2017-08-12, 16:33
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Hur mycket måste man inte hata Trump om man försvarar Nordkorea framför honom? Dems och libtardsen med MSM i spetsen vägrar ena USA för att deras mål är att splittra landet och förändra det till oigenkännlighet.
Vilka menar du försvarar Nordkorea?
2017-08-12, 18:04
Medlem
LIVE: Controversial "Unite the Right" Rally & Counter-Protests in Charlottesville, VA
https://www.youtube.com/watch?v=TZbcRowe1-I&feature=push-lbss&attr_tag=V1Zv9u9GOL4HXxwT-6

Slagsmål för fullt.
Jag har lite dålig koll på vad exakt som är syftet. Men verkar handla om en staty som skall tas bort.

Inte lätt att få till ett enat USA politiskt idag. En enad och fungerande nation måste ha stark etnisk majoritet.
2017-08-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
LIVE: Controversial "Unite the Right" Rally & Counter-Protests in Charlottesville, VA
https://www.youtube.com/watch?v=TZbcRowe1-I&feature=push-lbss&attr_tag=V1Zv9u9GOL4HXxwT-6

Slagsmål för fullt.
Jag har lite dålig koll på vad exakt som är syftet. Men verkar handla om en staty som skall tas bort.

Inte lätt att få till ett enat USA politiskt idag. En enad och fungerande nation måste ha stark etnisk majoritet.
Polisen ropar ut unlawful assembley och skall stänga ner det hela nu.

Svagt av polisen inte kunna se till att ett tillståndsgivet evenemang kan hållas utan stänger ner ALLT för att icke tillståndsgivet evenemang kommer och lever rövare. Det är inte av polisen att upprätthålla konstitutionen anser jag.
2017-08-12, 18:19
Medlem
Citat:

Slagsmål för fullt.

Jag sällar mig till sidan som inte till 90% består av överviktiga vita män med getskägg...
2017-08-12, 18:25
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Polisen ropar ut unlawful assembley och skall stänga ner det hela nu.

Svagt av polisen inte kunna se till att ett tillståndsgivet evenemang kan hållas utan stänger ner ALLT för att icke tillståndsgivet evenemang kommer och lever rövare. Det är inte av polisen att upprätthålla konstitutionen anser jag.

Sluta svamla om saker du inte vet något om. Förstår att du är missnöjd med att nynazisterna inte får hålla sin protest men polisen kan inte längre garantera säkerheten i området. Det handlar knappast om konstitutionen. Nåja det är lite svårt att veta vad du menar med sista meningen.
2017-08-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Jag sällar mig till sidan som inte till 90% består av överviktiga vita män med getskägg...
Jag sällar mig inte till någon sida.
Men ett tillståndsgivet evenemang skall givetvis fås genomföras och inte avbrytas för att våldsamma människor dyker upp.
2017-08-12, 18:30
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Jag sällar mig inte till någon sida.
Men ett tillståndsgivet evenemang skall givetvis fås genomföras och inte avbrytas för att våldsamma människor dyker upp.

Polisen måste avbryta pga att allmänhetens säkerhet och egendom inte kan skyddas dvs det har spårat ur.

Jag ser direktsända bilder just nu och det är fullt handgemäng mellan grupperingar, inte direkt som om vit makt "demonstranterna" avstår från våld.
2017-08-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Polisen måste avbryta pga att allmänhetens säkerhet och egendom inte kan skyddas dvs det har spårat ur.

Jag ser direktsända bilder just nu och det är fullt handgemäng mellan grupperingar, inte direkt som om vit makt "demonstranterna" avstår från våld.
Tillståndsgivet evenemang skall kunna genomföras. Det är polisens skyldighet anser jag. Mot protester skall hållas undan. Varför måste dessa grupper gå samtidigt? Det vettiga är naturligtvis att dom skulle ha sina rallyn vid olika tillfällen. Idag var det whatever grupp som hade tillstånd, då skall motståndare hållas undan av polisen. Nästa vecka hade andra whatever gruppen kunna ha sitt rally, då skall våldsverkande motståndare till denna hållas kort av polisen.

Rena enkla självklarheter i min värld.

Sen är jag rätt säker på att maskeringsförbud under demonstration råder i USA? Här skulle polisen hålla stenhårt på lagen så skulle alla demonstrationer bli fredligare oavsett vilken organisation det gäller.
2017-08-12, 19:23
Medlem
Donald J. Trump‏Verifierat konto @realDonaldTrump 2 minför 2 minuter sedan
Mer

We ALL must be united & condemn all that hate stands for. There is no place for this kind of violence in America. Lets come together as one!

Inte en chans att Trump skrev det där, han runkar säkert till det som händer i Virginia just nu.

De skriker Trumps namn som en gud.
2017-08-12, 19:27
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Tillståndsgivet evenemang skall kunna genomföras. Det är polisens skyldighet anser jag. Mot protester skall hållas undan. Varför måste dessa grupper gå samtidigt? Det vettiga är naturligtvis att dom skulle ha sina rallyn vid olika tillfällen. Idag var det whatever grupp som hade tillstånd, då skall motståndare hållas undan av polisen. Nästa vecka hade andra whatever gruppen kunna ha sitt rally, då skall våldsverkande motståndare till denna hållas kort av polisen.

Rena enkla självklarheter i min värld.

Sen är jag rätt säker på att maskeringsförbud under demonstration råder i USA? Här skulle polisen hålla stenhårt på lagen så skulle alla demonstrationer bli fredligare oavsett vilken organisation det gäller.

Du kanske bortser från att Virginia är open-carry där dessutom automatgevär är tillåtna. Vad vi har är alltså öppet beväpnade och skyddsklädda nazister som vrålar "blood and soil" och som pepparsprayar och spottar på oskyldiga åskådare. Hur tror du att polisen på ett trovärdigt sätt kan skydda dem, åskådarna och motdemonstranterna? Det säger sig självt att det är alldeles för farligt för att fortgå.
2017-08-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Mer

We ALL must be united & condemn all that hate stands for. There is no place for this kind of violence in America. Lets come together as one!

Inte en chans att Trump skrev det där, han runkar säkert till det som händer i Virginia just nu.

Det enda jag hört är "fuck Trump" dom få ggr jag hört Trump nämnas alls. Men jag var just ute i 10 minuter så kanske varit då?
2017-08-12, 19:29
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Mer

Det där är ju helt intetsägande, han kan lika gärna syfta på motdemonstranterna. Han måste konkretisera sig och skriva ut att beväpnade nazistmarscher är vidrig skit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in