Citat:
Okej... Så här ligger det till.
Jag ber dig om ursäkt för det. Det stämmer alldeles utmärkt. Det var en annan person som du spekulerade med. Det va denna person jag först skrev till. Sen svarade du mig och jag såg att du spekulerade också så ja... Jag drog på gasen direkt. Men jag kollade ursprungsinlägget det var en annan användare! Vet inte om jag trodde att jag skrev till rätt eller hur fan det blev... dina inlägg var formade på ett annat sätt... "det sades tidigare i tråden att P kanske..." Då blir det svårt att sätta åt dig då du formulerar dig inte som "jag tror" eller "jag har hört". Din hala jävel!
Ang trådsanningar, nu var väl det däremot riktat mot flera. Det krävs väl i min värld flera för det.
Tja, bland annat har väl Hallsberg som ett misstag varit en trådsanning skulle jag vilja påstå? En spekulation och ett påstående från föräldrar som vissa nappat här och mer eller mindre hävdat det som en sanning, att han inte visste att han var i Hallsberg. Nu har det vänt när t o m pappa J gått ut med att han nog visste mycket väl vart han var.
Men ja, skit samma. Jag tycker bara det här är meningslös skit. Det var min poäng. Det sprider rykten, skapar sanningar och rykten om P som blir omöjliga för honom att sudda ut om han (mot förmodan) lever. Ber åter igen om ursäkt att jag anklagade dig för något du inte skrivit.
Jag ber dig om ursäkt för det. Det stämmer alldeles utmärkt. Det var en annan person som du spekulerade med. Det va denna person jag först skrev till. Sen svarade du mig och jag såg att du spekulerade också så ja... Jag drog på gasen direkt. Men jag kollade ursprungsinlägget det var en annan användare! Vet inte om jag trodde att jag skrev till rätt eller hur fan det blev... dina inlägg var formade på ett annat sätt... "det sades tidigare i tråden att P kanske..." Då blir det svårt att sätta åt dig då du formulerar dig inte som "jag tror" eller "jag har hört". Din hala jävel!
Ang trådsanningar, nu var väl det däremot riktat mot flera. Det krävs väl i min värld flera för det.
Tja, bland annat har väl Hallsberg som ett misstag varit en trådsanning skulle jag vilja påstå? En spekulation och ett påstående från föräldrar som vissa nappat här och mer eller mindre hävdat det som en sanning, att han inte visste att han var i Hallsberg. Nu har det vänt när t o m pappa J gått ut med att han nog visste mycket väl vart han var.
Men ja, skit samma. Jag tycker bara det här är meningslös skit. Det var min poäng. Det sprider rykten, skapar sanningar och rykten om P som blir omöjliga för honom att sudda ut om han (mot förmodan) lever. Ber åter igen om ursäkt att jag anklagade dig för något du inte skrivit.
Tack!
Jag hittade också ursprunget.
Det var mitt svar på ett inlägg där jag hakade på en teori om att något kunde ha inträffat på Gotlandsresan.
Jag borde ha skrivit att jag inte höll med om den teorin personen hade om VAD som hänt. Den teorin höll jag inte med om alls. Så min otydlighet!
Jag menade bara att något kunde ha hänt på Gotlandsresan som utlöst förvärringen av
depressionen. Jag pratade mer om i termer om att på en resa så dricks det säkert en hel del och det är en lite tumultartad period i studierna då man ska ta avsked från kompisar och alla ska på olika ställen. Ev kärleksbekymmer. Men det vet vi absolut inget om.
Jag är lite tråkig på det sättet att jag tycker att för att undvika missförstånd om vad som är spekulationer ska man skriva, jag tror, jag tänker, det kan vara, skulle kunna vara, spekulation, min teori osv.
Ännu tråkigare: Länka gärna, citera gärna mycket, visa vad man talar om genom att feta osv. Om man vill kan man ju själv läsa och bilda sig en egen uppfattning. Då slipper man trådsanningar, iaf uppstår de inte lika lätt.
Men samtidigt är ju detta en spekulationstråd. Om alla trycker samma
blir det ju ingenting av det hela.
Så Kastrullen! Heder åt dig att du vågar stå för det du missuppfattat och dessutom ber om ursäkt!
Du rör om i grytorna och skramlar med slevarna så det stänker om det!
Men du torkar upp efter dig också!