2017-07-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Jag har svårt att tolka dig här, bortsett från att du av någon anledning tycker att politiska marknadsundersökningar helt saknar värde. Jag tror i och för sig att det är ett led i det mer och mer tydliga önsketänkandet som hela "Fake News"-kulten går ut på, men du tycker vad du tycker.

Detta är dock ingen prognos, det är en i raden av hundratals mätningar som alla indikerar att presidenten är oerhört impopulär, vilket är logiskt eftersom han är avskyvärd. Jag menar, det är ju ingen svårtydd undersökning. Det är inte jämnt så att säga. 25 procent av respondenterna säger sig "strongly approve", 49 procent (fyrtionio!!!) "strongly disapprove". Dubbelt så många! Av ett folk som är programmerade till och verkligen vill tycka om sin president.

Det finns en tråd som heter "Stora tråden om Donald Trump". Om du hittar den tråden och kollar på lite slumpmässiga sidor så kommer du se ett evigt "poll"-ältande. Detta pågick i nästan ett och ett halvt år! Eviga diskussioner och spekulationer om vad någon minimal skillnad kunde bero på. Livskriser och psykbryt följde i spåren av "poll"-jagandet. De enda polls jag ansåg vara intressanta under den tiden var att någon gång i månaden titta ungefär hur Trump låg till i primärvalet. Samma hetsande pågick i tråden kring debatterna.

Ett bra tag var det inga "polls", sedan när den här nyhetsstormen kring Donald Jr:s e-post då kom det plötsligt "polls". "Polls" är komplicerade saker och de flesta som är besatta av "polls" vet inte hur de fungerar eller vad en "poll" faktiskt är. Så "polls" tas direkt efter en ny "skandal". Vad innebär det? Det innebär att demokrater kommer att vara extra sugna på att svara och att republikaner inte kommer att vara sugna på att alls medverka. Det är bara en aspekt av det hela. En aspekt av många.

Poängen är att "polls" inte är något jag tar på stort allvar. Om det skulle vara under 20% i stället för 35-40% eller vad det nu är för tillfället, då skulle mitt intresse öka.

Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Och vad du tycker är ganska oviktigt eftersom Trump - och alla som måste förhålla sig till Trump - tillmäter approval ratings stor vikt.

Jag tror att han vid det här laget (om inte från början) förstått att han aldrig kommer att få hela landet med sig. 50% är hans tak och det räcker.
2017-07-31, 21:39
Medlem
zergrushs avatar
The New Yorker slår huvudet mitt på spiken: http://i.imgur.com/ySXAnEP.jpg
2017-07-31, 21:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nope, innan var det en grymt djup diskussion om hur wall street skulle äga presidentskapet med Hillary, och sen kom hycklarna och anställde ett helt tjog av dom.

Sen bara en sak, på vilket sätt hjälper det att ta upp Hillary, och sen en situation som inte ens nära som illa som nu med wall street influenser som det är nu.
Det enda vi lär oss där, är att Trump tog in massor, och sätter i Hillary i en så mörk skugga, att ens ta upp hennes namn igen känns bara tokigt.
Då vi har exempel på mycket värre med Trump.
Hyckleri kallas sånt, och verkar stå som spön i backen ifrån dagens administration.
Men nu funkar ju inte världen så att bara för att en kriminell presidentkandidat förlorat valet, ska hennes brott preskriberas. Är det ett för komplicerat resonemang för herr Klyban? Och dina känslor har ingen relevans för diskussionen.

Vad menar du att "vi har exempel på mycket värre med Trump"? Vad är det du tror att han gjort?
2017-07-31, 21:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
The New Yorker slår huvudet mitt på spiken: http://i.imgur.com/ySXAnEP.jpg
HAHAHA. Det var faktiskt ganska kul. Och jag måste säga att efter Scaramucci-skandalen ganska välförtjänt.
Medlem
zergrushs avatar
Det här maniska yrandet om Clinton (som friats två gånger av FBI ) sätter bara fingret på hur svettigt det börjar bli i sekten nu, efter den här följetongen av pinsamheter från administrationens sida.
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det finns en tråd som heter "Stora tråden om Donald Trump". Om du hittar den tråden och kollar på lite slumpmässiga sidor så kommer du se ett evigt "poll"-ältande. Detta pågick i nästan ett och ett halvt år! Eviga diskussioner och spekulationer om vad någon minimal skillnad kunde bero på. Livskriser och psykbryt följde i spåren av "poll"-jagandet. De enda polls jag ansåg vara intressanta under den tiden var att någon gång i månaden titta ungefär hur Trump låg till i primärvalet. Samma hetsande pågick i tråden kring debatterna.

Ett bra tag var det inga "polls", sedan när den här nyhetsstormen kring Donald Jr:s e-post då kom det plötsligt "polls". "Polls" är komplicerade saker och de flesta som är besatta av "polls" vet inte hur de fungerar eller vad en "poll" faktiskt är. Så "polls" tas direkt efter en ny "skandal". Vad innebär det? Det innebär att demokrater kommer att vara extra sugna på att svara och att republikaner inte kommer att vara sugna på att alls medverka. Det är bara en aspekt av det hela. En aspekt av många.

Poängen är att "polls" inte är något jag tar på stort allvar. Om det skulle vara under 20% i stället för 35-40% eller vad det nu är för tillfället, då skulle mitt intresse öka.

Jag tror att han vid det här laget (om inte från början) förstått att han aldrig kommer att få hela landet med sig. 50% är hans tak och det räcker.

Du tror inte på siffrorna och menar att folk i gemen tycker Trump gör ett bra jobb nu? Allt flyter på enigt plan?
2017-07-31, 21:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Var skrev jag om goldman sachs i mitt inlägg? Sitter du bara och skriver inhop random inlägg och postar dem? Ojojojojojoj, vad mycket hyckleri och två fel gör inte ett rätt och så vidare, men vad har det överhuvudtaget att göra med vad jag skrev? Förstår du ens det själv?

Vad gäller Hillarys hycklande är det välkänt. Så här sade hon under ett hemligt möte med företrädare för GOLDMAN SACHS, hör och häpna:

http://www.bbc.com/news/election-us-2016-37595047

Hur som haver har Trump folk från finanssektorn, industrisektorn, energisektorn och militären i sitt team. Vad är så konstigt med det?

Om du inte vill svara på mina frågor och istället ranta på som vanligt om hyckleri, två fel gör inte ett rätt och så vidare - tag några djupa andetag och fundera ett tag på vad du vill ha sagt och om det är värt att skriva samma saker som du skrivit i snart ett år nu: Hyckleri. Två fel gör inte ett rätt. Och så vidare.
Jo, jag pratar om hyckleri och två fel kan inte blir ett rätt, men undra om det har en anledning
Förstår du tog upp det, då det blev extremt tråkigt för dig de ggr jag ser du gör det.
Vad är standarden på kritik på Trump?
Jo, det är "Men Hillary då?", även nu när hon är förpassad till glömska, så kommer en del och validerar hennes närvaro.

Och två fel inte kan bi ett rätt, herre gud vad du och par till använde den innan, det var galet.
Men så kom jag och pekade lite och undrade hur två fel kan bli ett rätt, vilket visade sig det kunde det inte.
Och gick ifrån regna såna här, till ett högst begränsat antal, så visst har det gjort extrem nytta för tråden.

Om man inte vill bli kallad för hycklare, så får man väl sluta hyckla då.
Svårare än så är det väl inte?
2017-07-31, 21:44
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är lugnt, kloaken dräneras, fake news, god emperor har allt under kontroll. Lol lol lollipop.

Nu måste Japhy eller gay Tom of Finland komma och förklara hur detta är ett vinnarbeteende, för jag blir nästan osäker.

Mike Cernovich
Anyone who thinks Mooch is "in trouble" for his Tweet last night and the New Yorker article can automatically be dismissed as wannabes.
28 July 2017

Mike Cernovich
I'll admit it's a bad moment, difference is we get over it and move forward,
31 July 2017

Till och med Alt-right tok Mike kan inte bortförklara denna shitstorm, han gjorde ett ärligt försök i hans första Tweet.

#winning

Kommer Spicer tillbaka nu?

Tydligen så blev the Mooch eskorterad ifrån vita huset efter han fick kicken
Senast redigerad av squeaky 2017-07-31 kl. 21:48.
2017-07-31, 21:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men nu funkar ju inte världen så att bara för att en kriminell presidentkandidat förlorat valet, ska hennes brott preskriberas. Är det ett för komplicerat resonemang för herr Klyban? Och dina känslor har ingen relevans för diskussionen.

Vad menar du att "vi har exempel på mycket värre med Trump"? Vad är det du tror att han gjort?
Och här kom två fel, till att bli ett rätt.
Om nu det är en brottslig fråga, varför pratar man om det i administrationen.
Vore det inte mer lämpligt att ta detta med någon åklagarmyndighet?
Som har detta som arbete.
Sen sa ju din hjälte han inte ska åtala Hillary.

Prata om Hillary nu, så är man fast i det förgångna.
2017-07-31, 21:46
Medlem
Citat:
Du tror inte på siffrorna och menar att folk i gemen tycker Trump gör ett bra jobb nu? Allt flyter på enigt plan?

Du missförstår. Jag har inget intresse av siffrorna. Det handlar inte om att "tro" på, lika lite som det för mig handlade om att "tro" på "polls" under valkampanjen. De var inte intressanta för mig eftersom de inte säger något om valutgången.

Trump vann valet med ganska liten marginal. Det vill säga det var ett jämt val. Jag kan inte se hur någon "poll" skulle kunna öka min förståelse av något. Lika lite värde lägger jag i "polls" nu.
2017-07-31, 21:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det var väntat redan från start att Trump skulle få problem med RINOS efter valet. Men de kommer rensas ut 2018, tillsammans med mängder av demokrater. Är det runt 6% som tycker att Rysslandsfantasierna är viktiga? Dessutom har han lite problem med utnämningarna men det blir nog snart ordning på torpet ska du se.

Rent ekonomiskt går det hela på räls. Statsskulden sjunker, arbetslösheten sjunker, börsen stiger.

Rent samhällsmässigt går det lysande. Migrationen mer med 70%. Utvisningarna av kriminella MS13 går framåt (här är det så jävla kul att se demokrat efter demokrat komma fram och kalla det för rasistiskt att slänga ut dem - där kommer de förlora många hispanic-röster), muren har börjat komma igån på allvar (till trattskallarnas förtret ).

Utrikespolitiskt har han fått igenom affärsavtal på c:a 450 miljarder dollar, sloppat TPP, slopat Parisavtalet och mycket mer.
2017-07-31, 21:58
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Nej, du bara söker länkar till Trump där inga länkar finns, annat än en BEVISAT DNC-anknuten advokat som försökte sätta dit Trumps son i en fejkskandal. Har du någon källa på dina fria fantasier om att mötet handlade om att låta Putin få 200 miljarder dollar?

Det är inga fantasier. Det är från Bill Browder vittnesmål. Det är givetvis upp till dig att bedöma hans trovärdighet. Det är Browders personliga uppskattning att det handlar om 200 miljarder dollar.

Citat:
I estimate that he has accumulated $200 billion of ill-gotten gains from these types of operations over his 17 years in power. He keeps his money in the West and all of his money in the West is potentially exposed to asset freezes and confiscation. Therefore, he has a significant and very personal interest in finding a way to get rid of the Magnitsky sanctions.

Vilket om det är sant tyder på att Natalia Veselnitskayas möte med Trump Jr inte handlade om adoptioner utan om sanktioner. Sånt kommer vi att få veta senare när det börjar bli dags att åtala förrädarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in