2017-07-31, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
genom HP sekten !

Vad? Det såg jag aldrig. Och tur var väl det 😏
Senast redigerad av mot-alla-odds 2017-07-31 kl. 12:32.
Citera
2017-07-31, 12:38
Medlem
57Emmas avatar
Har varit och jobbat några timmar men slängde mig in här när jag kom hem.
Förklaringen att ändra till sluten grupp är intressant. Citerar en mening

vi funderar nu på att bara vara en informationsbank utåt

Jag undrar då vilken j.vla information? Mig veterligen är det just information som inte delas.

De kan liksom stänga gruppen och låta FIKK och MPS sköta allt istället för denna tramsgrupp
Citera
2017-07-31, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Hur kunde ni hitta denna fb sida när den fanns i bruk? Sökte ni själva?

Jag var medlem inne på HP första veckorna.
Sen efter ett tag skrev jag mycket med en R*a som hade mycket telefonkontakt med Patriks mamma, så en del info slank vidare till mig av bara farten....
Efter ett tag kände jag att eftersom bl a R*a gick på eget sök mycket över åkrarna så kände jag mig lite som en snyltare som inget gjorde i praktiken, så jag skrev till R*a att jag skulle strunta i att vara speciellt aktiv inne på HP.
Efter några dagar blev jag nyfiken igen om vad som hänt omkring Patrik och tänkte titta in på HP.
Då kom jag inte in.......! Undrade...
Sen nästa gång jag försökte komma in, blev jag glad Att jag kom in (trodde jag. ..) men då hamnade jag inne på den där hemska sidan eftersom den hette likadant som HP-sidan, och då la jag av totalt.
Konstigt att bara för att jag sa till en medlem att jag inte skulle va så aktiv så blir man borttagen.
Det var då jag gick in på flaschback där det inte behövs praktiskt sök för att få forska i orsaker till Patriks försvinnande.

Kommer alltid undra över folk som anser sig veta till hundra procent var en person finns/ligger.???(menar den med den otãcka sidan)
Senast redigerad av evaveva 2017-07-31 kl. 12:56.
Citera
2017-07-31, 12:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jag var medlem inne på HP första veckorna.
Sen efter ett tag skrev jag mycket med en R*a som hade mycket telefonkontakt med Patriks mamma, så en del info slank vidare till mig av bara farten....
Efter ett tag kände jag att eftersom bl a R*a gick på eget sök mycket över åkrarna så kände jag mig lite som en snyltare som inget gjorde i praktiken, så jag skrev till R*a att jag skulle strunta i att vara speciellt aktiv inne på HP.
Efter några dagar blev jag nyfiken igen om vad som hänt omkring Patrik och tänkte titta in på HP.
Då kom jag inte in.......! Undrade...
Sen nästa gång jag försökte komma in, blev jag glad Att jag kom in (trodde jag. ..) men då hamnade jag inne på den där hemska sidan eftersom den hette likadant som HP-sidan, och då la jag av totalt.
Konstigt att bara för att jag sa till en medlem att jag inte skulle va så aktiv så blir man borttagen.
Det var då jag gick in på flaschback där det inte behövs praktiskt sök för att få forska i orsaker till Patriks försvinnande.

Kommer alltid undra över folk som anser sig veta till hundra procent var en person finns/ligger.???

Kanske någon kände igen din "stil" och såg att du skrev här inne om det ni pratat om? Du skriver ju inte riktigt som andra, utan har tydliga kännetecken
Evaveva är evaveva så att säga.
Citera
2017-07-31, 12:57
Medlem
När är nästa sök för FIKK. ?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-31 kl. 13:48.
Citera
2017-07-31, 13:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Har varit och jobbat några timmar men slängde mig in här när jag kom hem.
Förklaringen att ändra till sluten grupp är intressant. Citerar en mening

vi funderar nu på att bara vara en informationsbank utåt

Jag undrar då vilken j.vla information? Mig veterligen är det just information som inte delas.

De kan liksom stänga gruppen och låta FIKK och MPS sköta allt istället för denna tramsgrupp

Känns som om gruppen spelat ut sin roll ändå?
Kan väl inte vara så väldigt stort engagemang för att hitta Patrik i olika städer längre. Fler och fler tror väl ändå att det inte finns något hopp längre (i stort sett)att hitta Patrik vid liv. Det är ju det som är HP gruppens mål.

De skulle ju kunna ändra inriktning; enbart försöka få fler folk till FIKKs och Missing Peoples (om de kommer att ha några fler sök???) sök.

Både MPS och FIKK letar ju i Hallsberg. I skog och mark och i vattendrag. Det finns ju en anledning till det.

Svar från FIKK till en som frågar om det:

Citat:
M*r*e L*v*nsson
Varför söka bara i Hallsberg, han kan ju finnas vart som helst, jag kan tänka mej att lägga lite fokus i Norrköping, där någon tydligen har sett honom
July 29 at 10:57pm

FIKK Finns inga 100% säkra iakttagelser utanför Hallsberg.
July 29 at 11:04pm

Lite annan aproach.

Kan också vara de oenigheter som HP gruppen har runt hanteringen av diverse problem. Det sätt som allt hanterats på har ju gjort att många har blivit utslängda/avsnoppade. Det är ju aldrig bra reklam för en grupp.

Att färre och färre kommer på söken har med all sannolikhet med många faktorer att göra. Men detta kan vara en av dom.

Att troll finns, det vet väl de flesta. Det kan vara en förevändning för att de inte klara av att hantera situationen med alla problem de nu har.
Citera
2017-07-31, 14:06
Medlem
Liberty75s avatar
Bara en informationsbank utåt??

Kul för de som skänkt pengar. "Nu har vi fått era pengar. Behöver inte er längre!"

Och vilken info som en av er sa?
Citera
2017-07-31, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men hörrni., det. konstigaste är väl ändå att han säger till sin mamma i telefonen att Oj , nu är jag visst framme i Mjölby .

Och sen säger till kvinnan att Vi ses i Mjölby !

Det är som om jag skulle skriva till er HÃRINNE : -Hej på er härinne, vi hörs inne på flaschback !

??

Hej Eva

Jag tror inte det behöver vara så att han faktiskt sagt så till sin mamma. Vet du om han sagt så ordagrant?

Jag tycker det framstår som att föräldrarna köpte hans biljett och därför vet de att han ska byta i Mjölby. Han kan ju lika gärna ha sagt "nu kliver jag av", eller hur? Man kan ju även tänka sig att han trodde att han skulle byta i Hallsberg eftersom han gjort det nån annan gång, och därför säger att "nu ska jag byta". Och då tror föräldrarna att han säger det för att han tror att han är i Mjölby.

Sen undrar jag om det överhuvudtaget är så att de pratades vid när han gick av. Jag kan inte komma på att det stått någonstans. Kan någon rätta mig?

Från NA 24 maj: "Hans mamma talade med honom strax innan han skulle byta tåg. De skulle höras efter bytet, men då var hans mobiltelefon död."
Citera
2017-07-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upuaut
Hej Eva

Jag tror inte det behöver vara så att han faktiskt sagt så till sin mamma. Vet du om han sagt så ordagrant?

Jag tycker det framstår som att föräldrarna köpte hans biljett och därför vet de att han ska byta i Mjölby. Han kan ju lika gärna ha sagt "nu kliver jag av", eller hur? Man kan ju även tänka sig att han trodde att han skulle byta i Hallsberg

eftersom han gjort det nån annan gång, och därför säger att "nu ska jag byta". Och då tror föräldrarna att han säger det för att han tror att han är i Mjölby.

Sen undrar jag om det överhuvudtaget är så att de pratades vid när han gick av. Jag kan inte komma på att det stått någonstans. Kan någon rätta mig?

Från NA 24 maj: "Hans mamma talade med honom strax innan han skulle byta tåg. De skulle höras efter bytet, men då var hans mobiltelefon död."

Jo men jag har ju messat ett antal gånger med hans mamma (det började med saker omkring Eskilstuna och observationer som jag fått redovisat ifrån en person) ,

då kom hans mamma in på vad de hade sagt till varandra på tåget, därav mitt info till er.

Han hade väntad på att tåget skulle åka vidare och när det stått still ca 10 minuter ringde han sin mamma för att tala om att han var framme redan vid slutstationen

.(som han ju inte var, och som har gjort hela den här historien möjlig, sorgset nog,hade han suttit kvar hade denna tråd inte ens existerat...eller hur,

då hade han kommit fram och inget hade varit konstigt,vi hade inte ens vetat om vem Patrik hade varit och det hade varit mycket mycket bättre,jãmfört med det här scenariot).

Det sa han alltså till sin mamma och sa till henne att de skulle höras igen så fort han stigit på nästa tåg (som skulle gå om en timme,om han hade befunnit sig på rätt station vill säga).

Hon tog det lugnt i en timme,och efter denna timme väntade hon på att Patrik skulle ringa,men inte , .....så hon ringde honom med svar från hans mobilsvar att han inte var tillgänglig enligt automatsvar som ni vet....

Så det hon skrev till mig är det jag nu skriver till er, så varför ifrågasatta både mamman och Patrik ?

Hon uttryckte sin fulla oro, och skrev att det enda hon vill är att få hem sin son.

Tycker inte vi ska hålla på och tro att han ville ifrån sina föräldrar eftersom han sagt till sin mor att han längtade hem otroligt mycket.

Så nog av sånt. Vi måste respektera och tro på dem som det faktiskt gäller.

Mvh evaveva.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-31 kl. 14:31.
Citera
2017-07-31, 14:38
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Jaha? Ironi är på skämt men där tycktes admin ha en positiv inställning till att P kunde vara död. Det måste ju vara en tolkningsfråga eller?
Hur som helst så var det ingen som var bekymrad över att P är borta

Jag såg det, som, att de drev med hela försvinnandet!
Citera
2017-07-31, 14:40
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Låter helt sjukt faktiskt.. men bara att blocka den/denna personer och låta gruppen fortsätta men så är inte fallet denna gång. Kommer säkerligen (tyvärr) fler sådana för det finns människor som inte har någon empati för 5 öre.

Säger som jag sagt innan: en dag (när?) kommer Patriks försvinnande klaras upp men inte med hjälp av Hp tråden.

Sektens främsta uppgift tycks ha varit, att samla sökare till skallgångar och andra sökinsatser. Vilket de inte lyckats särskilt bra med!
Citera
2017-07-31, 14:50
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Det lilla jag såg av sidan så uppfattade jag den som att någon va fullt övertygad om att P hade drunknat och ville få HP-sekten att söka i sjöar,förmodligen en tidigare blockad medlem som gick bananas
sjuk va den iaf ,men vad säger ni är det bara jag som inte köper deras orsak till total meltdown idag ?

droppet av admins ,redovisningsdag uteblivna deltagare på sök osv
hade det varit ett sånt "trollande" som påstås borde vi andra inte sett/märkt det på något sätt då .

Jag är mer övertygad om en annan bakomliggande anledning till sektens ändrade tillgänglighet än "troll och kränkningar" av olika slag!
Att folk sedan ifrågasatte sekten, ledningens agerande och misstänksamhet till såväl "fakta," som swish gick deras ära för när!
De skulle ha tänkt först och svarat sedan! Då i en ton, som visade, att medlemmarna var välkomna! Inte bara skriva, att "ni är guld värda" och överhölja kommentarerna med hjärtan, "smileys" och utropstecken!
När sanningen och gensvaren hann ikapp dem blockerade de medlemmar och så tog de nästa steg, att ändra till "sluten sekt!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in