Citat:
Ursprungligen postat av
Upuaut
Hej Eva
Jag tror inte det behöver vara så att han faktiskt sagt så till sin mamma. Vet du om han sagt så ordagrant?
Jag tycker det framstår som att föräldrarna köpte hans biljett och därför vet de att han ska byta i Mjölby. Han kan ju lika gärna ha sagt "nu kliver jag av", eller hur? Man kan ju även tänka sig att han trodde att han skulle byta i Hallsberg
eftersom han gjort det nån annan gång, och därför säger att "nu ska jag byta". Och då tror föräldrarna att han säger det för att han tror att han är i Mjölby.
Sen undrar jag om det överhuvudtaget är så att de pratades vid när han gick av. Jag kan inte komma på att det stått någonstans. Kan någon rätta mig?
Från NA 24 maj: "Hans mamma talade med honom strax innan han skulle byta tåg. De skulle höras efter bytet, men då var hans mobiltelefon död."
Jo men jag har ju messat ett antal gånger med hans mamma (det började med saker omkring Eskilstuna och observationer som jag fått redovisat ifrån en person) ,
då kom hans mamma in på vad de hade sagt till varandra på tåget, därav mitt info till er.
Han hade väntad på att tåget skulle åka vidare och när det stått still ca 10 minuter ringde han sin mamma för att tala om att han var framme redan vid slutstationen
.(som han ju inte var, och som har gjort hela den här historien möjlig, sorgset nog,hade han suttit kvar hade denna tråd inte ens existerat...eller hur,
då hade han kommit fram och inget hade varit konstigt,vi hade inte ens vetat om vem Patrik hade varit och det hade varit mycket mycket bättre,jãmfört med det här scenariot).
Det sa han alltså till sin mamma och sa till henne att de skulle höras igen så fort han stigit på nästa tåg (som skulle gå om en timme,om han hade befunnit sig på rätt station vill säga).
Hon tog det lugnt i en timme,och efter denna timme väntade hon på att Patrik skulle ringa,men inte , .....så hon ringde honom med svar från hans mobilsvar att han inte var tillgänglig enligt automatsvar som ni vet....
Så det hon skrev till mig är det jag nu skriver till er, så varför ifrågasatta både mamman och Patrik ?
Hon uttryckte sin fulla oro, och skrev att det enda hon vill är att få hem sin son.
Tycker inte vi ska hålla på och tro att han ville ifrån sina föräldrar eftersom han sagt till sin mor att han längtade hem otroligt mycket.
Så nog av sånt. Vi måste respektera och tro på dem som det faktiskt gäller.
Mvh evaveva.