2017-07-31, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Escobar
Jag har hört om de flesta av de du citerar men pga möjlighet till att prova skorna i en fysisk butik, lutar det mest åt CJ och RM W. Visserligen kan jag beställa från nätet och returnera i enlighet med distanslagen, men undviker helst det.

CJ säljer skorna till ett relativt förmånligt pris på deras egna hemsida (mail order) och RM W tror jag blir billigast på Pediwear som också verkar pålitliga. Jag är i skrivande stund tveksam till om RM W eller CJ blir det bästa köpet men får helt enkelt prova skorna hos en skomakare och bestämma mig utifrån det . Hur hade du resonerat i min sits, CJ eller RM W?
Tja, jag valde ett par RMW i höstas men det var mest för att jag fick 30% rabatt (Black Friday) på dem så de gick på dryga 3000 från Pediwear.

Kvalitetsmässigt tror jag inte det är någon större skillnad, möjligen att RMW är lite grövre I sin finish.
Citera
2017-08-08, 14:19
Medlem
DrRockzos avatar
Vad bör man satsa på för kängor till vintern?
Äger redan chukkas och chelsea boots men vill bredda rotationen och valmöjligheterna.

Funderar på balmoral eller jumper/derby boots?
Kommando-sula eller dainite-sula?

Vad fungerar bra till udda byxor (bär ej kostym dagligen)?
Citera
2017-08-08, 15:13
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrRockzo
Vad bör man satsa på för kängor till vintern?
Äger redan chukkas och chelsea boots men vill bredda rotationen och valmöjligheterna.

Funderar på balmoral eller jumper/derby boots?
Kommando-sula eller dainite-sula?

Vad fungerar bra till udda byxor (bär ej kostym dagligen)?

Min stora dröm är ett par EG Galway.
Citera
2017-08-10, 19:13
Medlem
Hej,

Jag skulle uppskatta tips på läster som har ett högt insteg och som finns i Oxford. Carmina Detroit, Meermin Rui, Vass 3636 passar som hand i handske men verkar inte finnas i Oxford. Har tex ett par Cheaney Harrington som passar perfekt förutom ett tvivelaktigt V.

Tack!
Citera
2017-08-11, 12:25
Medlem
Vergangenheits avatar
Kan någon tipsa om en billigare (säg i prisklass max 4-5000 kr) tillverkare än Enzo Bonafé som gör snygga button boots?

I stil med dessa, som jag dock alltså tycker är lite för dyra:
https://www.skoaktiebolaget.com/collections/enzo-bonafe/products/enzo-bonafe-button-boot-black-calf-grey-suede
Citera
2017-08-11, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vergangenheit
Kan någon tipsa om en billigare (säg i prisklass max 4-5000 kr) tillverkare än Enzo Bonafé som gör snygga button boots?

https://www.skoaktiebolaget.com/collections/enzo-bonafe/products/enzo-bonafe-button-boot-black-calf-grey-suede
Oj vad fula! Skulle skämmas kappan av mig ifall jag var under 50 år och bar dessa
Citera
2017-08-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Min stora dröm är ett par EG Galway.
Fick dessa för 100$ , äkta läder och med fokus på stryktålighet. Dessutom snyggare, varför kasta 14000 kr i sjön?
Citera
2017-08-11, 12:51
Medlem
Vergangenheits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
Oj vad fula! Skulle skämmas kappan av mig ifall jag var under 50 år och bar dessa

Vem säger att jag är under 50 år?

Men nu var inte frågan om de är snygga, utan om någon kan tipsa om en annan tillverkare med liknande modell i sortimentet...
Citera
2017-08-11, 14:30
Medlem
Bartender1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vergangenheit

Har för mig att Justin Fitzpatrick har liknande modeller.
Citera
2017-08-11, 19:33
Medlem
Vergangenheits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartender1
Har för mig att Justin Fitzpatrick har liknande modeller.

Tack för tipset, de hade mycket riktigt två modeller. Inte så tilltalande materialkombinationer på dem, dessvärre. Jakten går vidare!
Citera
2017-08-12, 00:09
Medlem
Vorwaertss avatar
Har själv högt insteg och de läster som fungerar bra för mig är: Carminas Rain, Loakes Capital, Vass F och Carlos Santos 234. Har även förstått att Enzo Bonafés läster ska ha väldigt högt insteg, något man ser på bl.a. Skoaktiebolagets bilder.
Citera
2017-08-13, 17:35
Medlem
Vad säger ni om Morjas? www.morjas.com

Goodyear från Senja i spanien, 1795kr. Ser fina ut på websidan men skulle vilja veta åsikter från någon som köpt. Anar att för detta priset är det corrected grain läder som används, en bekant har köpt ett par svarta monks och han säger att de har den där matta blankheten som cg ofta ger. Förstår självklart att några kompromisser gjorts för priset men vill helst inte köpa corrected grain grisen i säcken även om priset är lågt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in