Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Men var nu helt uppriktig: Kan man leva som man vill och sedan böja sig i slutet av vedermödan (åtskillnaden mellan får och getter)? Varför är då inte JV uppriktiga med detta........en massa JVn skulle ju då kunna leva i frihet och böja sig när domedagen kommer, ungerfär såm många tyskar böjde sig för Hitler.
För......du vill väl inte missunna nuvarande JVn deras frihet?
I princip så kan man mörda och våldta och göra en massa ont, för att i slutändan ångra sig och vända om. Det var det som Saul/Paulus var med om, han förföljde kristna, han mördade kristna, för att sedan vända om när Jesus visade sig för honom, och Paulus blev ett "utvalt redskap" för Kristus:
"
”Herre”, svarade Ananias, ”jag har hört från många håll om den mannen(Saul/Paulus)
och allt ont han har gjort mot dina heliga i Jerusalem. Och nu är han här med fullmakt från översteprästerna att gripa alla som åkallar ditt namn.”
Men Herren sade till honom: ”Gå, honom har jag utvalt till mitt redskap. Han skall föra ut mitt namn till hedningar och kungar och Israels folk"(Apg 9:13-15 Bibel2000)
Men det finns ingen garanti att man kan härja och vara ond tills den sista dagen, och plötsligt omvända sig. Det finns inga garantier för det, utan man tar en risk om man hänger sig åt det onda.