2017-06-26, 21:27
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Skärp dig, blir han inte då typ top fem dyraste värvningen genom tiderna?

Jag skiter väl i historik när priserna tuggar uppåt. Få wingbacks är bättre, och med tanke på hur viktiga wingbacks är i en trebacksformation är en topp-3-spelare värd pengarna.

Jag har Serie A-bias, men väljer tex Sandro före Alaba. Enligt mig är det bara Marcelo som är bättre som wingback/offensiv vänsterback.
Citera
2017-06-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Som vanligt verkar det som om Liverpools önskade transfers är en oerhörd illa dold hemlighet. Nu ska det vara Naby Keita som står högst upp på önskelistan medan man väntar på att situationen med van Dijk ska lösa sig. Beroende på vilken källa man vill tro på kan man välja mellan dessa teorier:

* Finns ingen chans att Leipzig säljer. Speciellt inte nu när de får spelal CL.
* Han kan säljas men endast för 70 miljoner pund (80 miljoner euro).
* Spelaren själv vill till Liverpool. (Som alla vet är Liverpool allas spelares favoritklubb sedan barnsben... )
* Nästa sommar aktiveras en klausul som gör att Keita kan lämna 20-talet miljoner billigare. Så vill de casha in ordentligt bör han säljas nu.

Kan en övergång ske och hur ter sig summan i jämförelse med vad andra spelare ryktas gå för?
Vilka rapporterar vad? 70 mille pund kommer Pool aldrig att betala och jag tror inte Leipzig på allvar heller begär det, låter som antingen tomt agentsnack eller en tidningsanka.

Och skulle inte Pool lämna van Dijk i fred?
Citera
2017-06-26, 21:30
Medlem
DavanDs avatar
https://beta.realsociedad.com/es/noticias/detalle/la-real-sociedad-ficha-a-diego-llorente

Diego Llorente till Real Sociedad.
Citera
2017-06-26, 22:08
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Vilka rapporterar vad? 70 mille pund kommer Pool aldrig att betala och jag tror inte Leipzig på allvar heller begär det, låter som antingen tomt agentsnack eller en tidningsanka.

Och skulle inte Pool lämna van Dijk i fred?

Vet inte vilka som sagt vad. Tagit allt från Twitter och de journalister som brukar ha hyfsad koll på Liverpool. Inget som hindrar dem från att vidarebefordra vilka rykten som helst dock. Precis som att många publicerar alla rykten som finns utan att han egna källor. Brukar själv ta de flesta rykten med diverse mängder salt innan något blir officiellt. Borde inte räkna med att andra gör likadant. Icke trovärdigt för att Liverpool inte brukar betala överpriser? Att klubbar till att börja sätter ett högt pris på spelare man inte vill bli av med är ju inget konstigt.

Angående van Dijk finns det de som tror att Liverpool bara väntar innan de gör ett nytt försök. Trovärdighet? Det är ett silly rykte...

Edit: Ja, Ganska vagt. "Källor i Tyskland...." http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/transfer-news/naby-keita-liverpool-would-make-13242666
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2017-06-26 kl. 22:11.
Citera
2017-06-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det är snart 20 år sedan Wenger senast gjorde dessa saker man fortfarande pratar om gällande hans storhet.

När senast utvecklade Wenger en spelare till att bli en riktig storspelare?

Cesc runt 2007?

Jag har inte så bra koll på Arsenal men den senaste riktigt bra var nog Cesc.
Men om man kunde välja mellan Wenger och Zidane så vore Wenger ett smartare val pga hans historia. Men jag anser att han inte borde spela för dessa lagen, inte ännu.

//Siegestor
Citera
2017-06-27, 10:27
Medlem
Gantss avatar
Så Chelsea kan få £20 miljoner för Ake från Bournemouth. Synd att han säljs då jag själv tycker att han har varit väldigt stabilt defensivt de gånger jag har sett honom. Skrivs även att en buy-back claus är inkluderad.
Citera
2017-06-27, 12:41
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Så Chelsea kan få £20 miljoner för Ake från Bournemouth. Synd att han säljs då jag själv tycker att han har varit väldigt stabilt defensivt de gånger jag har sett honom. Skrivs även att en buy-back claus är inkluderad.

Sant! Roligare om han blir kvar i Chelsea och sitter på bänken ett par säsonger, sen lånas ut till Vitesse.
Citera
2017-06-27, 13:14
Medlem
Gregory.Houses avatar
Ever Banegas agent bekräftar att en flytt till Sevilla är nära. Priset sägs ligga på 9 miljoner euro. Dumt av honom och lämna för Inter i förstahand.
Citera
2017-06-27, 13:44
Medlem
JayGatsbys avatar
Hörde ett rykte under helgen att Donnarumma ville bryta med Raiola och återkomma till Milan, men det stämde kanske inte?
Citera
2017-06-27, 14:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Hörde ett rykte under helgen att Donnarumma ville bryta med Raiola och återkomma till Milan, men det stämde kanske inte?

Först kom det ryktet. Sen Twittrade Donarumma det motsatta. Sedan hävdade han att hans kärleksförklaring till Raiola var en följd av ett hackat Twitter-konto.

Bökigt värre.
Citera
2017-06-27, 15:35
Medlem
foool13s avatar
Roque Mesa är på väg till Swansea.. ett väldigt bra köp för att ersätta Britton som börjar komma till åren.. ser inte alls lika bra ut när de bara har klumpedunsar på mittfältet.

Det kanske inte är så bra för Las Palmas dock.. som då blir av med sin spelmotor.

Citat:
Sky sources understand Swansea are in advanced talks to sign Las Palmas midfielder Roque Mesa for a deal worth £11m.
Senast redigerad av foool13 2017-06-27 kl. 15:39.
Citera
2017-06-27, 16:18
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gants

Ryktas om en buy-back i och med misstagen man gjort med tidigare spelare..

*Maxime Gonalons ryktas till Roma.

*Henry Onyekuru gjorde sin läkarundersökning hos Everton igår,kommer dock lånas ut till Anderlecht direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in