Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-19, 17:04
  #181
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackInNewYORK1985
Patetiska "Sverigevänner" skriver massa otrevligheter som tex "jävla fitta" till henne på Twitter när hon visar upp sig i fotbollslandslaget tröja och halsduk.


Även om jag inte håller med epitetet så förstår jag att folk är arga över att hon får ta en fridag när vi andra arbetar och sliter. Som minister har hon ett extra ansvar att hålla ordning på landet och då ska man vara på plats på kansliet och inte smyga ut och titta på fotboll!!!
Citera
2018-06-19, 17:37
  #182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackInNewYORK1985
Patetiska "Sverigevänner" skriver massa otrevligheter som tex "jävla fitta" till henne på Twitter när hon visar upp sig i fotbollslandslaget tröja och halsduk.

Klart Sverigevänner reagerar när de ser en Sverigefiende. Hålla på alibi-sympatisera med Sverige bara för att det är fotbolls-VM.
Citera
2018-06-19, 17:41
  #183
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackInNewYORK1985
Patetiska "Sverigevänner" skriver massa otrevligheter som tex "jävla fitta" till henne på Twitter när hon visar upp sig i fotbollslandslaget tröja och halsduk.
Var hittar jag okvädesorden? Hur många var dom? Hur stort är dramat egentligen?
Citera
2018-06-19, 19:26
  #184
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Klart Sverigevänner reagerar när de ser en Sverigefiende. Hålla på alibi-sympatisera med Sverige bara för att det är fotbolls-VM.

Om landslaget spelade som regeringen regerar hade landslaget släppt in 10 mål varje match samtidigt som de bett resterande lag att "ta sitt ansvar och släppa in mål de också"

Att sossarna inte lärt sig från Löfvens utbuade försök att glänsa bredvid hockeylandslaget på Sergels torg. Jag skulle kunna kalla henne för mupp om det inte vore orättvist eftersom mupparna inte är efterblivna.
Citera
2018-06-20, 05:45
  #185
Medlem
Fris avatar
Eftersom Annika Strandhäll aldrig har uträttat någonting i sitt liv, så vet vi ju alla att hon inte kommer att göra det nu eller under nästa mandatperiod heller. Hon har inte någon examen och ingen arbetslivserfarenhet alls nämns i hennes CV. Återstår bara för henne att ljuga och hoppas att hon passivt kan sitta av tiden med miljonårslön så länge som möjligt.
https://www.regeringen.se/49592d/con...189/cv_ast.pdf
Citera
2018-06-21, 23:42
  #186
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Även om jag inte håller med epitetet så förstår jag att folk är arga över att hon får ta en fridag när vi andra arbetar och sliter. Som minister har hon ett extra ansvar att hålla ordning på landet och då ska man vara på plats på kansliet och inte smyga ut och titta på fotboll!!!
Nåja. Annika Strandhäll är tydligen, i tillägg till alla andra uppgifter som Tinuviel har ondgjort sig över i trådstarten, också ansvarig för idrottsfrågor, så det där kan med skohorn gå in under tjänsteangelägenheter för henne.

Däremot håller jag med om att det vore intressant att få reda på hurpass grova förlöpningar det rörde sig om. Hat och hot behöver ju inte betyda just mer än att någon kritiserar den rådande migrationspolitiken (vilken den nu är just nu).
Citera
2018-06-22, 00:45
  #187
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nåja. Annika Strandhäll är tydligen, i tillägg till alla andra uppgifter som Tinuviel har ondgjort sig över i trådstarten, också ansvarig för idrottsfrågor, så det där kan med skohorn gå in under tjänsteangelägenheter för henne.

Däremot håller jag med om att det vore intressant att få reda på hurpass grova förlöpningar det rörde sig om. Hat och hot behöver ju inte betyda just mer än att någon kritiserar den rådande migrationspolitiken (vilken den nu är just nu).


Jag har tittat och det hat hon fick rörde sig om könsord bland annat. Så till sakfrågan om hon är omdömeslös. Ja, definitivt och har allt för många poster och begriper absolut ingenting. Visserligen går hon på order och bara en bifigur men ändå. Hon retar mig något vansinnigt.
Citera
2018-06-27, 17:36
  #188
Medlem
Tror inte hon bryr sig så mycket om Durmaz utan gör det för sin egen skull och fiskar efter röster.
Citat:
Här stöttar Strandhäll Durmaz

Citat:
Jag är både idrottsminister och antirasist. Jag ville visa mitt stöd till Jannes gäng inför kvällens match men också tydligt markera mot det hat och den rasism som Jimmy Durmaz utsattes för.

http://www.gp.se/sport/h%C3%A4r-st%C...rmaz-1.6801738
Citera
2018-07-16, 13:52
  #189
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Annika Strandhäll fick en utökad roll efter regeringsombildningen.

Hon blir ansvarig för sjukvården, vilket är ett stort område som är under hög belastning på grund av en rad faktorer. Ett område som borde vara nog i sig MEN Annika Strandhäll får också ansvar för sjuk- och föräldraförsäkringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
I den här tråden diskuterar vi Annika Strandhäll, hennes nya ansvarsområden och hur hon hanterar dem framöver.

Strandhäll: Politiker ska inte bestämma abortgränsen
https://www.dn.se/nyheter/politik/st...-abortgransen/

Förutom att Strandhäll har fel i sak (inte ovanligt), för hur hon än vänder och vrider på det hela så är abortlagen (1974:595) en lag beslutad av politiker och inte av vetenskapen, så är det ju uppenbart att hon försöker lösa delar av sin arbetsbörda genom att inte ta ansvar (inte heller det ovanligt av sossar). Abortfrågan är en fråga som vår Sjukvårdsminister inte vill kännas vid. Fascinerande.
Citera
2018-07-16, 14:46
  #190
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Strandhäll: Politiker ska inte bestämma abortgränsen
https://www.dn.se/nyheter/politik/st...-abortgransen/

Förutom att Strandhäll har fel i sak (inte ovanligt), för hur hon än vänder och vrider på det hela så är abortlagen (1974:595) en lag beslutad av politiker och inte av vetenskapen, så är det ju uppenbart att hon försöker lösa delar av sin arbetsbörda genom att inte ta ansvar (inte heller det ovanligt av sossar). Abortfrågan är en fråga som vår Sjukvårdsminister inte vill kännas vid. Fascinerande.

Kärringen är fullkomligt galen!
Citera
2018-07-17, 00:31
  #191
Medlem
Hon menar väl att det borde vara läkare/forskare som gör bedömning eller kommer med tex förslag att det bör ändras? Sen att politiker får ta ett beslut sen tror jag nog hon förstår.
Eller så har jag missuppfattat det hela. Har trots allt druckit lite ikväll.
Citera
2018-07-17, 00:54
  #192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnuskisMaximus
Hon menar väl att det borde vara läkare/forskare som gör bedömning eller kommer med tex förslag att det bör ändras? Sen att politiker får ta ett beslut sen tror jag nog hon förstår.
Eller så har jag missuppfattat det hela. Har trots allt druckit lite ikväll.

Nej då, du kan dricka bra mycket mer innan du "missuppfattar" saker lika illa som de agendastyrda vantolkarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback