget.
Medlem
Bannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Det ryktas att Scaramucci fått kicken. Nån som hört samma sak?

EDIT: https://nyti.ms/2hh3Dna

Det torde vara första gången någon i Vita huset får kicken innan det formella tillträdet.

EDIT2: vilket jävla clown show... så djupt pinsamt och klåpigt
Om man inte läser DN utan följer icke PK-analytiker i USA så var det Kelly som lyfte ut Mooch.

Anledningen är att den fyrstjärnige generalen Kelly som nu står i täten inte accepterade att ha en Mooch som skulle rapportera direkt till presidenten och inte via honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in