2017-07-29, 10:51
Medlem
kuntakinte55s avatar
Läste snabbt på wiki: "uppvuxen i Bergsjön", "fackföreningsfunktionär", "Sveriges socialminister"...

Man blir ju inte längre förvånad. Att ha varit aktiv inom faket är för mig en mycket stark indikator på fobi inför effektivt och målinriktat arbete, för att istället vara expert på att motverka en sund och fungerande arbetsplats genom käbbel och trams på betalad arbetstid.

Frågan är vem som är bättre lämpad inom S?
Tyvärr är de alla ännu sämre, enligt Löfven själv, annars hade han valt någon annan.
Citera
2017-07-29, 10:56
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megared
Tror hon kan klara av de hela.

Det är inte otänkbart. Allt beror på om inser att hon är en galjonsfigur och ser till att kunnigt folk leder den operativa verksamheten i departementet departementen). Att styra upp de "kunniga personerna" är det allra viktigaste. Börjar hon "ministerstyra" kan det givetvis gå illa, snabbt.

Det är närmast rörande hur man i tråden tänker sig att en enstaka politiker skall kunna påverka (i valfri riktning, oavsett om man hejar på Annika eller inte) - det är tjänstemännen och deras beslut som påverkar allra mest.

Gör gärna en jämförelse med Invandrarverket, där man teoretiskt kan vara "bromsande immigrationsminister" tills man blir blå i ansiktet, ifall tjänstemän fattar beslut i annan riktning.
Citera
2017-07-29, 10:58
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snwk
Haha. Wow.
Du, jag är vanligtvis empatiskt till korkade människor som du men jag måste poängtera att det är okej att skämta in mellan raderna. Det kan vara olämpligt beroende på innehåll och vem som står för skämtet, men normalt fungerande människor förstår att hon inte menade detta på allvar.

Jag hör regelbundet hur män skämtar om att dra in rösträtten. Jag skrattar, för det är absurt.
Humor. Är det okej 2017?
"It's the current year"-argument, modernistisk allomfattande relativisering och personangrepp. Vänsterspöke som skriver i affekt?
Citera
2017-07-29, 11:02
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Världens största humortråd det här. Knappt en enda som kommer med ett vettigt inlägg om vilken kompetens hon saknar och knappt en enda som vet vad en ministers huvudsakliga arbetsuppgifter är. Det enda man får fram av tråden är att det i alla fall inte verkar vimla av ministerämnen i SD...
Ditt inlägg var vettigt. Är du månne ett ministerämne?
Citera
2017-07-29, 11:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vårdpersonalen ligger ganska lågt i media - dels då man alltför ofta går på knäna dels då arbetsgivaren inte ser med blida ögon på dem, som slår larm.
Vårdpersonalen röstar i hög grad med fötterna. Den "brist" vi ser idag handlar i hög grad om en "flykt". Med andra ord samma utveckling vi sett inom polisen de senaste åren - som svar på en hög belastning kombinerad med en tondöv ledning utan kompetens att leda säger många upp sig.

Jag befarar att tondövheten nu även inkluderar sjukvårdens högsta ledning för hur Strandhäll ska få tid med den här sektorn mellan sitt arbete för friskvård/idrottsrörelsen samtidigt som hon jonglerar föräldraförsäkring och pensionssystemet övergår mitt förstånd.

Det blir ett förlorat år.
Citat:
Vårdens olika personalkategorier verkar idag dessutom inte (i någon större utsträckning) se sig, som några som (bör) slåss för patienterna. (Du får rätta mig om du anser, att det är ett felaktigt intryck.)
I den kliniska vardagen slåss personalen för patienterna varje dag.
Citat:
Det enda, större och långvariga engagemang som jag kan påminna mig är somlig vårdpersonals engagemang för att gratis sjukvård (på svenska skattebetalares bekostnad) ska ges till dem, som väljer att uppehålla sig illegalt i landet. När det gäller t.ex. ransonering av cancersjukvård (eufemistiskt kallad för bristande "tillgänglighet") så kanske man ser ngn enstaka artikel ibland... men man ser *inte* någon långvarig, beslutsam kampanj (från sjukvårdspersonalen).

Att Svensson ska tvingas skänka sjukvård till dem, som upphåller sig illegalt i landet, engagerar tydligen (somlig) sjukvårdspersonal mycket mer - jämfört med (annan) sjukvårdpersonals engagemang betr. att (svenska) cancersjuka får en sämre vård.

Det är också anmärkningsvärt, att svenska s.k. journalister inte har dragit sig för att (mer än) antyda att sjukvårdspersonal talar i egen (egoistisk) sak, när problem inom vården har påtalats - något som jag aldrig sett svenska s.k. journalister antyda, när det migrationsindustriella komplexets aktivister kräver alltid mer, aldrig nog.
Det är upp till den politiska ledningen att se till att människor som inte har rätt att befinna sig i landet åker ut. Nu sänder regeringen och enskilda kommuner/landsting motsatt signal såväl till de som uppehåller sig här illegalt som de som har att hantera det hela på landets akutmottagningar och vårdcentraler.

Vi får se vad Strandhäll åstadkommer här. Hur ska sjukvården hantera den politik som nu sannolikt leder till att runt 70 000 människor kommer att uppehålla sig här illegalt? Hur ska sjukvården hantera att vaccinera de hundratusentals anhöriga (med barn) som förutspås korsa gränsen de närmaste åren - detta i en tid då vaccinlagren redan börjar tömmas?

I det du beskriver avseende engagemanget för vård av illegala är det i del en effekt av att den gruppen har etablissemangets välsignelse och därför syns mer.
Citera
2017-07-29, 11:06
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
De flesta verkar inte förstå hur samhället fungerar, ty en minister är inte det minsta operativ. Regeringen med sina ministrar styr myndigheterna med regeringsbrev som en gång om året skickas till de olika myndigheterna. Det är bara riktlinjer och kan innehålla vaga saker som "bli bättre på att informera icke-svensk talande/äldre utan internet" eller "HBTQ genomlyst myndighetens arbete". Inget som påverkar något på riktigt. Sen finns det en styrelse för myndigheten som motsvara en bolagsstyrelse och en GD som motsvara en VD i ett bolag.
En minister motsvarar en majoritetsägare i ett AB. Man kan äga aktier i många bolag.

En ministers främsta uppgift är att partiet ska vinna nästa val, genom att driva frågor och förändringar som får partiet att framstå i bättre dager. Det är sällan det som på ett effektivt och billigt sätt skulle förbättra Sverige på effektivast sätt. Utan helst något ned en bra slogan och väsenskilt från konkurrenternas förslag.

Regleringsbrev om jag får be

Sedan vill jag tillägga att se på henne i riksdagen eller som nu i PK är underhållande. Nickar och fladdrar med huvudet så att man tror att det ska ramla av.
Senast redigerad av pingvinen 2017-07-29 kl. 11:10.
Citera
2017-07-29, 13:15
Bannlyst
Minns för ett tag sedan en debatt i riksdagen med SD tror jag, de filma så man så just henne i bakgrunden och andra sossar. hon såg verkligen drogade ut med hysterisk blick och skrattande...
Detta var ju när hon var sjuk och tugga piller, men får de verkligen sitta och styra landet när de inte har alla hästarna hemma? Och kan en så svag själ verkligen axla alla de poster hon nu får, och kan hon verkligen göra et bra jobb.

Nej.

När sossar gör fel och kriminella handlingar så sparkas de aldrig, de flyttas bara runt och får högre lön. Så hur som kommer hon att glida runt och låta myndigheterna göra jobbet, hon kommer inte att göra mer än vad löfven ålägger henne, och så bygger hon på sin förmögenhet som alla andra i sossepartiet.
Kanske får hon ett återfall och sjukskriver sig, hur man nu kan bli utbränd av att inte göra något...
Citera
2017-07-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Annika Strandhäll fick en utökad roll efter regeringsombildningen.

Hon blir ansvarig för sjukvården, vilket är ett stort område som är under hög belastning på grund av en rad faktorer. Ett område som borde vara nog i sig MEN Annika Strandhäll får också ansvar för sjuk- och föräldraförsäkringen.

Som om inte detta var nog blir hon även ansvarig för pensionssystemet.

Hur kan hon ta ansvar för alla dessa områden samtidigt? Det är områden som var och ett för sig behöver genomlysas och reformeras för att klara de belastningar som en åldrande befolkning i kombination med migrationens belastning utgör.

Detta ska vägas mot en arbetande befolkning som utifrån skattenivå inte bara förväntar sig basal service utan valuta för pengarna när de blir gamla och/eller sjuka.

Tror hon på fullt allvar att hon kan hantera detta? Om så är fallet är hon totalt omdömeslös. Om hon ser det omöjliga i sitt uppdrag visar hon en förakt för demokratin och väljarna genom att acceptera uppdraget.

I den här tråden diskuterar vi Annika Strandhäll, hennes nya ansvarsområden och hur hon hanterar dem framöver.
Det verkar på pappret inte så bra att att ta på sig så mycket som hon gör men samtidigt så kan EN fokuserad person, i praktiken, få mer gjort än typ tre inkompetenta såskoppar. Det viktiga är att hon bestämmer sig för exakt vilka delar inom respektive område som hon vill bearbeta, för avsedd "effekt". Hon kan utifrån det ta hjälp och delegera arbete till andra.

Hellre Strandhäll med fokus, på tre områden än exempelvis Ygeman på ett, som missbrukas.
Citera
2017-07-29, 13:18
Bannlyst
Minns för ett tag sedan en debatt i riksdagen med SD tror jag, de filma så man så just henne i bakgrunden och andra sossar. hon såg verkligen drogade ut med hysterisk blick och skrattande...
Detta var ju när hon var sjuk och tugga piller, men får de verkligen sitta och styra landet när de inte har alla hästarna hemma? Och kan en så svag själ verkligen axla alla de poster hon nu får, och kan hon verkligen göra et bra jobb.

Nej.

När sossar gör fel och kriminella handlingar så sparkas de aldrig, de flyttas bara runt och får högre lön. Så hur som kommer hon att glida runt och låta myndigheterna göra jobbet, hon kommer inte att göra mer än vad löfven ålägger henne, och så bygger hon på sin förmögenhet som alla andra i sossepartiet.
Kanske får hon ett återfall och sjukskriver sig, hur man nu kan bli utbränd av att inte göra något...

Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Regleringsbrev om jag får be

Sedan vill jag tillägga att se på henne i riksdagen eller som nu i PK är underhållande. Nickar och fladdrar med huvudet så att man tror att det ska ramla av.
Hon var värre när hon börja sin medicinering
Citera
2017-07-29, 13:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Vårdpersonalen röstar i hög grad med fötterna. Den "brist" vi ser idag handlar i hög grad om en "flykt". Med andra ord samma utveckling vi sett inom polisen de senaste åren - som svar på en hög belastning kombinerad med en tondöv ledning utan kompetens att leda säger många upp sig.

Jag befarar att tondövheten nu även inkluderar sjukvårdens högsta ledning för hur Strandhäll ska få tid med den här sektorn mellan sitt arbete för friskvård/idrottsrörelsen samtidigt som hon jonglerar föräldraförsäkring och pensionssystemet övergår mitt förstånd. ...

Hur ska sjukvården hantera den politik som nu sannolikt leder till att runt 70 000 människor kommer att uppehålla sig här illegalt? Hur ska sjukvården hantera att vaccinera de hundratusentals anhöriga (med barn) som förutspås korsa gränsen de närmaste åren - detta i en tid då vaccinlagren redan börjar tömmas? ...

Det blir ett förlorat år.

Instämmer.

Citat:
I den kliniska vardagen slåss personalen för patienterna varje dag.

Ja, givetvis är det så i den kliniska vardagen. Hur skulle det kunna vara på något annat sätt?

Men, det är (som jag skrev) slående, att det inte finns t.ex. något onkologi-uppror.

Vårdens olika personalkategorier verkar idag inte (i någon större utsträckning) se sig, som några som (bör) slåss för patienterna genom kampanjer - med undantag för somlig vårdpersonals engagemang för att gratis sjukvård (på svenska skattebetalares bekostnad) ska ges till dem, som väljer att uppehålla sig illegalt i landet

Citat:
I det du beskriver avseende engagemanget för vård av illegala är det i del en effekt av att den gruppen har etablissemangets välsignelse och därför syns mer.

Du skriver, att betr. "engagemanget för vård av illegala är det i del en effekt av att den gruppen har etablissemangets välsignelse och därför syns mer".

Men det är väl inte hela sanningen? (Du skriver "i del en effekt", antar att det ska utläsas delvis en effekt.) Var är t.ex. onkologi-upproret? Om du läser Jerzy Einhorns bok: "Det är människor det handlar", så ser du, att han (redan i slutet av 90-talet) noterade hur lite väsen sjukvårdspersonal gör av försämringar och hur valhänta (alt. halvhjärtade?) deras protester är.

Citat:
Det är upp till den politiska ledningen att se till att människor som inte har rätt att befinna sig i landet åker ut. Nu sänder regeringen och enskilda kommuner/landsting motsatt signal såväl till de som uppehåller sig här illegalt som de som har att hantera det hela på landets akutmottagningar och vårdcentraler.

Ja, det är upp till "den politiska ledningen att se till att människor som inte har rätt att befinna sig i landet åker ut". MEN, när det inte görs, så har varje enskild individ - såväl privat som i sin yrkesverksamhet - ett ansvar för hantera den otillfredsställande situationen.

Jag antar (rätta mig om jag har fel), att lika väl som du inser, att en kvinna inte nattetid bör gå ensam och lätt berusad i t.ex. Kairo, så inser du, att detta idag tyvärr inte heller längre är möjligt på många platser i Sverige. En kvinna som handlar så och blir utsatt för ett övergrepp, kan inte bortförklara sitt eget lättsinniga agerande med, att det är upp till "den politiska ledningen att se till att människor som inte har rätt att befinna sig i landet åker ut" (eller att det är upp till den politiska ledningen att se till, att orningsmakten har nödvändiga resurser för att hålla prospektiva våldsbrottslingar på mattan).

Att det finns ett *politiskt* ansvar (vare sig det tas eller inte tas) fritar inte den enskilde från ansvaret för hur denne hanterar det egna ansvaret i den omedelbara situationen.
Citera
2017-07-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Människor som är sjuka är fysiskt och psykiskt svaga. De är alltså m-y-c-k-e-t lättare för svenska politiker att trampa på (=hantera med vänsterhanden) jämf. med t.ex. s.k. ensamkommande påstådda barn (läs män i vapenför ålder).

Jupp, eller så kan man formulera det som "30 000 färre behöver sjukskrivas".
https://www.facebook.com/strandhallannika/videos/649135038622295/
Senast redigerad av Sunfire 2017-07-29 kl. 14:07.
Citera
2017-07-29, 13:51
Medlem
Svarar på rubriken:

- JA!!

Motivering: Selfien "Smartaste gänget"....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in