Förresten tror jag allt sket sig när mobilen inte gick att använda eller laddas för vidare användning.
Nuförtiden räknar alla med att man sköter Sitt, utan att tala hjälp utav andra.
Därav alla gamlingars oro över hur de skall klara posthanteringen sin och bankärenden osv.
De gillar ju inte eller kan inte den digitala datavärlden.
(Tänk på att även de varit coola killar på 30-talet,,,,så heder åt dem , de ska inte bli nervärderade i sitt beteende utav Kontanta beteendemönster,så var det på deras tid.)
men det kontanta hade inte hjälpt Patrik i detta lãge heller.Det enda hade varit kontakt med sina föräldrar som kunnat svischat pengar till honom för vidare färd.Därför VAR mobilen och att den funkade HUR VIKTIG som helst i detta lãge !
Aja,varför babblar jag om detta.?
Jo.! När man då mitt på en station står utan möjlighet att varken digitalt lyckas få tag på, ej heller pröjsa för en biljett,då hamnar man i en knipa, eller hur !?
Ãven den smartaste härinne skulle få problem då.
Vad göra då?
Jo leta på en perrongspersonal,fråga denne till råds osv. , för att lösa det hela.
Om nu Patrik var i sin djupa sinnesstämning och kände att han gjort en tabbe med att gå av på fel station , kanske han blev så ledsen,och det enda han ville var att ringa sin mamma igen och berätta problemet.
Det gick inte, och kvinnan på tåget som han litade på (som han kunnat ringt sin mamma ifrån)var bort-åken .
Att då i den ledsamma situation,blyg kanske han blir på okänd ort (att va tuff,bli filmad,med några kompisar som stöd,är ju något helt annat ) , gå fram och berätta sitt dilemma för någon, blev väl lite för mycket för honom.
Därav hans kanske paralysering innan han möjligtvis vandrade vidare ut på åkersvãgarna....?
Vad vill jag säga med detta ?
Jo.! I dagens samhälle ÃR mobil kommunikation så himla viktig så i situationer som denna som uppstod, gick allt åt fanders......