Citat:
Ursprungligen postat av
pestloppan
Då måste jag nog påstå att det i så fall är Löfven som har det sämsta omdömet, han är ändå chef! Och när chefen kallar så gör nog de allra flesta som denne vill. Även jag själv...

Delvis delar jag din åsikt.
Löfven har visat en påfallande nonchalans inför sjukvårdsfrågorna - först genom att ge området till den oerfarne Gabriel Wikström och nu genom att helt enkelt infoga ett komplext och problemfyllt område under Strandhäll. Visst. Det kan vara så att det i en situation där regeringsombildningen framtvingades inte visade sig vara så lätt att hitta en ersättare till Wikström - vilket gjorde att Strandhäll fick ett "erbjudande" hon inte kunde säga nej till..
MEN jag tycker att även Strandhäll har ett ansvar, om inte annat inför väljarna. Det här är ett område som är för stort - hon kommer inte att kunna göra ett bra jobb.
Sannolikt kommer hon avseende sjukvårdsfrågorna trampa vatten fram till valet - och de problem vi står inför kommer att växa under tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
sonicguide
Världens största humortråd det här. Knappt en enda som kommer med ett vettigt inlägg om vilken kompetens hon saknar och knappt en enda som vet vad en ministers huvudsakliga arbetsuppgifter är. Det enda man får fram av tråden är att det i alla fall inte verkar vimla av ministerämnen i SD...
Jag utesluter inte att hon har kompetens för ett eller flera av dessa områden - det jag ifrågasätter är Stefan Löfvens val att lägga alla dessa områden under en enda gigantisk portfölj samt Annika Strandhälls omdöme i att acceptera uppdraget.
SD-trams är bara tröttsamt - upplys oss om du nu vet så mycket bättre än samtliga skribenter i tråden.