2017-07-28, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Tror du inte då att den utsatte, eller offret, hade meddelat detta till polisen eller till sina föräldrar? Åtminstone förr eller senare...

Vet vi att det inte är gjort? Det här fallet kryllar inte av information direkt.
Citera
2017-07-28, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Varför raderades det?

Vill de inte berätta hur mycket pengar som kommer in?

Jag tror snarare att de inte vill berätta vad pengarna har gått till.........
Citera
2017-07-28, 07:48
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeLLa
Jag tror snarare att de inte vill berätta vad pengarna har gått till.........

Det är inte raderat
Citera
2017-07-28, 07:50
Medlem
57Emmas avatar
Väldigt lustig grupp. Nu har man beslutat att öppettider är mellan 10-22.
Snart har de säkert lunchstängt också

Förstår att min kommentar låter elak men allt är så jäkla frustrerande.
Citera
2017-07-28, 08:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
tänker inte vårda någonting.
Våldtäkt var ett exempel under kategorin övergrepp. Men läs misshandel om du mår bättre av det och syftade på något annat övergrepp. Nej, du vill inte läsa för du vet att jag har rätt. Du vill hellre leka detektiv och sprida rykten och skapa trådsanningar.
Jag har aldrig skrivit ett endaste ord om varken våldtäkt, övergrepp eller misshandel.
Känns helt främmande för mig att jag ens överhuvudtaget skulle tänkt tanken.
Nu får du visa mig var jag skulle ha pratat om våldtäkt, övergrepp eller misshandel!
Vem skulle blivit utsatt?
Vilken trådsanning pratar vi om?

Jag tror du antingen blandat ihop mig med någon annan eller så har du grovt missförstått något.
Om du följt tråden här, skulle du förstå att du absolut måste ha missuppfattat mig.
Senast redigerad av notknapparen 2017-07-28 kl. 08:52.
Citera
2017-07-28, 10:05
Medlem
Snubban007s avatar
Något jag funderar över.. stod det inte att kvinnan på tåget skrev att när killarna hoppade på tåget så satt samtliga med huvudet ner i mobilerna. Och Patrik satt med sin dator...

Enligt pappans teori hoppar Patrik av då i Hallsberg pgr av att det blev väldigt stökigt när killarna hoppar på och då blev det för mycket för patrik...

Har kvinnan uttryckt sig så att det blev stökigt? Dock nämnde hon väl att Patrik verkade besvärad av att det satte sig folk runt honom, men varför då vrida det till att det blev så stökigt?? Märkligt...

Vill man nu att killarna träder fram så känns det nog jävligt olustigt för dom om dom redan är utpekade som "de som ställde till det " så pass att Patrik lämnade och försvann...
Bara en morgonfundering här. ..
Citera
2017-07-28, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har aldrig skrivit ett endaste ord om varken våldtäkt, övergrepp eller misshandel.
Nu får du visa mig var jag skulle ha pratat om våldtäkt, övergrepp eller misshandel!

Jag tror du antingen blandat ihop mig med någon annan eller så har du grovt missförstått något.
Om du följt tråden här, skulle du förstå att du absolut måste ha missuppfattat mig.
Du har alltid så bra teorier och framför dem alltid med en trevlig ton. Jag har följt tråden från dag ett så jag vet.
Citera
2017-07-28, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det står inte, att "mobilkvinnan" letade efter Patrik! Det står, att hon tyckte sig se honom, men var inte säker!

Nu har du läst slarvigt. Det står "Jag försökte ju leta efter honom där, och jag såg en person som hade en liten mössa. Jag är inte säker men de var så lika."
Citera
2017-07-28, 10:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Något jag funderar över.. stod det inte att kvinnan på tåget skrev att när killarna hoppade på tåget så satt samtliga med huvudet ner i mobilerna. Och Patrik satt med sin dator...

Enligt pappans teori hoppar Patrik av då i Hallsberg pgr av att det blev väldigt stökigt när killarna hoppar på och då blev det för mycket för patrik...

Har kvinnan uttryckt sig så att det blev stökigt? Dock nämnde hon väl att Patrik verkade besvärad av att det satte sig folk runt honom, men varför då vrida det till att det blev så stökigt?? Märkligt...

Vill man nu att killarna träder fram så känns det nog jävligt olustigt för dom om dom redan är utpekade som "de som ställde till det " så pass att Patrik lämnade och försvann...

Håller med dig, har också tänkt på det.

Dessutom kan man ju undra varför P inte satte sig hos kvinnan istället. De verkade ju fått en bra kontakt och P har ju öppnat sig såpass mycket för henne så hon visste att det enda P ville var att komma hem
Citera
2017-07-28, 10:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Du har alltid så bra teorier och framför dem alltid med en trevlig ton. Jag har följt tråden från dag ett så jag vet.

Tack för dom orden. Dom värmer.
Kan säga detsamma om dig.
Man behöver inte alltid tycka lika (tvärtom), men man kan ändå respektera varandra. Föra diskussionen vidare med argument.

Det är klart att när man spekulerar kan man ibland vara ute och balansera på tunn tråd. Men jag har aldrig spekulerat i de termerna som Kastrullen pratar om överhuvudtaget.

Tvärtom, tycker jag att jag är en av de få som försöker att förstå föräldrarna i deras hemska situation och även respekterat Patrik.

Vi vet ju förstås inte hur Patrik är som person, men jag får en stark känsla för att han är en mjuk, begåvad och fin kille av de filmer man sett.

Jag är väldigt övertygad om att Patrik inte lever längre. Jag tycker så synd om honom, hans föräldrar och hans bror.

Det man undrar:
HUR kunde det hända?
Citera
2017-07-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Okej... Så här ligger det till.
Jag ber dig om ursäkt för det. Det stämmer alldeles utmärkt. Det var en annan person som du spekulerade med. Det va denna person jag först skrev till. Sen svarade du mig och jag såg att du spekulerade också så ja... Jag drog på gasen direkt. Men jag kollade ursprungsinlägget det var en annan användare! Vet inte om jag trodde att jag skrev till rätt eller hur fan det blev... dina inlägg var formade på ett annat sätt... "det sades tidigare i tråden att P kanske..." Då blir det svårt att sätta åt dig då du formulerar dig inte som "jag tror" eller "jag har hört". Din hala jävel!

Ang trådsanningar, nu var väl det däremot riktat mot flera. Det krävs väl i min värld flera för det.
Tja, bland annat har väl Hallsberg som ett misstag varit en trådsanning skulle jag vilja påstå? En spekulation och ett påstående från föräldrar som vissa nappat här och mer eller mindre hävdat det som en sanning, att han inte visste att han var i Hallsberg. Nu har det vänt när t o m pappa J gått ut med att han nog visste mycket väl vart han var.

Men ja, skit samma. Jag tycker bara det här är meningslös skit. Det var min poäng. Det sprider rykten, skapar sanningar och rykten om P som blir omöjliga för honom att sudda ut om han (mot förmodan) lever. Ber åter igen om ursäkt att jag anklagade dig för något du inte skrivit.
Citera
2017-07-28, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007

Helt rätt, skrev han inte "störiga killar" också? Det är ju sånt här jag syftar lite på. Inte bara P och hans familj blir ju drabbad. Jag kan ju säga såhär, jag hade aldrig någonsin riskerat att bli uthängd här om jag hade viktiga uppgifter i ett uppmärksammat fall som var så massivt här och på facebook. DÅ hade jag skrivit anonymt till Polisen. Vilket dom hade blivit allergiska emot då man aldrig kan verifiera uppgifterna då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in