Citat:
Jag har svårt att tolka dig här, bortsett från att du av någon anledning tycker att politiska marknadsundersökningar helt saknar värde. Jag tror i och för sig att det är ett led i det mer och mer tydliga önsketänkandet som hela "Fake News"-kulten går ut på, men du tycker vad du tycker.
Detta är dock ingen prognos, det är en i raden av hundratals mätningar som alla indikerar att presidenten är oerhört impopulär, vilket är logiskt eftersom han är avskyvärd. Jag menar, det är ju ingen svårtydd undersökning. Det är inte jämnt så att säga. 25 procent av respondenterna säger sig "strongly approve", 49 procent (fyrtionio!!!) "strongly disapprove". Dubbelt så många! Av ett folk som är programmerade till och verkligen vill tycka om sin president.
Detta är dock ingen prognos, det är en i raden av hundratals mätningar som alla indikerar att presidenten är oerhört impopulär, vilket är logiskt eftersom han är avskyvärd. Jag menar, det är ju ingen svårtydd undersökning. Det är inte jämnt så att säga. 25 procent av respondenterna säger sig "strongly approve", 49 procent (fyrtionio!!!) "strongly disapprove". Dubbelt så många! Av ett folk som är programmerade till och verkligen vill tycka om sin president.
Det finns en tråd som heter "Stora tråden om Donald Trump". Om du hittar den tråden och kollar på lite slumpmässiga sidor så kommer du se ett evigt "poll"-ältande. Detta pågick i nästan ett och ett halvt år! Eviga diskussioner och spekulationer om vad någon minimal skillnad kunde bero på. Livskriser och psykbryt följde i spåren av "poll"-jagandet. De enda polls jag ansåg vara intressanta under den tiden var att någon gång i månaden titta ungefär hur Trump låg till i primärvalet. Samma hetsande pågick i tråden kring debatterna.
Ett bra tag var det inga "polls", sedan när den här nyhetsstormen kring Donald Jr:s e-post då kom det plötsligt "polls". "Polls" är komplicerade saker och de flesta som är besatta av "polls" vet inte hur de fungerar eller vad en "poll" faktiskt är. Så "polls" tas direkt efter en ny "skandal". Vad innebär det? Det innebär att demokrater kommer att vara extra sugna på att svara och att republikaner inte kommer att vara sugna på att alls medverka. Det är bara en aspekt av det hela. En aspekt av många.
Poängen är att "polls" inte är något jag tar på stort allvar. Om det skulle vara under 20% i stället för 35-40% eller vad det nu är för tillfället, då skulle mitt intresse öka.
Citat:
Jag tror att han vid det här laget (om inte från början) förstått att han aldrig kommer att få hela landet med sig. 50% är hans tak och det räcker.
) sätter bara fingret på hur svettigt det börjar bli i sekten nu, efter den här följetongen av pinsamheter från administrationens sida.
).