Citat:
Ursprungligen postat av
Marten-
Skoaktiebolaget har en del Carmina, men inte direkt hela utbudet. C&J och internetköp har alltid varit lite problematiskt, jag vet faktiskt inte om det finns någon pålitlig nuförtiden.
På C&Js egna hemsida kan man beställa "Chelsea V boots" för cirka 4.650 kr (£435) vilket verkar ett ganska bra pris med tanke på att de flesta skomakare säljer samma modell för 5.500kr och upppåt. Är skorna värt priset (högt subjektivt, jag vet, men vill ändå höra andras synpunkter)?
Citat:
Ursprungligen postat av
Zarkov
Har du kollat på Enzo Bonafe, Alfred Sargent eller Vass? Barker, Cheaney eller Church's?
Det skiljer inte speciellt mycket mellan olika butiker när man pratar om skor i den här prisklassen. Det kan till och med vara värt att betala lite mer för att få hjälp att prova ut för storlek och läst den /de första gångerna.
Det sagt så är det bara SkoAB och Linnégatan 2 som säljer Carmina i Sverige vad jag vet, de senare säljer även CJ medan SkoAB bland annat säljer Enzo Bonafe. CJ är betydligt vanligare, de finns lite varstans men störst utbud finns nog hos Grafford i Sthlm eller hos skomakaren i Helsingborg som har agenturen. Utomlands finns de bland annat hos Pediwear i England men tillgängligheten är lite halvdan, precis som Marten skriver.
Övriga märken finns bla hos Herring Shoes och A Fine Pair of Shoes utom Vass som säljer själva. Ett litet urval finns också på NK i Sthlm och Gbg.
Jag har hört om de flesta av de du citerar men pga möjlighet till att prova skorna i en fysisk butik, lutar det mest åt CJ och RM W. Visserligen kan jag beställa från nätet och returnera i enlighet med distanslagen, men undviker helst det.
CJ säljer skorna till ett relativt förmånligt pris på deras egna hemsida (mail order) och RM W tror jag blir billigast på Pediwear som också verkar pålitliga. Jag är i skrivande stund tveksam till om RM W eller CJ blir det bästa köpet men får helt enkelt prova skorna hos en skomakare och bestämma mig utifrån det

. Hur hade du resonerat i min sits, CJ eller RM W?