Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-12, 22:47
Bannlyst
Oxfile
Hummer
Sushi
Citera
2018-10-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Det beror ju jäkligt mycket på hur den är gjord. Om det är industriversionen med 12 års hållbarhet och e-nummerlista som en telefonkatalog så kan jag förstå att du inte gillade det speciellt mycket.

Jag har gjort egen och fokuserat på ingredienser jag själv tycker om, då är den såklart bättre, men fortfarande inget att jubla för.
Citera
2018-10-12, 22:50
Medlem
Brunbeverns avatar
Kräftskiva
Citera
2018-10-12, 23:08
Medlem
snillet_1s avatar
Vörtbröd kanske. Alltid ett måste vid jul men det är sällan jag funnit det särskilt gott. För stark smak.
Citera
2018-10-12, 23:22
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Regnbåge, obegripligt att folk köper det.

Jag varken äter eller fiskar skiten, titta på fenorna, alla är avbitna från tiden i sina fångstkassar.
Dessutom smakar den inte fisk, den är uppfödd på kycklingpellets och liknande skit.
Citera
2018-10-13, 09:38
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Odlad lax är oätbar!
Tvångsmedicinerad fisk och uppfödd på skräpföda!
Hamnar aldrig på min tallrik.

Ja det är bra

Ja det är väl mest det man köper på ica, konsum i plastpaketen, tinade för otroliga 250 kr /kg . Sen är det ju inte mycket bättre med laxkotletter eller fjärilar, smakar kemiskt mm skumt. Nä jag går direkt till charken där vildfångad färsk lax med skallen ligger på is direkt från havet eller älven. Det är otrolig skillnad i smak, konsistens, lukt, rätt fetthalt mm kosta vad det kosta vill om man inte far ut själv och fiskar
Senast redigerad av TraXzman 2018-10-13 kl. 09:40.
Citera
2018-10-13, 09:51
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtSugarmanShow
Oxfile
Hummer
Sushi

Oxfile är gott, tycker inte att det är överskattat, testa att göra tärningar 1 cms med oxfile, fläskfile, kycklingfile blandat ihop och sen träningar av potatis, grädde, lök, kryddor, örter mm.. Dvs en hederlig gräddstuvad pytt, jummi

Överskattat: Kaviar från tub som är för salt, dra ner på saltet för bövelen, varför översaltar dom när kalles-kaviar är väldigt gott i övrigt tycker jag?
Citera
2018-10-13, 09:59
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Det beror ju jäkligt mycket på hur den är gjord. Om det är industriversionen med 12 års hållbarhet och e-nummerlista som en telefonkatalog så kan jag förstå att du inte gillade det speciellt mycket.

Det är för mycket ättika som suger mest och nån slafsig blöt filprodukt (mejeri) som är nåt spill från nåt halvfabrikat och sen det låga priset därefter. Men det finns riktigt bra varianter på köpt potatissallad, så sant
Citera
2018-10-13, 10:03
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiliZ
Smörgåstårta är utan tvekan den mest överskattade, tillsammans med potatissallad!

Smörgåstårta är gott, men priset är ju upp-hajpat av nån filur och blir bara dyrare för varje år, hur kommer det sig?
Citera
2018-10-13, 11:17
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Ja det är bra

Ja det är väl mest det man köper på ica, konsum i plastpaketen, tinade för otroliga 250 kr /kg . Sen är det ju inte mycket bättre med laxkotletter eller fjärilar, smakar kemiskt mm skumt. Nä jag går direkt till charken där vildfångad färsk lax med skallen ligger på is direkt från havet eller älven. Det är otrolig skillnad i smak, konsistens, lukt, rätt fetthalt mm kosta vad det kosta vill om man inte far ut själv och fiskar

Var hittar du vildfångad lax? Jag tycker det är väldigt sällan det finns att köpa, men jag kanske är på fel ställen.
Citera
2018-10-13, 12:46
Medlem
Ambelains avatar
Överskattat Skit:

- Sniglar
Helt obegripligt hur folk har lyckats bli så lurade att de frivilligt stoppar i sig äckliga slemdjur.
Och tror att det är gott ...

- Ostron
Ja, ostron är av samma obegripliga kategori slemdjur som sniglarna.
Egentligen är ostron gammal Nödmat.
Dvs sånt som fattigt folk som höll på att svälta till döds tvingade sig själv att äta.

- Tryffel
Som andra i tråden också bekräftat, så är tryffel äckligt.
Faktum är att tryffel luktar som penis.

Värst av allt, däremot, det hittar vi på den oantastliga förstaplatsen:

- Sjöborrar
Fanimig helt obegripligt att folk på allvar ens försökt äta detta otyg.
Slemdjur är det också.
Citera
2018-10-13, 12:58
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Var hittar du vildfångad lax? Jag tycker det är väldigt sällan det finns att köpa, men jag kanske är på fel ställen.

Finns alltid om man beställer det... Det trålas en hel del ändå
Google är din vän eller närmaste ica butik

https://www.google.se/search?q=k%C3%B6pa+vildf%C3%A5ngad+lax&oq=k%C3%B6p a+vildf%C3%A5ngad+lax&aqs=chrome..69i57.4722j0j7&s ourceid=chrome&ie=UTF-8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in