2017-07-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppkakor
Kan ladda upp bilderna jag använder senare ikväll

Gör så
Citera
2017-07-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Min uppfattning är, vilken dock är väldigt spekulativ, att tjejer helst ser att man varit i åtminstone ett "längre" förhållande tidigare, men dock inte för nära inpå nutid, men också nära nog för att vara relevant. Detta blir som ett bevis på att det inte är något fel på en, att man klarar av att upprätthålla en relation.
Ändå ovanlig fråga på en första dejt tycker jag. Fysisk kontakt på första dejten är oftast begränsad till det du beskrev. Det är mer undantag att det slår gnistor och man börjar spontanhångla.

Dock rekommenderas att du utnyttjar alla möjligheter till fysisk kontakt under dejten. Tex lätt leda med hand på rygg genom en bar, snabb mjuk klapp vid ett skratt (om ni sitter naturligt nära). Mycket beröring normaliserar vidare fysisk kontakt, vilket underlättar (men inte garanterar) eskalering.

Jo, tycker din spekulation verkar rätt vettig ändå. Ja, tycker också det var en lite konstig fråga. Hon pratade om sitt tidigare förhållande och frågade sen mig. Hon tog väl iofs överhuvudtaget upp ämnen som jag inte skulle gjort..

Mm, får försök med det.
Citera
2017-07-29, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Var på min första tinderdejt i måndags efter chattande med en jävla massa tjejer.

"Erkände" på en direkt fråga att jag inte haft ett förhållande på ca 10 år, är 29. Tycker tjejer detta är konstigt/avtändande? Verkade ändå så på henne.. Och en dejt utan annan fysisk kontakt än hej och hejdå-kram. Är det för dåligt? Jag kommer verkligen höra av mig igen men tycker tjejen man ska ta mer initiativ? Var verkligen trevligt annars men kände kanske inte direkt att det slog gnistor.

Har varit med om samma sak men det hela beror nog på hur du lyckas vinkla det. Är nästan lika gammal som du och har inte haft ett "seriöst" förhållande med en tjej sen jag var 14 år (då på fråga chans-nivån ungefär), däremot har jag ju hoppat runt betydligt mer än gemene man (utan att försöka låta som alla andra alfa-Don Juans här men det är bara faktum).

För första gången har jag dock en kvinna som jag har någonting seriösare på G med.
Då ämnet kom på tal, så nämnde jag att kvinnor ofta verkar döma mig för just det där, utan att beakta att jag faktiskt rest runt en del i mitt liv (bott på olika ställen) och dessutom aldrig känt behovet av att ta första bästa (vilket är vad i princip varenda svensson gör).
Frågade vad hon tyckte om det och hon höll med efter att jag hade utvecklat mitt resonemang lite.

Alltså jag svarade ungefär att jag inte tänkte ljuga för henne, om att jag egentligen är en bad guy, som vill knulla och sätta på varje het brud jag träffar ute och att jag typ värnar om min frihet.
Därför så har det krävts att en brud är rätt sjukt jävla fantastisk för att kunna ändra på att jag är singel, men att jag såg lite av den potentialen hos henne (och förklarade vad jag gillade med henne so far), vilket också är helt sant. Det är viktigt att kvinnan förstår att man som man gör en uppoffring ifall man går in i ett förhållande.
Och ifall hon funderade på det, så sitter ju ändå var och varannan kille och runkar till porr idag vilket kan ge en lite snedvriden kvinnosyn där kvinnor mest blir objekt för ögonen.

Hon vet att jag är festprisse och har knullat runt men jag märker att hon känner sig jävligt speciell över att hon håller på att ändra på det. Alltså många kvinnors våta dröm är ju ungefär att vara den speciella tjejen som lyckas omvända badboyen/playern/alfan och göra honom till hennes good guy.

Så om du kan vinkla det till att din frånvaro av förhållanden liksom beror på att du har någonting så ovanligt som standarder idag och att du värnar om din egen frihet, istället för att det beror på att du är för oattraktiv och ett hopplöst fall på köttmarknaden - så löser det nog sig.

Och ja, du måste vara mycket mer initiativrik på en dejt, skulle jag säga. Som så många andra nämnt förr här så vill kvinnor ha män som lyckas med andra kvinnor. Är du framåt, väldigt fysisk, pushar och går in för att ha sex och gör det med självförtroende så brukar tjejer även se dig som en player som inte behöver flamsa runt och slösa din tid på 23 dejter innan du får sex.

Tumregel är att hellre förlora en brud därför att du var för pushig och "på" på dejten, än därför att du var för mesig och passiv (vilket är vad 99% av alla andra svenska män är i alla fall).
Har definitivt avtänt några tjejer på fel sätt på dejter genom att vara för på och gå för sex jävligt snabbt, men samtidigt har jag tänt fler tjejer på helt rätt sätt genom att vara en jävla grottman typ.

Och om inte annat är det här ett bra sätt för att ta reda på vad du har att göra med för tjej. Ligger hon med dig enkelt på första dejten så är nog chansen också stor att hon gjort likadant med andra män före dig. Men svarar hon bra på dina försök att få henne i säng MEN låter dig hållas någon dejt innan hon ger upp och öppnar grinden, så kan det kunna röra sig om en keeper.
Senast redigerad av BrunoC 2017-07-29 kl. 13:16.
Citera
2017-07-29, 13:43
Medlem
Kroppkakors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrChrisBlack
Gör så

Okej done!

http://imgur.com/a/1Ya8a
Citera
2017-07-29, 14:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppkakor
Okej done!

http://imgur.com/a/1Ya8a
Tragiskt att en helt vanlig kille (ja det är en beskrivning jag väljer att ge dig) inte lyckas bättre... Du har ju rätt sorts bilder egentligen (minus lite småsaker, se nedan). Antagligen sticker du inte ut på något sätt utan ser helt enkelt ut som en vanlig svensk snubbe.

Kanske att du kan biffa upp dig lite, bredare axlar, större bringa och bitigare armar kanske kan göra viss skillnad. Solglasögonen kan du också försöka undvika, man vill se ögonen...du har en bild där man ser ögonen och den har dålig kontrast/ljus.
Citera
2017-07-29, 14:40
Medlem
anteri17s avatar
Hur är det möjligt att säkert 20% av flödet idag består av tjejer som jag både swipade höger och vänster på igår..?
Citera
2017-07-29, 15:22
Medlem
Kroppkakors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tragiskt att en helt vanlig kille (ja det är en beskrivning jag väljer att ge dig) inte lyckas bättre... Du har ju rätt sorts bilder egentligen (minus lite småsaker, se nedan). Antagligen sticker du inte ut på något sätt utan ser helt enkelt ut som en vanlig svensk snubbe.

Kanske att du kan biffa upp dig lite, bredare axlar, större bringa och bitigare armar kanske kan göra viss skillnad. Solglasögonen kan du också försöka undvika, man vill se ögonen...du har en bild där man ser ögonen och den har dålig kontrast/ljus.

Ja, jag borde träna mer det håller jag med om.

Tackar som kikade på bilderna!
Citera
2017-07-29, 16:54
Medlem
Bodickers avatar
Du ser ju ut som en helhygglig svennebanan som ser helt okej ut. Tyvärr letar inte brudarna den typen utan antingen muskulösa kroppar, käkparti av granit, solbrända, långa karlar eller gangsterlook (juggar eller nåt annat exotiskt).

Träna kan man ju göra, annars ska man väl inte ändra sig för någon annans skull. Men träna gynnar ju en själv först och främst, psykiskt och fysiskt. Och att klä sig med lite stil. antingen lite ruffig typ eller välklädd.

Hur går det för dig på tinder? Jag tror att det går väl ungefär samma för alla killar som inte är 8-10 på skalan.

Jag har som sagt fått igång lite snack med ett par stycken, men det dör ju ut rätt snabbt. Träffat två från tinder. Det kan vara en bra öppning till nåt om man kanske har spanat på varandra i skolan eller krogen sen innan. Att inleda nåt med nån du varken känner eller aldrig har sett är inte troligt för mig.

Å andra sidan henne jag dejtade hade jag inte en aning om fanns innan tinder, och jag föll för henne så....
Citera
2017-07-29, 17:46
Medlem
Kroppkakors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Du ser ju ut som en helhygglig svennebanan som ser helt okej ut. Tyvärr letar inte brudarna den typen utan antingen muskulösa kroppar, käkparti av granit, solbrända, långa karlar eller gangsterlook (juggar eller nåt annat exotiskt).

Träna kan man ju göra, annars ska man väl inte ändra sig för någon annans skull. Men träna gynnar ju en själv först och främst, psykiskt och fysiskt. Och att klä sig med lite stil. antingen lite ruffig typ eller välklädd.

Hur går det för dig på tinder? Jag tror att det går väl ungefär samma för alla killar som inte är 8-10 på skalan.

Jag har som sagt fått igång lite snack med ett par stycken, men det dör ju ut rätt snabbt. Träffat två från tinder. Det kan vara en bra öppning till nåt om man kanske har spanat på varandra i skolan eller krogen sen innan. Att inleda nåt med nån du varken känner eller aldrig har sett är inte troligt för mig.

Å andra sidan henne jag dejtade hade jag inte en aning om fanns innan tinder, och jag föll för henne så....
Jo det är väll så! Jag har fått totalt 10 matches efter ha swipat på ett par tusen tjejer under mina par månader som jag har haft appen. Ingen av tjejerna svarade förutom en som var väldigt trevlig och såg bra ut. Men hon slutade svara efter ett par meddelanden.
Citera
2017-07-29, 18:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hur är det möjligt att säkert 20% av flödet idag består av tjejer som jag både swipade höger och vänster på igår..?

Ärligt talat. Vad är det här?
Citera
2017-07-29, 18:19
Medlem
Kroppkakors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ärligt talat. Vad är det här?
Ingen aning faktiskt
Citera
2017-07-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Hur ser ni som inte får matchningar ut? Har träffat ett par tjejer på rätt kort tid. Swipar bara höger på snygga tjejer också.

Lade upp några bilder i den andra tråden i början av året. Får väl dock en och annan matchning med boost åtminstone. Blir dock lite konfunderad över ditt fall "Kroppkakor". Tycker du har väldigt bra bilder. Den typen av bilder jag skulle velat ha istället för dåliga mobilbilder.

Kanske är så enkelt som att tjejer på Tinder söker sig till en annan kategori av killar helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in