2017-07-30, 22:08
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Artikelförfattaren citerar kvinnan, hon säger svart.

Man kan inte lita på någon, dock så brukar förstahandskällor vara mer pålitliga än andrahandskällor.

Förresten, vad är det han bär på i vänsterhanden när han går på perrongen. Något ljust som rör sig i takt med att han går, någon som ser vad det kan vara?
För några 100 sidor sen så gissade jag på en mobiltelefon.
(med Goggle map?)
Citera
2017-07-30, 22:09
Medlem
57Emmas avatar
Sitter och försöka läsa hela tråden från början igen

Evaveva hittade ett inlägg (nr 1840) där du skrev med L M en hel del efter hennes obs. Har läst hennes obs på MPS och jag tycker också att hon verkar väldigt säker men blir tydligen inte tagen på allvar när hon hävdade att han hade jeans.
Pappan fortsätter med sitt ljusa byxor och blommiga skor
Hur gick det med Ert skrivande Eva? Kom ni fram till något eller la hon ner när ingen tog henne på allvar?
Citera
2017-07-30, 22:13
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
För några 100 sidor sen så gissade jag på en mobiltelefon.
(med Goggle map?)

NÅGON chansade vilt på trumpinnar, några på en kaffemugg och någon enstaka - möjligen endast en - på en mobiltelefon!
Trumpinnar tycker jag faller på sin egen orimlighet!
Han trummar ju med fingrarna!
Hade han trummorna i fickan, resväskan eller i ryggsäcken???
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-30 kl. 22:21.
Citera
2017-07-30, 22:16
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Artikelförfattaren citerar kvinnan, hon säger svart.

Man kan inte lita på någon, dock så brukar förstahandskällor vara mer pålitliga än andrahandskällor.

Förresten, vad är det han bär på i vänsterhanden när han går på perrongen. Något ljust som rör sig i takt med att han går, någon som ser vad det kan vara?

Jo men fortfarande är det en reporter som citerar i inlägget är det dottern som säger. Tågkvinnan kanske sa mörkt grå nästan svart sedan blev det svart i tidningen. Nä jag vet faktiskt inte men mörkgrå känns bättre

Vi har diskuterat vad han håller i handen, vet inte om vi kom fram till att antingen en telefon eller en kaffemugg
Citera
2017-07-30, 22:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Någon som vet om det relativt begränsade antalet vattendrag som finns i närheten har sökts igenom av polis/räddningstjänst? Det har ju trots allt vid flera tillfällen visat sig att det har varit förklaringen till varför en försvunnen inledningsvis inte hittats.

Jag ser några mindre vattendrag på kartan. Ca 13 km bort finns en lite större damm vid Kumla Golfklubb. Tänker på studenten i Linköping som hittades i en damm på en golfbana häromåret... Det var visserligen efter en fest, men helt omöjligt är det inte.

http://www.kumlagk.se/wp-content/uploads/2016/02/Hole_9_lake-1.jpg (damm/vattendrag vid Kumla golfklubb)

Behöver inte gå ända till Kumla för att hitta dammar.
Vet att en del av vattendragen har sökts av i Hallsberg, men någon som vet lite mer vilka? Och nu i helgen verkade som sagt MPs haft en sjörobot i sök i samband med Patriks försvinnande, då kanske i Kumla eftersom restaurang Varma Rum bjöd på varma mackor.
Men golfklubben känns som ett liten vattendrag i förhållande mot Nordsjön/Söderhavet som ligger innan? Tycker att det tvärtom finns mängder av vattendrag när jag kollar kartan

Det har ju pratats om tre dammar på norra sidan om järnvägsstationen i Hallsberg. Dessutom finns ju flera bäckar som leder ner och ut till iaf två av dammarna. Bäckarna leds dels ut till fälten men också ner mot centrum på andra sidan (södra sidan) järnvägen.
På södra sidan järnvägen finns ytterligare några vatten"hål".

Har ingen aning om hur djupa, breda, vattenfyllda dessa dammar eller bäckar är.

Klicka på siffrorna på kartan jag länkat, så kommer namnen upp:
* Punkt 1-3 dammar
* Punkt 4-5 förgreningar av Ralaån
* Punkt 6 förgrening av Ralaån som löper parallellt med Allégatan. Någon på har sagt vad
den heter, men minns det ej.
* Punkt 7 Woody
* Punkt 8 Dollarstore
* Punkt 9 Kumla golfklubb (zooma ut från kartan )

https://kartor.eniro.se/?c=59.072992,15.110922&z=15&d={%22m%22:[[59.070147,15.10397,%22Damm%22,0],[59.07608,15.083971,%22Damm%22,0],[59.077933,15.092897,%22Damm%22,0],[59.072706,15.113926,%22Rala%C3%A5n%22,0],[59.072397,15.128002,%22Rala%C3%A5n%22,0],[59.065073,15.109076,%22F%C3%B6rgrening%20av%20Rala %C3%A5n%22,0],[59.070688,15.110375,%22Woody%22,0],[59.075545,15.098691,%22Dollarstore%22,0],[59.123772,15.258808,%22Kumla%20golflubb%22,0]]}&q=%22Kumla%20golfklubb%22
Citera
2017-07-30, 22:41
Medlem
Snubban007s avatar
Nu har jag det!!!

Det Patrik håller i handen på perrongen, Det är en sån där dryckeshållare i papp som man får typ på mc donalds. Har zoomat och fotat videon och känner mig rätt tvärsäker 👍

Inte för att det kanske inte spelar extremt stor roll men nu kan jag iaf utesluta att det är en mobil med Google Maps... 😜
Citera
2017-07-30, 22:42
Medlem
Citat:
Och artikelförfattaren citerar, kvinnan säger;

Citat;

Bara några minuter innan tågets avgång tog Patrik på sig en svart mössa och klev med bestämda steg av tåget, berättar vittnet.

– Han packade ihop allt, satte på sig en svart mössa och gick ut på perrongen. Och sen vet jag inget mer.

Kvinnan säger svart, hennes dotter säger mörkgrå.

Jag antar att vi kan utgå ifrån att vi inte kan utgå ifrån något alls med bestämdhet.

Och på fotot där han har de bruna skorna har han en vanligt grå mössa =mellangrå
Citera
2017-07-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Nu har jag det!!!

Det Patrik håller i handen på perrongen, Det är en sån där dryckeshållare i papp som man får typ på mc donalds. Har zoomat och fotat videon och känner mig rätt tvärsäker 👍

Inte för att det kanske inte spelar extremt stor roll men nu kan jag iaf utesluta att det är en mobil med Google Maps... 😜

Vad duktig han var som tog skräpet sitt, med sig., hur många gör det av idag.?
Citera
2017-07-30, 22:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hon trodde att han klev av tåget eftersom att hon kände att hon ville ropa på honom och springa efter.

Tåget bestod av två vagnar såvitt jag kan se på filmen.

Jo, jag vet.

Nu vet jag ju inget alls hur hon tänkte. Jag bara försöker fundera på möjliga alternativ varför hon kollade efter Patrik i Mjölby, trots att hon såg att han klev av i Hallsberg.

Hennes tanke kanske var att: Vart ska han? Jag borde springa efter och ropa.
Men sen tänkte hon kanske att han ändå hoppat på igen?
För det verkade väl inte rimligt att han plötsligt skulle hoppa av? De hade ju sagt till varandra att de skulle "ses i Mjölby".

Samtidigt tänker jag att när hon tittar efter honom i Mjölby, kan det ju vara med ett uns av oro, dåligt samvete, att hon inte ropade.

Citera
2017-07-30, 22:51
Medlem
Men hörrni., det. konstigaste är väl ändå att han säger till sin mamma i telefonen att Oj , nu är jag visst framme i Mjölby .

Och sen säger till kvinnan att Vi ses i Mjölby !

Det är som om jag skulle skriva till er HÃRINNE : -Hej på er härinne, vi hörs inne på flaschback !

??
Citera
2017-07-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, jag vet.

Nu vet jag ju inget alls hur hon tänkte. Jag bara försöker fundera på möjliga alternativ varför hon kollade efter Patrik i Mjölby, trots att hon såg att han klev av i Hallsberg.

Hennes tanke kanske var att: Vart ska han? Jag borde springa efter och ropa.
Men sen tänkte hon kanske att han ändå hoppat på igen?
För det verkade väl inte rimligt att han plötsligt skulle hoppa av? De hade ju sagt till varandra att de skulle "ses i Mjölby".

Samtidigt tänker jag att när hon tittar efter honom i Mjölby, kan det ju vara med ett uns av oro, dåligt samvete, att hon inte ropade.

Ja precis
Citera
2017-07-30, 22:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Stön, pust åter pust. Tror nog vi mer kan lita på dottern, tidningen kan ju få en mörkgrå till svart. Dessutom borde det vara den mössa han har på sig på bilden där han är väldigt fint klädd

Är det säkert att det var mobilkvinnan?
Det kan inte vara en annan kvinna som också såg Patrik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in