2017-07-30, 22:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vi är ett rätt litet land...
Samtidigt som TR anser att det är rimligt att lägga till den mycket ovanliga diagnosen kvävning som orsak till de fynd som fanns vid Akis obduktion när allt talar för drunkning, eftersom man sneglar på att andra länder har haft den bedömningsgrunden vid tolkning. Samtidigt ska man nu inte snegla på andra länders värdering av kiselalger...?

Antigen är man internationellt påverkbar eller så kör man sitt lokala race?

Kan vara aktuellt att titta på hur internationella de "internationella" synsätten verkligen är.
Citera
2017-07-30, 22:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Ja, och så lovar JM att ordna papper mm och att de en sista kväll skall ha riktigt mysigt (kanske till och med utmanar att hon är så mycket bättre än Nadja?) Så placerar hon rumpan över hans ansikte...
Kan inte släppa den riktigt...
Det är klart att hon måste anta den utmaningen - sedan hur hon väljer att tackla detta, är oklart. - Faktum är ju ändå att AP inte spelade med öppna kort gentemot NL. - Ibland får man en känsla av att han följer minsta motståndets lag.
Citera
2017-07-30, 22:47
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hmm, men om vi funderar kring teorin att han gick och la sig ganska tidigt, i en sovsäck i gäststugan, så är det fullt rimligt.

Sov Aki säkerligen djupt, så var det nog inte svårt för JM, utan hjälp, att smyga in i gäststugan och ta jeansen (och ev. en tröja) och arrangera dom i huvudbyggnaden.
Citera
2017-07-30, 22:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Nej det, jag fetmarkerat, tror jag inte på. Om inte Aki helt styrdes av hans manliga organ. Men det tror jag inte han gjorde. Om han var på Granliden frivilligt och levande, så beror det på att han blev lurad/lockat dit med orsaker som har med skilsmässopapper eller barnen att göra.
Tycker att AP är något av ett oskrivet kort; det är svårt att få grepp om honom.

Om han av okända orsaker lockats ut till G-liden (trots att han sagt sig aldrig mer vilja sätta sin fot där), och trots sprutstick, diverse anmälningar från bägge håll mm, har han ändå gått ut offentligt på fb med sitt förhållande med NL. Han kör ett dubbelspel och verkar trots historiken inte vara direkt rädd för JM. - Samtidigt vet vi ju hur manipulativ JM kan vara, och han hade nog svårt att tackla saker och ting, inte minst pga de gemensamma barnen.
Citera
2017-07-30, 23:03
Medlem
lasternassummas avatar
Fonden är ett hån!
Jag vill dela vad jag kände när jag läste om att JM planerar att starta en minnesfond i Görans namn till stöd för ensamkommande.
– Hon erbjuder upp till en miljon till de som friar henne från anklagelser.
– Hon spenderar ungefär 100 000:- per månad.
– Hon drog in ungefär 28 miljoner till sitt företag på ett drygt halvår.
– Hon vill avsätta 100 000:- till fonden.
– JM vet hur illa Göran tyckte om att hon kastade ut egna barn för att få plats med ensamkommande i stället.

Sammantaget gör detta att hon inte vill hedra Göran med sin fond. Hon vill håna honom.

Citera
2017-07-30, 23:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och fortfarande vet vi inte huruvida AP skulle fullfölja F-samförsäkringen; han hade ända till den 24 augusti på sig att lämna besked betr. sin sista komplettering.
Har nyss skrivit om denna del och du tycker det är normalt att inte lämna in rätt dokument från den 6 maj till han dog den 3 augusti?
Han tycks snarare undlåta och förhala. Ge sken av att ägna sig åt detta med tanke på hälsoundersökningar.

Är han sen i en ytterst prekär situation med en maktgalen kärring som har barnen som vapen i tid och otid, är det inte minsta märkligt att han inte vet vilket ben han ska stå på, hur kan ska ta sig ur denna soppa utan att förlora barnen.
Han vill högst troligt in en relation och ur en annan - men biljettpriset dit är för dyrt.
Citera
2017-07-30, 23:14
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Fonden är ett hån!
Jag vill dela vad jag kände när jag läste om att JM planerar att starta en minnesfond i Görans namn till stöd för ensamkommande.
– Hon erbjuder upp till en miljon till de som friar henne från anklagelser.
– Hon spenderar ungefär 100 000:- per månad.
– Hon drog in ungefär 28 miljoner till sitt företag på ett drygt halvår.
– Hon vill avsätta 100 000:- till fonden.
– JM vet hur illa Göran tyckte om att hon kastade ut egna barn för att få plats med ensamkommande i stället.

Sammantaget gör detta att hon inte vill hedra Göran med sin fond. Hon vill håna honom.

Ja, det är just därför man bara vill spy över hennes idé. Hon är obeskrivbar.
Citera
2017-07-30, 23:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack för den mentala och vänligt puschande sparken - du har naturligtvis rätt, jag borde leta i medline etc.
När jag lästa beskrivningen av lungfynden så uppfattade jag det som helt klart drunkningslungor, bilden var så typisk. Men så plötsligt kom diskussionen i TR in på att man inte kunde utesluta också kvävning - men så såg det ju inte ut på beskrivningen i mitt tycke. Dessutom har man inte letat i Akis blod efter hemolysen av blodkropparna som borde uppstått om han drunknat i sötvatten. Det verkar som man lät bli, för allt annat var ändå så tydligt för drunkning. Väldigt synd!

Jag ska försöka leta mer fakta framöver, återkommer. Just nu befinner jag mig i södra Europa och har idag besökt en medeltidsborg där folk dödades via vattentrattstortyr - klämma på näsan och en 3-4 dm stor metalltratt i munnen fylld med vatten. Till slut sväljer man för att få luft. När magen stod i fyra hörn av vatten hängdes vederbörande upp och ner - då sprack diafragma och hjärtats trycktes ihop av vattentrycket. Inga yttre skador på kroppen syntes - mycket plågsam men väldigt effektiv död. Vattnet rinner såsmåningom ut ur magsäcken och det enda som finns är inre skador. Hade nog varit mumma att känna till för JM...

Jag som trodde dina intressen begränsade sig till de redan döda... Men nu förstår jag att du håller på att arbeta dig uppåt –med de döende! 😷

Intressant vad du säger om hemolysen (och lite oroande), och hoppfullt om lungorna och "litteraturen".

Du får kanske några fler användbara tips där nere också.
Citera
2017-07-30, 23:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
S&M?
Det finns inslag i bilden som du länkar till som leder tankarna mot S&M.
Här är en till bild på samma tema:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41LCv9JsazL.jpg

Om vi öppnar grinden till den vägen att det förekom sådana lekar mellan JM och Aki, så öppnar det en rad möjligheter. Jag tror dock inte på att Aki skulle gå med på sådant, ens mot löfte om gemensam vårdnad och oproblematisk skilsmässa? Men, vem vet?
Ja, vem vet..? - Han kanske gillar att bli drogad, få oväntade sprutstick med efterföljande märken, ligga utslagen i en soffa och prata osammanhängande, anmäla JM mellan varven; ta tillbaka anmälningarna, för att ännu vid sin död fortfarande vara gift med henne. - Men det finns masochister som strävar efter betydligt mer förödmjukelser och plågor. - Han hade gått med på att teckna en livförsäkring på 6 milj - men hann avlida innan han kom sig för med att beställa tid för det sista kompletterande läkarbesöket. Dock hade han gott om tid: inte förrän den 24 aug behövde han svara F-sam. - Han nämner också till NL att han varit på en läkarundersökning pga en livförsäkring, så tydligen var han bespetsad på denna försäkring även på sluttampen.
Citat:
Kan skyldiga frikännas?
Javisst, men varje gång det sker är det ett misslyckande för rättsväsendet. Jag försöker följa serien om OJ Simpson, som IMO var helt uppenbart skyldig till att ha mördat två, men ändå frikändes.
Motsatsen, att oskyldiga döms, är naturligtvis också ett misslyckande för rättsväsendet.

Hellre fria än fälla... Kanske inte precis OJ Simpson m fl... men som princip och rättesnöre.

I fallet AP finns efter vad jag kan förstå fortfarande tre misstänkta. - En del uppgifter är mörkade i FUP så det är svårt att riktigt veta vad man ev. sitter på för indicier.
Citera
2017-07-30, 23:28
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tycker att AP är något av ett oskrivet kort; det är svårt att få grepp om honom.

Om han av okända orsaker lockats ut till G-liden (trots att han sagt sig aldrig mer vilja sätta sin fot där), och trots sprutstick, diverse anmälningar från bägge håll mm, har han ändå gått ut offentligt på fb med sitt förhållande med NL. Han kör ett dubbelspel och verkar trots historiken inte vara direkt rädd för JM. - Samtidigt vet vi ju hur manipulativ JM kan vara, och han hade nog svårt att tackla saker och ting, inte minst pga de gemensamma barnen.
Jag tror han är rädd för Johanna. Har han åkt med frivilligt så beror det på manipulation av Johanna (barn/skilsmässopapper). Men han kan även blivit transporterad till Granliden i ett icke frivilligt skick.
Citera
2017-07-30, 23:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har rätt. Jag har hela tiden tjatat om dessa förbenade mygg och knottsvärmar. Det kräver annan klädsel kvällstid en vindstilla augusti dvs att sitta nere vid ett vattendrag med granskog bredvid.
Att sova i shorts och linne är mer normalt än att sitta i detta nere vid sjön tills sen kväll - eller fiska som dårfinken påstår.

Shorts kan till nöds nog ha dragits på efteråt om det ansett mer "klädsamt."
Citera
2017-07-30, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Shorts kan till nöds nog ha dragits på efteråt om det ansett mer "klädsamt."
Ja, självklart. Han kan ha haft vinterkappa en sväng också men JM tyckte det blev too much när hon arrangerade..
Vad jag vill ha sagt är att det han återfinns i inte ter sig som normal klädsel bland knotten om han ska lägga ut nät, hon säger sig väl gå upp vid 20-20.30 snåret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in