2017-07-30, 22:25
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vissa kommunikationsmedel använder man inte om det gäller info kring rikets säkerhet.

Som vanligt har du fel. Kretin.

Citat:
I mars förra året sände Transportstyrelsen av misstag ut adresserna till alla skyddade personer som ägde en personbil. När misstaget sedan skulle rättas till sändes känsliga uppgifter ut ännu en gång – i ett öppet mejl, det avslöjar Dagens Nyheter.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/t...-tva-ganger-om
Citera
2017-07-30, 22:30
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men varför blir det så här? Logiken går inte hop!

[ ... ]

9. Media säger att förtroendet ökar för Löfven.
10. Folk på Twitter, Facebook och Flashback frågar sig hur förtroendet kan öka när Löfven inte sparkar ministrar som inte har tagit ansvar?

Det handlar om olika folk här!

På flashback/etc umgås du med en grupp som inte alls är representativ för folkflertalet.

Men sedan skulle jag gissa att förtroendet för Löfvén har ökat också bland dem du umgås med här.

Ta mig som exempel:

För en vecka sedan hade jag svarat att jag har ungefär 10-procentigt förtroende för statsministerns förmåga att sköta sitt arbete. Idag skulle jag svara 20-procentigt. Mitt förtroende för honom har alltså ökat.
Citera
2017-07-30, 22:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det handlar om olika folk här!

På flashback/etc umgås du med en grupp som inte alls är representativ för folkflertalet.

Men sedan skulle jag gissa att förtroendet för Löfvén har ökat också bland dem du umgås med här.

Ta mig som exempel:

För en vecka sedan hade jag svarat att jag har ungefär 10-procentigt förtroende för statsministerns förmåga att sköta sitt arbete. Idag skulle jag svara 20-procentigt. Mitt förtroende för honom har alltså ökat.

Fast han löste inte problemet. Hur kan du då ha förtroende?
Citera
2017-07-30, 22:36
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Fast han löste inte problemet. Hur kan du då ha förtroende?
mitt _misstroende_ är mindre.

Och om man summerar alla undersöktas förtroende/misstroende, så är det inte så konstigt om man ser en förändring i positiv riktning.
Citera
2017-07-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Har jag fel i att SD, om de velat, kan försöka komma överens med alliansen att kalla in riksdagen under sommaruppehållet för att väcka misstroende?

Lite svårt för SD att göra något då C och L inte vill ha något med SD att göra, då får SD förlita sig på att Aliansen gör sitt drag och sedan stödja detta.

Jävla sprättande i sandlådan från C och L men det kan inte SD göra så mycket åt
Citera
2017-07-30, 23:01
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Det är lustigt att enligt mätningen så ökar förtroendet för Löfven. Löfven har inte sparkat folk, han har ommöblerat regeringen lite.

Är detta ett skämt? Tänk om Alliansen hade gjort detta. Då hade Rödgröna krävt att hela regeringen skulle få avgå.
Det är inget skämt. Det är ett beställningsverk av statstelevisionen (finansierat av licenspengar?) utförd av Novus som grund för att ge den bild av väljarnas reaktion på Löfvens teater man önskar. Jag menar, vad fan gjorde Lööf som skulle få henne att bli än mer älskad av pöbeln? Fake news i kvadrat.
Citera
2017-07-30, 23:12
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Men varför blir det så här? Logiken går inte hop!
1. Transportstyrelsen blir hackad.
2. Regeringen erkänner att dem har varit dåliga och naiva.
3. Regeringen städar upp igenom att sparka vissa ansvariga.
4. Alliansen + SD säger att Hultkvist ska sparkas också.
5. Löfven säger att han kommer utlysa extraval om dessa tre ministrar sparkas.
6. Dessa ansvariga sparkas inte, utan får andra toppjobb inom regeringen.
7. Hultkvist blir kvar.
8. Inget extraval blir av.
9. Media säger att förtroendet ökar för Löfven.
10. Folk på Twitter, Facebook och Flashback frågar sig hur förtroendet kan öka när Löfven inte sparkar ministrar som inte har tagit ansvar?
Det finns en mycket enkel förklaring till dom siffrorna, flockmentalitet.
När du tillhör en flock, ett lag, en grupp eller ett parti som i detta fallet så är det en naturlig reaktion att flocken sluter sig och ställer upp för att försvara flocken.
Man knyter näven och kämpar tillsammans för flockens överlevnad, att svetsarns flock nu gått ihop och kämpar med alla till buds stående medel innebär inte att hans förtroende är så stort som siffrorna ger sken av.

Det gäller att visa sig starka och enade och att man inte tagit skada, man vill inte visa sig skadade eller försvagade för då kan man vänta nya attacker.
Det finns säkert många sossar som tappat förtroendet för svetsarn, men man vill inte visa detta för att försvaga partiet ytterligare...därför uppger man att man har förtroende för honom.
Du har säkert en "jagärhär" effekt från V och MP för att dränka missnöjet och försöka få det till att blocket gått starkare ur det hela...grannarna kommer till undsättning mot en gemensam fiende.

Sen kan man tycka att om 24 procent har förtroende för honom så är det nog inte så stort i realiteten när man räknat bort "stödförtroende" från hela vänsterblocket.
24% är inte stöd från alla som röstade på sossarna i förra valet så jag skulle nog säga att förtroendet i realiteten är lågt.
Åkesson hade väl 21% i samma undersökning och med tanke på hur många som hatar SD så skulle jag säga att han har högt förtroende med tanke på att dom hade 13% i förra valet.
Så när svetsarn skäller som en galen hund sluter flocken upp bakom.
Citera
2017-07-30, 23:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Det finns en mycket enkel förklaring till dom siffrorna, flockmentalitet.
När du tillhör en flock, ett lag, en grupp eller ett parti som i detta fallet så är det en naturlig reaktion att flocken sluter sig och ställer upp för att försvara flocken.
Man knyter näven och kämpar tillsammans för flockens överlevnad, att svetsarns flock nu gått ihop och kämpar med alla till buds stående medel innebär inte att hans förtroende är så stort som siffrorna ger sken av.

Det gäller att visa sig starka och enade och att man inte tagit skada, man vill inte visa sig skadade eller försvagade för då kan man vänta nya attacker.
Det finns säkert många sossar som tappat förtroendet för svetsarn, men man vill inte visa detta för att försvaga partiet ytterligare...därför uppger man att man har förtroende för honom.
Du har säkert en "jagärhär" effekt från V och MP för att dränka missnöjet och försöka få det till att blocket gått starkare ur det hela...grannarna kommer till undsättning mot en gemensam fiende.

Sen kan man tycka att om 24 procent har förtroende för honom så är det nog inte så stort i realiteten när man räknat bort "stödförtroende" från hela vänsterblocket.
24% är inte stöd från alla som röstade på sossarna i förra valet så jag skulle nog säga att förtroendet i realiteten är lågt.
Åkesson hade väl 21% i samma undersökning och med tanke på hur många som hatar SD så skulle jag säga att han har högt förtroende med tanke på att dom hade 13% i förra valet.
Så när svetsarn skäller som en galen hund sluter flocken upp bakom.

Där sade du något! När väljaren till S får chansen så tycker dem bra om S oavsett. Bara för att inte skita ned partiet, trots att partiet begick misstag.
Citera
2017-07-30, 23:26
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Det är lustigt att enligt mätningen så ökar förtroendet för Löfven. Löfven har inte sparkat folk, han har ommöblerat regeringen lite.

Är detta ett skämt? Tänk om Alliansen hade gjort detta. Då hade Rödgröna krävt att hela regeringen skulle få avgå.

Tittar du lite närmare på mätningen inser du snart att samtliga partiledares förtroende ökar eller ligger still.
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
1. Annie Lööf (C) – 40 procent (35) (+14.3%)
2. Stefan Löfven (S) – 37 procent (34) (+8.8%)
3. Jan Björklund (L) – 27 procent (21) (+28.6%)
4. Jonas Sjöstedt (V) – 25 procent (21) (+19.0%)
5. Jimmie Åkesson (SD) – 24 procent (21) (+14.3%)
6. Anna Kinberg Batra (M) – 21 procent (20) (+5.0%)
7. Ebba Busch Thor (KD) – 19 procent (12) (+58.3%)
8. Gustav Fridolin (MP) – 13 procent (12) (+8.3%)
9. Isabella Lövin (MP) – 10 procent (10) (+0%)
Vidare, relativt de andra partiledarna faller förtroendet för Löfvén.
Vinnarna är således:
Ebba Busch Thor (+58.3%)
Jan Björklund (+28.6%)
Jonas Sjöstedt (+19.0%)
Genomsnitt (+17.3%)
Jimmie Åkesson (+14.3%)
Annie Lööf (+14.3%)

Det finns en mycket god anledning till att Novus inte utförde en sedvanlig OU.
Senast redigerad av Vadaadaa 2017-07-30 kl. 23:36.
Citera
2017-07-30, 23:34
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Tittar du lite närmare på mätningen inser du snart att samtliga partiledares förtroende ökar eller ligger still.

Vidare, relativt de andra partiledarna faller förtroendet för Löfvén.
Vinnarna är således:
Ebba Busch Thor (+58.3%)
Jan Björklund (+28.6%)
Jonas Sjöstedt (+19.0%)
Jimmie Åkesson (+14.3%)

Det finns en mycket god anledning till att Novus inte utförde en sedvanlig OU.

Varför då? Varför har alla ökat?
Citera
2017-07-30, 23:36
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Där sade du något! När väljaren till S får chansen så tycker dem bra om S oavsett. Bara för att inte skita ned partiet, trots att partiet begick misstag.
Ja du kan se effekten här i tråden, dom första dagarna var folk förbannade och kritiska.
Jag råkade påpeka att vänstermänniskorna lyste med sin frånvaro för att dom inte hade något försvar för sossarnas agerande...efter det kom dom som en jag är här flock och talade om hur bra svetsarn skött all, att det var borgarnas fel...det enda som saknades var att dom avslutade med #jagärhär.
Citera
2017-07-30, 23:39
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Varför då? Varför har alla ökat?
Politik utvärderas som de flesta andra sporter genom hur väl du presterar relativt andra, inte hur väl du presterar i absoluta tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in