2017-07-30, 22:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det grymma är att hans omtanke om barnen blev hans död och gjorde tvillingarna föräldralösa och de äldre barnen faderlösa.
Ja och det är lätt att glömma de äldre barnen, de kommer i skymundan (jag menar inte de ska in i tråden) - för de har nog extrem sorg av dubbla anledningar. Dels skilsmässan och jag tror inte det var bra hos JM, de såg kanske pappa förändras (bli mer introvert) och dels är de äldre och minns pappa på ett annat sätt.
Stackars, stackars barn. ♥
Citera
2017-07-30, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför övermanna honom om han själv går med på att fängslas? - Det har ju knappast varit ett helt kompani där nere vid bryggan; JM måste inte ha haft några medhjälpare på platsen - och i all synnerhet inte som man inte har hittat ett endaste litet slagkraftigt bevis på att så varit fallet. - Man kan då tänka sig att ev. övriga inblandade enbart har spelat en underordnad roll i form av t.ex. barnvakt: JM kanske hade bespetsat sig på att vara ensam med AP denna stjärnklara augustikväll, och särskilt som AP tydligen var vid gott mod och spelade smäktande finsk musik samtidigt som han svarade som pliktskyldigast på NL:s små hjärtan. - Hans hjärta var i dubbel bemärkelse förstorat; där fanns plats också för hans lagvigda hustru som den senaste tiden verkligen lagt sig vinn om att vara till lags och göra det så trevligt för honom som möjligt:
https://minfil.org/WcB5cdccbb/6.jpg

När klockan började närma sig tio på kvällen och dagens SMS-lekar spelat ut sin roll var det dags för JM att med en ficklampa i ena handen och en korg med rekvisita i den andra, vandra ned mot bryggan där AP redan tänt partylyktorna och spänt väntade på vad JM den här gången kunde ha i beredskap för honom. Han lade ifrån sig sin mobil på bryggbordet, sparkade av sig sina plastsandaler, tog med sig en öl och en handfull vindruvor och gick förväntansfull och satte sig längst ut på den smalare delen av bryggan; han ville se månens silvervita sken belysa vattnet; det gillade också JM.
https://www.youtube.com/watch?v=TN8ZyFsPHF4
... för att jag är uppväxt typ 10 meter från en sjö och vet hur extremt lyhört det är och för att jag vet att JM är lika medveten om detta då de skulle slå ihjäl Aki inomhus på Granliden.
Samt för att han är lättare att inkapacitera sovande djupt på fyllan och att det eliminerar avvärjningsskador i en sovsäck.

Oj! Jag glömde. Jag tror inte ett smack på att hon ansågs attraktiv av Aki, hon hade tappat attraktionskraften helt.
Senast redigerad av develi 2017-07-30 kl. 22:21.
Citera
2017-07-30, 22:21
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Varför övermanna honom om han själv går med på att fängslas? - Det har ju knappast varit ett helt kompani där nere vid bryggan; JM måste inte ha haft några medhjälpare på platsen - och i all synnerhet inte som man inte har hittat ett endaste litet slagkraftigt bevis på att så varit fallet. - Man kan då tänka sig att ev. övriga inblandade enbart har spelat en underordnad roll i form av t.ex. barnvakt: JM kanske hade bespetsat sig på att vara ensam med AP denna stjärnklara augustikväll, och särskilt som AP tydligen var vid gott mod och spelade smäktande finsk musik samtidigt som han svarade som pliktskyldigast på NL:s små hjärtan. - Hans hjärta var i dubbel bemärkelse förstorat; där fanns plats också för hans lagvigda hustru som den senaste tiden verkligen lagt sig vinn om att vara till lags och göra det så trevligt för honom som möjligt:

När klockan började närma sig tio på kvällen och dagens SMS-lekar spelat ut sin roll var det dags för JM att med en ficklampa i ena handen och en korg med rekvisita i den andra, vandra ned mot bryggan där AP redan tänt partylyktorna och spänt väntade på vad JM den här gången kunde ha i beredskap för honom. Han lade ifrån sig sin mobil på bryggbordet, sparkade av sig sina plastsandaler, tog med sig en öl och en handfull vindruvor och gick förväntansfull och satte sig längst ut på den smalare delen av bryggan; han ville se månens silvervita sken belysa vattnet; det gillade också JM.
Ja, och så lovar JM att ordna papper mm och att de en sista kväll skall ha riktigt mysigt (kanske till och med utmanar att hon är så mycket bättre än Nadja?) Så placerar hon rumpan över hans ansikte...
Kan inte släppa den riktigt...
Citera
2017-07-30, 22:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du Solglittret, du om någon borde ju ha förutsättningar att hitta den där kvävningslungan i "litteraturen". Druid eller schaman, men "litteraturen" är ju definitionsmässigt tillgänglig för alla och envar.

Eller ska vi tolka dig som att du av ett eller annat skäl blivit säkrare på att du verkligen vet vad förefintliga lunga kommer sig av? Eller varför kvävning borde kunna tänkas bort i våra resonemang (vilket förvisso varit uppe, då flera ansett det troligast att JM et co. försökt efterlikna en drunkning)?

Ut med schpråket, min vän. Det finns gott om patologi i tråden, men få patologer.

Tack för den mentala och vänligt puschande sparken - du har naturligtvis rätt, jag borde leta i medline etc.
När jag lästa beskrivningen av lungfynden så uppfattade jag det som helt klart drunkningslungor, bilden var så typisk. Men så plötsligt kom diskussionen i TR in på att man inte kunde utesluta också kvävning - men så såg det ju inte ut på beskrivningen i mitt tycke. Dessutom har man inte letat i Akis blod efter hemolysen av blodkropparna som borde uppstått om han drunknat i sötvatten. Det verkar som man lät bli, för allt annat var ändå så tydligt för drunkning. Väldigt synd!

Jag ska försöka leta mer fakta framöver, återkommer. Just nu befinner jag mig i södra Europa och har idag besökt en medeltidsborg där folk dödades via vattentrattstortyr - klämma på näsan och en 3-4 dm stor metalltratt i munnen fylld med vatten. Till slut sväljer man för att få luft. När magen stod i fyra hörn av vatten hängdes vederbörande upp och ner - då sprack diafragma och hjärtats trycktes ihop av vattentrycket. Inga yttre skador på kroppen syntes - mycket plågsam men väldigt effektiv död. Vattnet rinner såsmåningom ut ur magsäcken och det enda som finns är inre skador. Hade nog varit mumma att känna till för JM...
Citera
2017-07-30, 22:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hmm, men om vi funderar kring teorin att han gick och la sig ganska tidigt, i en sovsäck i gäststugan, så är det fullt rimligt.
Du har rätt. Jag har hela tiden tjatat om dessa förbenade mygg och knottsvärmar. Det kräver annan klädsel kvällstid en vindstilla augusti dvs att sitta nere vid ett vattendrag med granskog bredvid.
Att sova i shorts och linne är mer normalt än att sitta i detta nere vid sjön tills sen kväll - eller fiska som dårfinken påstår.
Citera
2017-07-30, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Hon har klarat sig galant säger jag. Allt du räknar upp är innan denna rättegång drog igång, cirka två år tillbaka i tiden. Att sen mamma och pappa gett henne pengar är deras sak och ingen har klagat innan MR flyttade in för det var inte pengarna som var problemet utan deras rasism. Varje "unge" på "östermalm" lever på sin pappas plånbok och ferraris, inget unikt i samhället för rika föräldrars barn får kärlek via bankkontot.

Allt jag räknar upp påvisar att Johanna är rejält skev i huvudet och att hon inte skötte sig galant - varken innan eller efter Akis död och sannerligen inte när hon hade sex med småpojkar som hon kunde vara mamma till - "attraktion uppstod", "han var snygg" är ord hon sagt. I rätten skämde hon ut sig ännu mer när Wenna frågade om sexet med pojkarna då hon svarade: "Jag är kvinna och bejakar min kropp. Är det nåt fel med det?" Snacka om att hon inte skötte sig galant i rättssalen.

En drygt 40-årig kvinna som driver företag och vill leva flott, bör inte låta pappa betala. Hennes storasyster tycks däremot ha lyckats galant med företagande och tjänat pengar i en bransch som inte skor sig på statliga medel. DET kan kallas galant.

Att hitta på 10-12 olika alibin och be sin då 12-åriga son att säga att hon varit hemma är inte heller galant.

Du verkar med rejält skev och tycks tro att smutskastning av offer och medgärningsmannen ska hjälpa Johanna att bli fri. Det finns inte på kartan. Johanna får livstid för hon skötte inte sina illdåd galant.

Kanske du tror att både advokater, nämndemän och åklagare rör sig i denna tråd, men de sitter nog och fikar tillsammans och skrattar åt hur dum i huvudet Johanna är, samtidigt som de vet att hon är livsfarlig för de som inte gör som hon vill. Nåde den/de som går emot henne. Ja, det var nog farligt tills hon halkade så galant på sina egna klantigheter. Det var inte MR som sjabblade - det var hon och ingen annan som serverade bevis vid avlyssningarna. Det blev galant bra inför de kommande domsluten.

Hon kan eventuellt inte bli dömd för mord på Aki, men anstiftan är ju ställt utom rimligt tvivel - likaså föräldradådet.

Livstid i alla instanser blir det - oavsett byte till manlig advokat och romaner till Aftonbladet där hon osmakligt startar fonder i parti och minut i pappa Görans namn. Det blir nog några fler affärsidéer i fängelset med, men där kanske något som kallas karma kommer att ske.
Citera
2017-07-30, 22:34
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

Nej det, jag fetmarkerat, tror jag inte på. Om inte Aki helt styrdes av hans manliga organ. Men det tror jag inte han gjorde. Om han var på Granliden frivilligt och levande, så beror det på att han blev lurad/lockat dit med orsaker som har med skilsmässopapper eller barnen att göra.
Citera
2017-07-30, 22:35
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja, och varför kan man undra? Jag blir inte klok på varför just Granliden var så viktig för Johanna.

Det är inte jättelätt att tänka sig in i JMs tankebanor, men nog funderar man ju om det finns en "hund" begraven, nåt som Johanna vill förhinda upptäckten av.

Även om ett mord på föräldrarna har varit ett tjat under en tid, så känns det som det plötsligt, där och då, skulle gå av stapeln av en drogad MR när försäljningen av Granliden var ett faktum.
Kanske skulle farbror blå ta sig en ordentlig koll i utrymmena, om de inte redan gjort det.
Har inte hunnit läsa hela FUP:en än, reserverar mig lite i frågan om kollen.
Citera
2017-07-30, 22:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

S&M?
Det finns inslag i bilden som du länkar till som leder tankarna mot S&M.
Här är en till bild på samma tema:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41LCv9JsazL.jpg

Om vi öppnar grinden till den vägen att det förekom sådana lekar mellan JM och Aki, så öppnar det en rad möjligheter. Jag tror dock inte på att Aki skulle gå med på sådant, ens mot löfte om gemensam vårdnad och oproblematisk skilsmässa? Men, vem vet?

Kan skyldiga frikännas?
Javisst, men varje gång det sker är det ett misslyckande för rättsväsendet. Jag försöker följa serien om OJ Simpson, som IMO var helt uppenbart skyldig till att ha mördat två, men ändå frikändes.
Motsatsen, att oskyldiga döms, är naturligtvis också ett misslyckande för rättsväsendet.

Citera
2017-07-30, 22:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Allt jag räknar upp påvisar att Johanna är rejält skev i huvudet och att hon inte skötte sig galant - varken innan eller efter Akis död och sannerligen inte när hon hade sex med småpojkar som hon kunde vara mamma till - "attraktion uppstod", "han var snygg" är ord hon sagt. I rätten skämde hon ut sig ännu mer när Wenna frågade om sexet med pojkarna då hon svarade: "Jag är kvinna och bejakar min kropp. Är det nåt fel med det?" Snacka om att hon inte skötte sig galant i rättssalen.

En drygt 40-årig kvinna som driver företag och vill leva flott, bör inte låta pappa betala. Hennes storasyster tycks däremot ha lyckats galant med företagande och tjänat pengar i en bransch som inte skor sig på statliga medel. DET kan kallas galant.

Att hitta på 10-12 olika alibin och be sin då 12-åriga son att säga att hon varit hemma är inte heller galant.

Du verkar med rejält skev och tycks tro att smutskastning av offer och medgärningsmannen ska hjälpa Johanna att bli fri. Det finns inte på kartan. Johanna får livstid för hon skötte inte sina illdåd galant.

Kanske du tror att både advokater, nämndemän och åklagare rör sig i denna tråd, men de sitter nog och fikar tillsammans och skrattar åt hur dum i huvudet Johanna är, samtidigt som de vet att hon är livsfarlig för de som inte gör som hon vill. Nåde den/de som går emot henne. Ja, det var nog farligt tills hon halkade så galant på sina egna klantigheter. Det var inte MR som sjabblade - det var hon och ingen annan som serverade bevis vid avlyssningarna. Det blev galant bra inför de kommande domsluten.

Hon kan eventuellt inte bli dömd för mord på Aki, men anstiftan är ju ställt utom rimligt tvivel - likaså föräldradådet.

Livstid i alla instanser blir det - oavsett byte till manlig advokat och romaner till Aftonbladet där hon osmakligt startar fonder i parti och minut i pappa Görans namn. Det blir nog några fler affärsidéer i fängelset med, men där kanske något som kallas karma kommer att ske.
Me like.

Hon var ju alldeles förvirrad i rättsalen, lika tossig som i breven.
Citera
2017-07-30, 22:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... för att jag är uppväxt typ 10 meter från en sjö och vet hur extremt lyhört det är och för att jag vet att JM är lika medveten om detta då de skulle slå ihjäl Aki inomhus på Granliden.
Samt för att han är lättare att inkapacitera sovande djupt på fyllan och att det eliminerar avvärjningsskador i en sovsäck.

Oj! Jag glömde. Jag tror inte ett smack på att hon ansågs attraktiv av Aki, hon hade tappat attraktionskraften helt.
"Lyhört"; vem har sagt att han ska skrika..? - Hon hade ju t.o.m. fått honom att - trots lägenhetsbråk och anmälningar om olaga hot i juni 2014 - gifta sig med henne. - Och fortfarande vet vi inte huruvida AP skulle fullfölja F-samförsäkringen; han hade ända till den 24 augusti på sig att lämna besked betr. sin sista komplettering. - Varför ljög AP för NL..? Han hade ju inte alls besökt de vårdinrättningar han uppgett för henne. - Och vad hände under midsommarhelgen; var det inte då som han skulle ha träffat NL?

Såväl AP som JM betalade till flera kontaktsiter under tiden de bodde tillsammans och senare även under sin tid som gifta.
Citera
2017-07-30, 22:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
S&M?
Det finns inslag i bilden som du länkar till som leder tankarna mot S&M.
Här är en till bild på samma tema:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41LCv9JsazL.jpg

Om vi öppnar grinden till den vägen att det förekom sådana lekar mellan JM och Aki, så öppnar det en rad möjligheter. Jag tror dock inte på att Aki skulle gå med på sådant, ens mot löfte om gemensam vårdnad och oproblematisk skilsmässa? Men, vem vet?
Beskriv överfallet - det är mer intressant än varianter i sexlivet som finns.
Det samma gäller dig:
Citat:
"Lyhört"; vem har sagt att han ska skrika..? - Hon hade ju t.o.m. fått honom att - trots lägenhetsbråk och anmälningar om olaga hot i juni 2014 - gifta sig med henne. - Och fortfarande vet vi inte huruvida AP skulle fullfölja F-samförsäkringen; han hade ända till den 24 augusti på sig att lämna besked betr. sin sista komplettering. - Varför ljög AP för NL..? Han hade ju inte alls besökt de vårdinrättningar han uppgett för henne. - Och vad hände under midsommarhelgen; var det inte då som han skulle ha träffat NL?

Såväl AP som JM betalade till flera kontaktsiter under tiden de bodde tillsammans och senare även under sin tid som gifta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in