2017-07-28, 11:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Okej... Så här ligger det till.
Jag ber dig om ursäkt för det. Det stämmer alldeles utmärkt. Det var en annan person som du spekulerade med. Det va denna person jag först skrev till. Sen svarade du mig och jag såg att du spekulerade också så ja... Jag drog på gasen direkt. Men jag kollade ursprungsinlägget det var en annan användare! Vet inte om jag trodde att jag skrev till rätt eller hur fan det blev... dina inlägg var formade på ett annat sätt... "det sades tidigare i tråden att P kanske..." Då blir det svårt att sätta åt dig då du formulerar dig inte som "jag tror" eller "jag har hört". Din hala jävel!

Ang trådsanningar, nu var väl det däremot riktat mot flera. Det krävs väl i min värld flera för det.
Tja, bland annat har väl Hallsberg som ett misstag varit en trådsanning skulle jag vilja påstå? En spekulation och ett påstående från föräldrar som vissa nappat här och mer eller mindre hävdat det som en sanning, att han inte visste att han var i Hallsberg. Nu har det vänt när t o m pappa J gått ut med att han nog visste mycket väl vart han var.

Men ja, skit samma. Jag tycker bara det här är meningslös skit. Det var min poäng. Det sprider rykten, skapar sanningar och rykten om P som blir omöjliga för honom att sudda ut om han (mot förmodan) lever. Ber åter igen om ursäkt att jag anklagade dig för något du inte skrivit.

Tack!
Jag hittade också ursprunget.
Det var mitt svar på ett inlägg där jag hakade på en teori om att något kunde ha inträffat på Gotlandsresan.
Jag borde ha skrivit att jag inte höll med om den teorin personen hade om VAD som hänt. Den teorin höll jag inte med om alls. Så min otydlighet!

Jag menade bara att något kunde ha hänt på Gotlandsresan som utlöst förvärringen av
depressionen. Jag pratade mer om i termer om att på en resa så dricks det säkert en hel del och det är en lite tumultartad period i studierna då man ska ta avsked från kompisar och alla ska på olika ställen. Ev kärleksbekymmer. Men det vet vi absolut inget om.

Jag är lite tråkig på det sättet att jag tycker att för att undvika missförstånd om vad som är spekulationer ska man skriva, jag tror, jag tänker, det kan vara, skulle kunna vara, spekulation, min teori osv.

Ännu tråkigare: Länka gärna, citera gärna mycket, visa vad man talar om genom att feta osv. Om man vill kan man ju själv läsa och bilda sig en egen uppfattning. Då slipper man trådsanningar, iaf uppstår de inte lika lätt.

Men samtidigt är ju detta en spekulationstråd. Om alla trycker samma blir det ju ingenting av det hela.

Så Kastrullen! Heder åt dig att du vågar stå för det du missuppfattat och dessutom ber om ursäkt!
Du rör om i grytorna och skramlar med slevarna så det stänker om det!
Men du torkar upp efter dig också!
Citera
2017-07-28, 12:07
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Helt rätt, skrev han inte "störiga killar" också? Det är ju sånt här jag syftar lite på. Inte bara P och hans familj blir ju drabbad. Jag kan ju säga såhär, jag hade aldrig någonsin riskerat att bli uthängd här om jag hade viktiga uppgifter i ett uppmärksammat fall som var så massivt här och på facebook. DÅ hade jag skrivit anonymt till Polisen. Vilket dom hade blivit allergiska emot då man aldrig kan verifiera uppgifterna då.

Exakt.. må hända att pappan i all stress i denna hemska situation, uttrycker sig "klumpigt". Men istället för att ta bort de kommentarer som görs hela tiden, kanske be om ursäkt för sitt antagande/ uttalande .. tror han hade vunnit mycket på det. Håller helt med dig om att man hellre hade skrivit anonymt till polisen i det läget, då med risk för att aldrig nå fram med sin info...
Citera
2017-07-28, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Ah ni la tillbaka och beslutade er för att inte radera ,bravo ett framsteg !

Ingen som hatar HP sekten ,den är ett fenomen som förtjänar att granskas

Allt som citeras är ordagrant utom namn som maskas för sökmotorer

Förövrigt är P bara ett av alla fall av försvunna personer i Sverige ,lika synd om alla.
det som gör det unikt är HP-gruppen.

Kalla mig gärna du istället för ni. Vad jag vet är jag bara en person.
Citera
2017-07-28, 12:19
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Varför raderades det?

Vill de inte berätta hur mycket pengar som kommer in?

Det va iaf dolt ett par timmar för att sedan komma fram igen så dom ångrade sig väl om radering ,bra gjort .det har raderats alldeles för mycket där redan

jodå i slutet på månaden ska det tydligen berättas hur mycket som kommer in/ går ut
vad det nu ska ha för nytta ,går ju aldrig att kolla iaf

men saken är att om du ens andas eller ens antyder att du vill ha redovisning så blir du halshuggen och får en massa personangrepp (du vill inte hitta P,lämna gruppen ) osv ,sjukt !
Citera
2017-07-28, 12:37
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Vet vi att det inte är gjort? Det här fallet kryllar inte av information direkt.

Nej, det vet vi inte.
Men nu spekuleras det om en förmodad fiktiv händelse.
Citera
2017-07-28, 13:02
Medlem
Usch det börjar kãnnas som om allt runt omkring är viktigare än Patrik själv., som att "storyn" fått eget liv, nãst intill som att OM Patrik skulle dyka upp på riktigt nu , mitt i alltihop, faller hela korthuset.....

Kommentarer på det.,vad tycker du/ni ?

Om han nu är död vid det här laget., vill man ju gärna inte hänga ut honom i diverse fejkade scenarion., eller hur.....
Man vill ju hedra hans minne som person. Det är mycket viktigt.För ingen av oss är väl ond nog att vilja sãnka honom till en låg nivå.

Han är nog väldigt oskyldig i hela den här historien.Det är min uppfattning.

Plus att om han inte är i livet lãngre, är det en otrolig "waist of person ", med allt han hade att ge betrãffande empati omkring sina vãnner och förmågan att förmedla musik till oss andra.Verkligen ledsamt det här.....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-28 kl. 13:43.
Citera
2017-07-28, 13:23
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Usch det börjar kãnnas som om allt runt omkring är viktigare än Patrik själv., som att "storyn" fått eget liv, nãst intill som att OM Patrik skulle dyka upp på riktigt mitt i alltihop, faller korthuset.....

Kommentarer på det.,vad tycker du/ni ?

Om han nu är död vid det här laget., vill man ju gärna inte hänga ut honom i diverse fejkade scenarion., eller hur.....
Man vill ju hedra hans minne som person. Det är mycket viktigt.För ingen av oss är väl ond nog att vilja sãnka honom till en låg nivå.

Han är nog väldigt oskyldig i hela den här historien.

Det är min uppfattning.

Sant! Vi känner inte patrik alls och det spekuleras hej vilt.. vilket jag tycker är helt ok så länge det är med respekt! Vi alla här har ju trots allt samma mål, att få reda på var patrik befinner sig! Och jag säger som jag sagt tidigare, jag tror att han är vid liv och håller sig undan frivilligt. Och nu när hans försvinnande blivit så stort, mycket större än han förmodligen någonsin kunde föreställa sig så är det inte helt lätt för honom att ge sig till känna. Det pratas om hans psykiska mående innan försvinnandet, kan tänka mig att det är sju resor värre nu... hoppas verkligen att den/dom han ev är med "tar ansvar" över honom, och om han mår dåligt och inte fixar att ge sig till känna, att dom kan meddela någon att han är vid liv! Och i akuta fall, kontakta vården!! Kanske han/dom läser både på Facebook och här.. kanske dom tar till sig att faktiskt bespara oroliga anhöriga och praktiskt taget hela samhällets oro denna ovisshet och snart ger sig till känna...

Sorry för långt svar, som dessutom inte alls höll sig till ämnet i ditt inlägg egentligen kanske...
Citera
2017-07-28, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Sant! Vi känner inte patrik alls och det spekuleras hej vilt.. vilket jag tycker är helt ok så länge det är med respekt! Vi alla här har ju trots allt samma mål, att få reda på var patrik befinner sig! Och jag säger som jag sagt tidigare, jag tror att han är vid liv och håller sig undan frivilligt. Och nu när hans försvinnande blivit så stort, mycket större än han förmodligen någonsin kunde föreställa sig så är det inte helt lätt för honom att ge sig till känna. Det pratas om hans psykiska mående innan försvinnandet, kan tänka mig att det är sju resor värre nu... hoppas verkligen att den/dom han ev är med "tar ansvar" över honom, och om han mår dåligt och inte fixar att ge sig till känna, att dom kan meddela någon att han är vid liv! Och i akuta fall, kontakta vården!! Kanske han/dom läser både på Facebook och här.. kanske dom tar till sig att faktiskt bespara oroliga anhöriga och praktiskt taget hela samhällets oro denna ovisshet och snart ger sig till känna...

Sorry för långt svar, som dessutom inte alls höll sig till ämnet i ditt inlägg egentligen kanske...

Nej men jag håller med dej.fullständigt , om han lever skall han få återvända på eget vis,slippa hamna i blickpunkten, helt enkelt få va sig själv med de enbart dem han själv vill ha i sitt liv och få pyssla med det han själv väljer , att han får vara glad och lycklig i sitt liv , fullt av skapande....på egna villkor, utifrån vad han vill och förmår....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-28 kl. 14:31.
Citera
2017-07-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för dom orden. Dom värmer.
Kan säga detsamma om dig.
Man behöver inte alltid tycka lika (tvärtom), men man kan ändå respektera varandra. Föra diskussionen vidare med argument.

Det är klart att när man spekulerar kan man ibland vara ute och balansera på tunn tråd. Men jag har aldrig spekulerat i de termerna som Kastrullen pratar om överhuvudtaget.

Tvärtom, tycker jag att jag är en av de få som försöker att förstå föräldrarna i deras hemska situation och även respekterat Patrik.

Vi vet ju förstås inte hur Patrik är som person, men jag får en stark känsla för att han är en mjuk, begåvad och fin kille av de filmer man sett.

Jag är väldigt övertygad om att Patrik inte lever längre. Jag tycker så synd om honom, hans föräldrar och hans bror.

Det man undrar:
HUR kunde det hända?
Tack, det värmer tillbaka 😊 När jag var som mest frustrerad skrev jag tyvärr nån enstaka sak i början som jag ångrar men i grund och botten menar jag bara väl och det är jag säker på att alla andra också gör. Patriks försvinnande har berört så många och det är så jobbigt att inte kunna göra annat än sitta och klura fram och tillbaka med vänner i sin omgivning och här. Men värst är det ju för de som älskar Patrik och känner honom. Känns nästan som jag också känner honom litegrann nu.
Citera
2017-07-28, 14:29
Medlem
Följer alla funderingar hit o dit o åker själv i tanken på samma sätt men på nåt sätt går det inte ihop. Varför skulle en kille med, vad det verkar, helt ok relation till sin familj, så klar i skallen att han klarar studera, ordnat sommarjobb o hyfsat liv i övrigt, helt plötsligt få en psykos o liksom helt falla ur ramen från ena minuten till den andra??? Visst killarna på tåget kan ha triggat hans ångest så han var tvungen att ta sig ut i luften men det är sen det blir konstigt. Även om han inte kan några nummer att ringa utantill så kan man hyfsat lätt hitta dem. Tycker inte han verkar som killen som bara sticker från familjen o struntar i hur det blir för dem. Han sökte trots allt stöd i telefon hos sin mamma. Däremot tänker jag att en skör kille är ett lätt brottsoffer. Förstår faktiskt inte varför det inte är utgångspunkten. Verkar väl betydligt mer troligt än att han trummar sig land o rike runt 🙄
Citera
2017-07-28, 14:32
Medlem
Oavsett om detta är "världens story" så ska man nog inte haka upp sig på uttalanden. Visst man kan uttrycka sig klumpigt ibland..
Så faktum kvarstår, Patrik är "försvunnen".
Jag har tidigare funderat på om han är borta frivilligt men tar bort den tanken tyvärr. Har min egen teori och jag tänker inte uttala mig om den här för det är inget trevligt att ens lägga ut det här.

Det viktigaste är att Patrik och hans anhöriga får ett svar en dag.
Citera
2017-07-28, 14:48
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Däremot tänker jag att en skör kille är ett lätt brottsoffer. Förstår faktiskt inte varför det inte är utgångspunkten. Verkar väl betydligt mer troligt än att han trummar sig land o rike runt 🙄
Utgångspunkten är självmord. Det andra är mest för att känslomässigt berörda individer helst inte vill tänka den tanken, och då konstrueras en väldig massa andra teorier.

Det finns helt enkelt inte speciellt många brott en icke kriminell ung man utsätts för där kroppen försvinner. Har varken bankkonto eller värdesaker rörts blir det än mer osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in