2017-07-28, 14:05
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Neymar i bråk på träning. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/aVEe7/neymars-attack-han-ar-riktigt-arg

tror ni verkligen han lämnar?

Jag tror han blir kvar.
Citera
2017-07-28, 14:13
Medlem
Gregory.Houses avatar
Officiellt: Jonathan dos Santos till LA Galaxy. 27 år och lämnar för MLS.....
Citera
2017-07-28, 14:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Neymar i bråk på träning. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/aVEe7/neymars-attack-han-ar-riktigt-arg

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Jag tror han blir kvar.
Jag tror han lämnar om PSG kan få ihop den ekonomiska biten. Alltså kunna köpa honom utan att riskera FFP. Han vill nog lämna. Pengarna och att bli världens dyraste fotbollsspelare. Tror han värderar det högre än sportslig framgång. Frågan är dock om PSG kan hosta upp 2 miljarder utan att riskera FFP. Kanske att dem kan inkludera veratti och sänka kostnaden till typ 1 miljard. Hade iallafall tagit det om jag var barca.
Citera
2017-07-28, 14:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Jag tror han lämnar om PSG kan få ihop den ekonomiska biten. Alltså kunna köpa honom utan att riskera FFP. Han vill nog lämna. Pengarna och att bli världens dyraste fotbollsspelare. Tror han värderar det högre än sportslig framgång. Frågan är dock om PSG kan hosta upp 2 miljarder utan att riskera FFP. Kanske att dem kan inkludera veratti och sänka kostnaden till typ 1 miljard. Hade iallafall tagit det om jag var barca.
PSG does not simply sell players they don't want to sell.....
Citera
2017-07-28, 14:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
PSG does not simply sell players they don't want to sell.....
Fast om det är enda möjligheten för dem att plocka in neymar tror jag dem skulle gå med på det. Hittills har ju barca bara försökt värva honom rakt av vilket inte funkat. Win-Win som jag ser det för barca. In med verrati som man jagat hela sommaren. Ut med omotiverad skitunge neymar plus en jävla massa cash som man kan ersätta honom med en ny spelare i ungefär samma klass som är motiverad.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2017-07-28 kl. 15:00.
Citera
2017-07-28, 17:52
Medlem
Citat:

Jag hoppas det. Tråkigt med Neymar i Barcelona. Ser gärna att han går till PSG och blir deras "Messi".
Han skulle tredubbla (?) sin nuvarande lön. Vem kan säga nej till det? Och samtidigt kunna få bli vad Messi är i Barcelona och åtminstone vinna ligan och cupen varje säsong (d.v.s. om Monaco går ner sig efter alla försäljningar).

Sen har han redan vunnit Copa del Rey tre gånger, La liga två gånger och Champions League en gång. Det sportsliga borde inte vara lika viktigt, han har ju redan vunnit mer än vad majoriteten av professionella spelare kommer göra.

Det vore dessutom kul om fler lag kunde utmana om CL. Jag tror verkligen att Neymar kan göra PSG till en utmanare om CL. Han är så bra och kan bli ännu bättre.

//Siegestor
Citera
2017-07-28, 17:55
Medlem
Steff83s avatar
Det är lite väl sent nu för er som hoppas på större övergångar. Dessa brukar oftast vara klara eller precis i början av transferfönstret. Dom flesta ligorna börjar snart i augusti och lagen vill ha trupperna spikade.

Det är mer spelare som av olika skäl inte passar in alt. ekonomiska skäl för klubben som blir föremål för flytt i augusti. Lite som i vinterfönstret
Citera
2017-07-28, 18:32
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är lite väl sent nu för er som hoppas på större övergångar. Dessa brukar oftast vara klara eller precis i början av transferfönstret. Dom flesta ligorna börjar snart i augusti och lagen vill ha trupperna spikade.

Det är mer spelare som av olika skäl inte passar in alt. ekonomiska skäl för klubben som blir föremål för flytt i augusti. Lite som i vinterfönstret

Typ som Pogba, Di Maria, Özil och Bale? Sånt där smågrus som sällan väcker någon uppmärksamhet i media.
Citera
2017-07-28, 18:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Typ som Pogba, Di Maria, Özil och Bale? Sånt där smågrus som sällan väcker någon uppmärksamhet i media.
Ja...Men dessa var ju på gång hela tiden. Man visste ju att det skulle hända.
Citera
2017-07-28, 21:58
Medlem
Sodomizer-s avatar
Jag tyckte 2,1 miljard kändes som en bra deal för en underpresterande stjärna men nu börjar man inse hur svårt det blir att hitta en ersättare. Coutinho verkar bli svindyr, Juventus verkar inte sugna på att sälja Dybala och Veratti är väl körd?

Bale kanske?
Citera
2017-07-28, 21:59
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Bale kanske?
Bale till Barcelona? Nja.
Citera
2017-07-29, 20:54
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Nja, de största transfers de senaste åren har i princip samtliga skett väldigt sent.

Att Neymars övergång inte är officiell än skall enbart vara för att Barcelona, de totala jävla tomtarna, med kontraktsförlängningen förra året gav PimpPappan 26 miljoner Eur om Neymar stannade minst ett år. Den tiden rinner ut på måndag. Svårt att slå hur inkompetenta Barcas styrelse verkar vara och hur vidrigt pengakåt familjen Neymar är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in