2017-07-31, 14:51
Medlem
Förresten tror jag allt sket sig när mobilen inte gick att använda eller laddas för vidare användning.
Nuförtiden räknar alla med att man sköter Sitt, utan att tala hjälp utav andra.

Därav alla gamlingars oro över hur de skall klara posthanteringen sin och bankärenden osv.
De gillar ju inte eller kan inte den digitala datavärlden.

(Tänk på att även de varit coola killar på 30-talet,,,,så heder åt dem , de ska inte bli nervärderade i sitt beteende utav Kontanta beteendemönster,så var det på deras tid.)

men det kontanta hade inte hjälpt Patrik i detta lãge heller.Det enda hade varit kontakt med sina föräldrar som kunnat svischat pengar till honom för vidare färd.Därför VAR mobilen och att den funkade HUR VIKTIG som helst i detta lãge !

Aja,varför babblar jag om detta.?

Jo.! När man då mitt på en station står utan möjlighet att varken digitalt lyckas få tag på, ej heller pröjsa för en biljett,då hamnar man i en knipa, eller hur !?

Ãven den smartaste härinne skulle få problem då.

Vad göra då?
Jo leta på en perrongspersonal,fråga denne till råds osv. , för att lösa det hela.

Om nu Patrik var i sin djupa sinnesstämning och kände att han gjort en tabbe med att gå av på fel station , kanske han blev så ledsen,och det enda han ville var att ringa sin mamma igen och berätta problemet.

Det gick inte, och kvinnan på tåget som han litade på (som han kunnat ringt sin mamma ifrån)var bort-åken .
Att då i den ledsamma situation,blyg kanske han blir på okänd ort (att va tuff,bli filmad,med några kompisar som stöd,är ju något helt annat ) , gå fram och berätta sitt dilemma för någon, blev väl lite för mycket för honom.

Därav hans kanske paralysering innan han möjligtvis vandrade vidare ut på åkersvãgarna....?

Vad vill jag säga med detta ?
Jo.! I dagens samhälle ÃR mobil kommunikation så himla viktig så i situationer som denna som uppstod, gick allt åt fanders......

Senast redigerad av evaveva 2017-07-31 kl. 15:01.
Citera
2017-07-31, 14:51
Medlem
P slänger ifrån sig sin väska med dator i, var inte det en kär ägodel för honom? Om det var han som slängde den, gjorde han det för han visste att han skulle gå långt? Hade han slängt den om han visste att någon skulle hämta upp honom? Tror inte det. Tycker det mer lutar åt att någon snodde väskorna och fick kalla fötter och slängde dem för att hämta dem ev. senare!?

Om P var kvar på stationen.. vilka tåg gick vid den tidpunkten ungefär och vart?

Vi tycker att det är vida känt att han är efterlyst som försvunnen men när jag pratade med min dotter som är i ungefär samma ålder och bor i Örebro hade hon aldrig hört talas om detta. Så jag tror inte att hela Sverige vet om att det fattas en kille från Falun, utan bara några stycken per ort eller så.
Citera
2017-07-31, 14:58
Medlem
Datorn, var det P's privata eller skolans?
Han spelar/spelade trummor - sparar man mycket sådant i digitala program i en dator verkligen?

Evaveva, en annan sak, du vet att vi pratar om en vuxen man på 22 år? Vill inte verka elak, men i land pratar du om P som om han antingen vore 5 år alternativt en utvecklingsstörd 16-åring...
Citera
2017-07-31, 15:03
Medlem
CallePhilles avatar
Är ni säkra på att Utropstecknet fortfarande är med som medlem i gruppen? Jag ser henne inte... Blockerad?
Citera
2017-07-31, 15:04
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jag var medlem inne på HP första veckorna.
Sen efter ett tag skrev jag mycket med en R*a som hade mycket telefonkontakt med Patriks mamma, så en del info slank vidare till mig av bara farten....
Efter ett tag kände jag att eftersom bl a R*a gick på eget sök mycket över åkrarna så kände jag mig lite som en snyltare som inget gjorde i praktiken, så jag skrev till R*a att jag skulle strunta i att vara speciellt aktiv inne på HP.
Efter några dagar blev jag nyfiken igen om vad som hänt omkring Patrik och tänkte titta in på HP.
Då kom jag inte in.......! Undrade...
Sen nästa gång jag försökte komma in, blev jag glad Att jag kom in (trodde jag. ..) men då hamnade jag inne på den där hemska sidan eftersom den hette likadant som HP-sidan, och då la jag av totalt.
Konstigt att bara för att jag sa till en medlem att jag inte skulle va så aktiv så blir man borttagen.
Det var då jag gick in på flaschback där det inte behövs praktiskt sök för att få forska i orsaker till Patriks försvinnande.

Kommer alltid undra över folk som anser sig veta till hundra procent var en person finns/ligger.???(menar den med den otãcka sidan)

Grupperna hette inte likadant! Nidsidan hette: "Hitta Patrik Linfeldt!"
Citera
2017-07-31, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Datorn, var det P's privata eller skolans?
Han spelar/spelade trummor - sparar man mycket sådant i digitala program i en dator verkligen?

Evaveva, en annan sak, du vet att vi pratar om en vuxen man på 22 år? Vill inte verka elak, men i land pratar du om P som om han antingen vore 5 år alternativt en utvecklingsstörd 16-åring...

Jo du har rätt, men om man är i depression som Patrik verkar vara, är man inte lite åt det hållet då. , så det kan vara det som gör att jag tänker i hur en utsatt person kan kãnna sig och uppföra sig, sorry,dumt av mig .
Senast redigerad av evaveva 2017-07-31 kl. 15:13.
Citera
2017-07-31, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Är ni säkra på att Utropstecknet fortfarande är med som medlem i gruppen? Jag ser henne inte... Blockerad?

Ja, hon är fortfarande med och klev av som admin av fri vilja. Alltså inte utkastad som admin.
Citera
2017-07-31, 15:13
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkpalantan
Ja, hon är fortfarande med och klev av som admin av fri vilja. Alltså inte utkastad som admin.
OK, hittade henne inte när jag sökte på namn bland medlemmarna.

Intressant att rapsfälten verkar vara på gång att skördas, har haft dåliga vibbar kring dem
Citera
2017-07-31, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
OK, hittade henne inte när jag sökte på namn bland medlemmarna.

Intressant att rapsfälten verkar vara på gång att skördas, har haft dåliga vibbar kring dem

Ja nämnas skall att när den där "R*a var ute med sin hund i början på sökveckorna såg hon en manlig figur (han såg Inte ut som Patrik) stå mitt på.en åker tittandes neråt.... där grödan växt upp till viss del.
Vad farao gjorde han därute.??
Har också varit orolig sen dess omkring åkrarna.....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-31 kl. 15:19.
Citera
2017-07-31, 15:30
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Trevlig var den inte! Inte deras efterkommande sidor eller bloggen heller. De såg inte ut, att ens försöka vara seriösa sidor!

Något namn på någon skapare av den sidan? Eller någon aktivitet medlem på den sidan etc..?
Citera
2017-07-31, 15:32
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ja nämnas skall att när den där "R*a var ute med sin hund i början på sökveckorna såg hon en manlig figur (han såg Inte ut som Patrik) stå mitt på.en åker tittandes neråt.... där grödan växt upp till viss del.
Vad farao gjorde han därute.??
Har också varit orolig sen dess omkring åkrarna.....

Ja just det.. det stämmer, har man försökt att identifiera den mannen?
Citera
2017-07-31, 15:45
Medlem
Citat:
...
då kom hans mamma in på vad de hade sagt till varandra på tåget, därav mitt info till er.

Han hade väntad på att tåget skulle åka vidare och när det stått still ca 10 minuter ringde han sin mamma för att tala om att han var framme redan vid slutstationen
...
Det sa han alltså till sin mamma och sa till henne att de skulle höras igen så fort han stigit på nästa tåg (som skulle gå om en timme,om han hade befunnit sig på rätt station vill säga).
...
Så det hon skrev till mig är det jag nu skriver till er, så varför ifrågasatta både mamman och Patrik ?
...

Hej! Jag vill bara säga att jag inte alls misstror eller ifrågasätter vare sig mamman eller dig, absolut inte Det är bara svårt att veta ibland om det är fakta du och andra skriver eller om det är någon som man hört eller läst eller bara tror. Eftersom tråden är så lång är det svårt att sålla bland uppgifterna.

Nu har ju du messat med mamman så då har ju du bättre uppgifter än många av oss andra. Något jag misstänkte var just att han sagt "slutstationen" eller nåt... dvs att han kanske trodde han skulle byta i Hallsberg för att han gjort det förut. Jag misstänkte att han pratat om Hallsberg som slutstationen, medan mamman trodde det var Mjölby han menade. Det skulle ha förklarat varför han ser som lugn ut på videon om han trodde han skulle byta tåg i Hallsberg för att åka till Mjölby och där byta igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in