Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nu fattar jag inte men det kanske klarnar via frågorna.
Rädd i nödens stund? Vilken nöd?
Har nyss gjorda RPU i åtanke som ger vissa hintar och undrar då vad innebörden av rädd vore.
Vad skulle Göran hota JM med?
Vad skulle de ha frågat kopplat till vad (varningsklockor)?
Vilken åtgärd? JM har framställt honom som knarkare och barnmisshandlare, han stod väl inte värst högt i kurs via JMs lögner.
Jag menar att hon blev rädd när hon fick beskedet från If att de skulle inleda en förundersökning (Aki) att hon då vände sig till Göran. Hon var säkert rädd, otroligt rädd, jag tror inte hon varit så rädd många ggr. Då gick hon till pappa som vanligt, men i nödens stund gav han bara kalla handen och kanske t.o.m sa att har du dödat Aki så tänker inte jag hjälpa dig.
Jag menar att de borde inse att något var fel när Johanna gav olika dödsförklaringar till olika människor. Dessutom dog han på deras tomt och If lämnade inte ut någon livförsäkring. Hade detta hänt mig eller någon i min närhet hade vi tagit reda, på vad är det som händer? Varför fick jag/vi inte reda på att svärsonen drunknat vid vår brygga? Varför lämnar vår dotter olika besked om hur han dog? Varför får hon inte ut någon livförsäkring?
Nej, där håller jag med dig fullständigt. Att JM hade utmålat honom som narkoman och barnmisshandlare. Samtidigt förstod de ju att Johanna ljög för varenda gång hon ringde till dem och begärde hjälp så blåste hon ju faran över innan de var framme.
Anki ville inte att de skulle köpa en lägenhet till Johanna men det gjorde Göran ändå. Vad händer, jo Aki är där också, jajamen då måste de ju förstå att hon vill ha honom i närheten. Då kan de ju rimligen dra den slutsatsen att han inte är så hemsk som hon påstår, eller hur? Varför inte bilda sig en egen uppfattning..