Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Det finns inga garantier för nåt. Men varför då inte vara ärlig och säga att man kan leva hur fan man vill intill slutet av vedermödan?
Jag skulle ge mina pengar till en rånare som hotar mig med vapen......men jag ger inte bort mina tillgångar till varje skurk. Så kan man se på Gud om han ställer frågan om liv och död; man underordnar sig för att rädda livet (om man så önskar).
Men har du ingen förståelse för att man kan bli påverkad av det onda?
Om du dag ut och dag in spenderar din tid i ett knarkkvarter och umgås med knarkare, menar du att du inte påverkas av den negativa atmosfären?
Det är detsamma om man väljer att leva ett liv utanför Guds lagar och regler, till slut blir det en norm att bryta mot Guds lagar, och man t.o.m. tycker att Guds lagar är onda. På liknande sätt tänkte invånarna i Sodom och Gomorra, dom tyckte inte att det var fel att ha sexuellt umgänge män mellan män, men inte bara män, även pojkar och barn.
Dom i Sodom och Gomorra hade blivit så psykiskt sjuka att dom tyckte att deras sexuella normer var normalt och riktigt.
Samma mönster upprepades i det antika Grekland, där man inte såg det som något konstigt att män låg med pojkar.