Citat:
Ursprungligen postat av
blackryder
muslimsk mat är överskattad. asiatisk mat är också överskattad speciellt efter japanerna pumpat ut radioaktivitet ut i havet.
Vad menar du med muslimsk respektive asiatisk mat? Det finns som bekant många muslimska och asiatiska länder, alla med olika mattraditioner. Libanon ligger ganska långt från både Japan och Nigeria, liksom. I vissa muslimska länder käkar man nästan bara kött typ helgrillade fårhuvuden, i andra käkar man nästan bara vegetariskt. Jag tycker själv det finns mycket gott från Mellanöstern, som hummus, falafel, tabbouleh, baba ghanoush, kaffe, en massa bröd och smaskig konfekt, etc. Ska vi tala asiatisk mat tycker jag att curry är överskattad, och den kryddan får man ju i alltför mycket indisk mat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tarstan
Grönsaker och frukt är överskattat.
Smakar ingenting, men det har kanske med moderna växtmetoder att göra, vad vet jag.
Tror du är något på spåren med moderna växtmetoder. Köper man ett gäng mindre tomater som fortfarande sitter fast på kvisten smakar de mycket mer, och har dessutom både trevligare konsistens och färg, än de största och billigaste bleka tomaterna, trots att de senare oftare är färskare och kanske "bättre" odlade då de i högre grad kommer från Sverige. De där bleka tomaterna verkar aldrig bli riktigt mogna, antingen är de hårda och smaklösa, eller alldeles för mjuka och smaklösa.
Isbergssallad och dylikt är ju också skittråkigt och smaklöst som du säger, men lite kryddigare grejer som t ex ruccola tycker jag är gott.