2017-08-09, 18:51
Medlem
Hur mycket chans finns det att P*t**k lever ifall han blivit nedslängd i en gödselbrunn?
Är det någon som vet ? Kan man dö utav ångorna därifrån ?
Har de kollat sådana brunnar runt omkring Hallsberg?
Jag trodde ju en sådan brunn fanns intill det där Kapellet , där polisen sökte ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-09 kl. 19:07.
Citera
2017-08-09, 19:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
jo men vem det nu var ? så var det ju något om att de träffat P*tr*k ,gett honom en drog ,som slog fel ,och de blev rädda och visste inte riktig vad de skulle göra, de trodde han typ dött ,de tog honom med sig till ett tillhåll en bit ifrån Hallsberg ,och där lagt honom i gödselbrunnen ,det är rykten jag också läst ,hmm ..?

MEN ! Det måste ju betyda att P*t*k självmant gick av tåget i Hallsberg för att inhandla droger ? Eller ?

Det måste inte betyda att P gick av tåget för att handla droger.

Kanske de fyra killarna som steg på tåget hotade P, han hade kanske skulder, och han kände sig obekväm och valde att kliva av direkt, det råkade vara i Hallsberg.

En av de fyra kan teoretiskt ha varit någon som studerar eller har studerat i Falun.

Hur visste de att P skulle anlända till Hallsberg i så fall? Det är en berättigad fråga.

Kanske han konverserade med någon av dem under resans gång och sa att han inte kan träffa någon den dagen för att betala då han sitter på tåget mellan Falun och Mjölby. Således inte svårt att räkna ut när P anländer till Hallsberg.

Vi vet om de fyra killarna på tåget åkte med, de kanske också klev av efter det att P gjorde det, kvinna på tåget har inte sagt något om det vad jag känner till, men fullt möjligt.

Jag går händelserna i förväg, vi vet inte om det finns någon substans i det påstådda ryktet, men håll med om att det skulle kunna förklara ett och annat.

EDIT;

Kvinnan och P satt relativt nära varandra, men varför sätter sig fyra killar bredvid P när vagnen i övrigt var tom, lite udda kan tyckas.

EDIT2;

Om detta är världens story så är det fullt förståeligt att anhöriga vill ha kontakt med P under hela resans gång. Han kan vara intrasslad i dåliga affärer och känt sig jagad. Detta kan ha varit känt av anhöriga och då är det inte osannolikt att han beordras att komma hem så fort som möjligt. Oroliga anhöriga vill givet ha ständig koll på hur det går under resans gång, därav ständiga mobilsamtal för att stilla oron.

P kan ha flytt från Falun och därefter tåget i Hallsberg, på diplomatiskt språk så kan man kalla denna flykt för psykos och förvirring, det ser snyggare ut om inte hela världens story blir känd utåt.
Senast redigerad av OY 2017-08-09 kl. 19:20.
Citera
2017-08-09, 19:12
Medlem
Citat:
Hur mycket chans finns det att Patrik lever ifall han blivit nedslängd i en gödselbrunn?
Är det någon som vet ? Kan man dö utav ångorna därifrån ?
Har de kollat sådana brunnar runt omkring Hallsberg?
Jag trodde ju en sådan brunn fanns intill det där Kapellet , där polisen sökte ?

Härligt att du är åter Evaveva 👍 Kanske jag är helt fel ute nu, men var det inte just ett sånt scenario nåt medium angav ganska tidigt av försvinnandet?? Vill inte hylla medium eller övertyga någon om att det är sant/fungerar, men jag har själv varit med vid två tillfällen där människor hittats just med hjälp av deras ledtrådar. Inte en kotte hade letat på dessa mycket udda ställen annars. Båda avlidna tyvärr men gav anhöriga ett avslut. Man får tro som man vill men stämmer ryktet med mediets utsaga så kanske det är värt att undersöka.
Citera
2017-08-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Fick ett rykte i örat idag från ungdomar i H-berg med omnejd ,som jag tar med en väldig nypa salt !

enligt dom drogade P och det va en drogaffär som gick snett och slutade olyckligt för P ,enligt ryktet har även pappan varit kontaktad efteråt då dom inte gillat all uppmärksamhet och hotat pappan till tystnad

OBS OBS ett rykte ! men kanske någon gnutta sanning finns någonstans,väldigt långsökt men tydligen är droghandeln betydligt större än vad dom flesta tror i Hallsberg & kumla (som tydligen styr h-berg)

ta det som ni vill men jag ville delge er även om det är löst rykte .

ingen mening ni frågar om källa osv .
Spännande. Droger finns men varför skulle P gå av här och köpa droger av främmande människor?
Citera
2017-08-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det måste inte betyda att P gick av tåget för att handla droger.

Kanske de fyra killarna som steg på tåget hotade P, han hade kanske skulder, och han kände sig obekväm och valde att kliva av direkt, det råkade vara i Hallsberg.

En av de fyra kan teoretiskt ha varit någon som studerar eller har studerat i Falun.

Hur visste de att P skulle anlända till Hallsberg i så fall? Det är en berättigad fråga.

Kanske han konverserade med någon av dem under resans gång och sa att han inte kan träffa någon den dagen för att betala då han sitter på tåget mellan Falun och Mjölby. Således inte svårt att räkna ut när P anländer till Hallsberg.

Vi vet om de fyra killarna på tåget åkte med, de kanske också klev av efter det att P gjorde det, kvinna på tåget har inte sagt något om det vad jag känner till, men fullt möjligt.

Jag går händelserna i förväg, vi vet inte om det finns någon substans i det påstådda ryktet, men håll med om att det skulle kunna förklara ett och annat.

EDIT;

Kvinnan och P satt relativt nära varandra, men varför sätter sig fyra killar bredvid P när vagnen i övrigt var tom, lite udda kan tyckas.

jo du har en poäng i det du skriver ,faktiskt verkar det rätt troligt att det skulle kunna vara på det viset ,hmm...
Jag håller med om att när de satte sig på det viset runt honom borde ju till och med damen i vagnen undrat lite grann .
Citera
2017-08-09, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Spännande. Droger finns men varför skulle P gå av här och köpa droger av främmande människor?

hejsan
Nee ,det känns så fel att vi tror att p. helt enkelt struntade i sin tågrutt pga ett sådant inköp.
Det är ju att sätta både sig själv och sin planerade resa helt ur spel .

Men PiaVik , visst är det lite creepy att han sågs enligt flickorna som vittnade , i skogsgläntan vid Sannahedsskogen ,precis som om han blivit undanjagad dit ,eller för att gömma sig helt enkelt .
Citera
2017-08-09, 19:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
jo du har en poäng i det du skriver ,faktiskt verkar det rätt troligt att det skulle kunna vara på det viset ,hmm...
Jag håller med om att när de satte sig på det viset runt honom borde ju till och med damen i vagnen undrat lite grann .

Citat;

– Han tyckte nog inte det var något kul. Det var för rörigt för honom då. Så där kan man se att det var för jobbigt, säger kvinnan.

Vad var jobbigt med att fyra killar sitter och tittar i sina mobiltelefoner?

Det måste ha varit minst lika jobbigt att inte sitta och prata med kvinnan under hela resans gång i så fall.

Precis, antagligen något med de fyra killarna, det var jobbigt.
Citera
2017-08-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik

Det verkar aningens fel ,men vem vet ? Man vill ju inte tro att han pysslar med sådant :/
Senast redigerad av evaveva 2017-08-09 kl. 19:34.
Citera
2017-08-09, 19:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
hejsan
Nee ,det känns så fel att vi tror att p. helt enkelt struntade i sin tågrutt pga ett sådant inköp.
Det är ju att sätta både sig själv och sin planerade resa helt ur spel .

Men PiaVik , visst är det lite creepy att han sågs enligt flickorna som vittnade , i skogsgläntan vid Sannahedsskogen ,precis som om han blivit undanjagad dit ,eller för att gömma sig helt enkelt .

En drogberoende person kan i princip skita i allt och hela världen när suget sätter in.

Och är man jagad så minskar nog inte suget efter något som tar en bort från verkligheten. Om inte annat så finns det säkert folk som tar livet av sig om de sitter i en sits som de inte vet hur de ska reda ut, särskilt om det hänger ett hot i luften.
Citera
2017-08-09, 19:28
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Fick ett rykte i örat idag från ungdomar i H-berg med omnejd ,som jag tar med en väldig nypa salt !

enligt dom drogade P och det va en drogaffär som gick snett och slutade olyckligt för P ,enligt ryktet har även pappan varit kontaktad efteråt då dom inte gillat all uppmärksamhet och hotat pappan till tystnad

OBS OBS ett rykte ! men kanske någon gnutta sanning finns någonstans,väldigt långsökt men tydligen är droghandeln betydligt större än vad dom flesta tror i Hallsberg & kumla (som tydligen styr h-berg)

ta det som ni vill men jag ville delge er även om det är löst rykte .

ingen mening ni frågar om källa osv .

Tror att du delvis kan ha rätt eller rättare sagt dina källor. Vi har ju mer eller mindre konstaterat att pappan inte säger hela sanningen. Säkerligen inte med ond avsikt men tanken att han är under hot har jag haft länge. Visst det är ett rykte och det man läst om P verkar det väldigt fel men det är faktiskt inte långsökt. Tänkte senast igår när jag tittade igenom det som fortfarande finns kvar av bilder på P så undrade jag varför föräldrarna lägger ut så många bilder på en kille som ser drogad ut. Det finns jätte fina bilder på honom. VET nu skenar mina tankar också igen.
Btw P är inte funnen (be inte om källa)
Citera
2017-08-09, 19:28
Medlem
Citat:
Citat;

– Han tyckte nog inte det var något kul. Det var för rörigt för honom då. Så där kan man se att det var för jobbigt, säger kvinnan.

Vad var jobbigt med att fyra killar sitter och tittar i sina mobiltelefoner?

Det måste ha varit minst lika jobbigt att inte sitta och prata med kvinnan under hela resans gång i så fall.

Precis, antagligen något med de fyra killarna, det var jobbigt.

Mm ...precis som i maffiafilmer ,där någon sitter runt ett poker-spelbord ,och det kommer in ett gäng hattförsedda kufar ,alla runt bordet reser sig upp ,men inte den det gäller ,han sitter nedsjunken vid bordet ,tittar ner och förstår vad som skall hända ....känns igen ,eller ?
Frågan var om P. kände sig som om han hamnat mitt i allt utan att vara delaktig ,eller om han visste att han var den som var föremålet för maffiaomringningen ? Spekulationer oss imellan ..
Citera
2017-08-09, 19:30
Medlem
Citat:
En drogberoende person kan i princip skita i allt och hela världen när suget sätter in.

Och är man jagad så minskar nog inte suget efter något som tar en bort från verkligheten. Om inte annat så finns det säkert folk som tar livet av sig om de sitter i en sits som de inte vet hur de ska reda ut, särskilt om det hänger ett hot i luften.

Ja det är ju otroligt synd att de inte hajjar att när de då väljer det ,så får de det otroligt tråkigt ,inte förmågan att uppleva någonting överhuvudtaget ,tråkigare än en daggmask till och med .Inte värt det nedbytet kan man tycka ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in