2017-07-28, 19:38
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
KU har inget med misstroendeförklaring. Två helt olika saker.

Läs denna artikel. Den är nämligen riktad till dig. Du är en av de vilseledda som gått på Löfvens skitsnack.

https://www.sydsvenskan.se/2017-07-2...da-allmanheten

Var skrev jag något om Löfven?
Citera
2017-07-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Detta ditt inlägg kan ha varit ett av dina viktigaste på flashback. Målvakt för skum politik? Var finns plikt, moral och kristna värden? Fosterlandskärlek? Jag ser förfall på flera fronter och speciellt på toppen. Kvinnor mot män? Vi har bara ett folk och är beroende av varandra.

Världen står inför födslovåndor i en ny tid. Det smärtar enormt när det gamla fallerar, men kanske någonting nytt kommer. Jag har tankar om det, men det hör hemma i en kristen tråd.

Rena dumheterna, allt arbete i riksdag och regering kollas av jurister att det följer grundlagarna.
Det enda som möjligtvis kan handhas lite annorlunda är de frågor som lyder under sekretesslagen, då är det bara säkerhetsklassad personer som får ta del.
Men även partiledare från andra partier kan vara närvarande, men under strikt tystnadsplikt.
Citera
2017-07-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Bra initiativ!
Tyvärr är det så att regeringen själva beslutar om vad som kan lämnas ut av deras egna handlingar.
Det är det kanslisten syftar på. Du får fråga Stefan Löfven själv om de hållt några möten och han kommer inte ens att svara. Än mindre komma upp med kalendern med mötestillfällen, och ännu mindre med protokoll eller mötes anteckningar.

Så fungerar det inte. Även om jag kan förstå att du tror att det fungerar så med tanke på hur denna regering och deras tjänstemän beter sig. Det är OSL som styr.
Citera
2017-07-28, 19:44
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Hur många av de de ovan nämnda är tjecker respektive serber?

Såvitt jag vet är det inte ett lindrigare brott att röja känsliga uppgifter till svenska medborgare än till utlänningar. Enda skillnaden verkar vara att Staffan Widlert inte hade någon som helst aning, medan Maria Ågren visste att det hon gjorde räknades som ett lagbrott.
Citera
2017-07-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan

Verkar vara en genomgående sjukdom att inte dokumentera.

Mycket möjligt. Och att göra KU-anmälningar av både den ena och den andra orsaken är sedan många år en moderat folksport. Anmälningarna brukar ytterst sällan leda till några åtgärder, dessutom. Men det är väl kul att synas i medierna...

Har man genom tiderna Sveriges sämsta regering blir det mycket anmälningar. De har noll koll på förvaltningslag, offentlighetsprincip och tryckfrihetsförordningen. Jag princip noll koll på de flesta lagar. Och de lagar man känner till struntar man i.
Citera
2017-07-28, 19:49
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Från "ingen koll" över "kunde" till "var röjd". Det gick rätt fort där minsann.

Jag har läst den länkade Fupen och kan inte hitta stöd för ditt resonemang. Att ej säkerhetsklassade konsulter är anlitade här och där behöver inte betyda att de har tillgång till själva databasen.

Till skillnad från att medvetet dela ut högsta behörighet och medvetet strunta i de lagregler som finns.
Det vore nog bra om du läste hela FUP:en och i synnerhet de förhör som gjordes med IT-personal.

Sedan kan jag väl säga som så att är man databas- och/eller applikationsutvecklare så behöver man ju ha tillgång till de här databaserna om än kopior av dem beroende på vad man skall utveckla. Det finns ju inga utvecklare som ger klartecken för system som de inte har kunnat testa.
Citera
2017-07-28, 19:58
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Fick tips om att denna annons som tydligen gick ut i sossebulletinen i Oktober 2014.

Sökes målvakt!
Ja, den var kul!

Fast jag tycker det är rätt illa att hon hade varit GD på Naturvårdsverket och SMHI och... ...var var det nu var igen?

Det ger en ju kalla kårar, när man tänker på att en genomsnittlig svensk myndighetschef kanske skulle tänkt likadant - och gjort likadant.
Citera
2017-07-28, 20:02
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Alliansen har inget att vinna på att Hultqvist är kvar eftersom Hultqvist är en sosse långt ut på högerkanten. Som sådan snor han bara röster från Alliansen.
Precis! Sätter man partiets bästa framför landets bästa så kommer säkert väljare att tillströmma i stora skaror!

...eller också, kanske inte?
Citera
2017-07-28, 20:04
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det vore nog bra om du läste hela FUP:en och i synnerhet de förhör som gjordes med IT-personal.

Sedan kan jag väl säga som så att är man databas- och/eller applikationsutvecklare så behöver man ju ha tillgång till de här databaserna om än kopior av dem beroende på vad man skall utveckla. Det finns ju inga utvecklare som ger klartecken för system som de inte har kunnat testa.
Utveckla mot en live databas? Man utvecklar mot testcase och mockupdatabaser och där ingår inga försvarshemligheter.
Citera
2017-07-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Såvitt jag vet är det inte ett lindrigare brott att röja känsliga uppgifter till svenska medborgare än till utlänningar. Enda skillnaden verkar vara att Staffan Widlert inte hade någon som helst aning, medan Maria Ågren visste att det hon gjorde räknades som ett lagbrott.

Du har pratat mycket om Widlerts påstådda lagbrott..

Exakt vilka brott är det du talar om och har du några bevis för att det verkligen skett?

Frågar av nyfikenhet för man får ibland känslan av att det handlar om att försöka rikta strålkastarljuset åt annat håll.

Finns bevis är det ju bara att lämna in en anmälan på närmsta poliskontor.
Citera
2017-07-28, 20:11
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns endast en anledning för Löfvén att inte offentliggöra sina minnesanteckningar samt mötesprotokoll angående den kriminella generaldirektören, skälet är med största sannolikhet att det då skulle klargöras att statsministern har veta hela tiden och att han har ljugit för medborgarna.

Att statsministern har ljugit, det räknar säkert många av väljarna ut själva. Det är nog ingen som tror att han bör säga sanningen, om den är något att skämmas över. Skammen drabbar ju hela nationen. Vi förstår att han ljuger ändå. Utan några bevis.

Samma väljare förstår också att det finns utmärkta skäl att inte lämna ut handlingar som är sekretessbelagda.

Och det där med "personliga minnesanteckningar", det är en hopplös idé. Står det nåt som måste döljas i dem, så kommer de att vara förstörda.
Citera
2017-07-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Rena dumheterna, allt arbete i riksdag och regering kollas av jurister att det följer grundlagarna.
Det enda som möjligtvis kan handhas lite annorlunda är de frågor som lyder under sekretesslagen, då är det bara säkerhetsklassad personer som får ta del.
Men även partiledare från andra partier kan vara närvarande, men under strikt tystnadsplikt.

Jaså, lyder genusfrågan under juristerna? Ditt inlägg är lite konstigt. Annonsen är helt sjuk. Vad gäller broarna råder jag dig att konsultera en militärhistoriker, jag säger ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in