Citat:
Ursprungligen postat av
farrs
Ge dig nu pellets, du ställer upp siffrorna bra men allt blir bara fel när du ska försöka få till det.
Vänskapsbonus 1% ja, Lyoness 2% ja men sen ser du ju på sidan hur cashback och recash är olika på olika bolag.
Tänk rätt någon gång.
Angående avdrag så har du som vanligt fel. Du sitter och tolkar lagen som det passar dig och så tror du att det är rätt.
Du kan ju länka hur mycket du vill men det blir ju bara fel hela tiden.
Jag vet att du driver din agenda men gör inte så grova fel, du framställer dig dummare än du är.
Med andra ord så är inte ens ni indoktrinerade klappmongon överens om vad som gäller...
Att ni dessutom inte kan länka till fakta är dessutom ännu mer pinsamt...
Nu har du fått lagtexten länkad , och vill du bara tolka den genom att säga...
"Alla utlägg för reklam är avdragsgiltigt"
Jadu , då är du ännu mer korkad nu när du fått Skattemyndighetens ställningstagande gällande avdrag för Reklam....
Det handlar inte om att jag "tolkar".
Lyoness ger inte reklam till allmänheten - endast till Lyonessmedlemmar (App+hemsida)
Och såsom du borde kunna läsa (Även om din IQ är på klappmongo nivå) så gäller följande
Tveksamheter i bedömningen kan uppkomma när kostnaden inte direkt avser produkten utan snarare företagets image eller att stärka ett varumärke och åtgärden dessutom inte har formen av traditionell reklam. Om utgiften endast är avsedd att ge sponsorn förbättrad image och goodwill är den inte avdragsgill, se avsnitt 3.2.2.
Samt...
"För att få avdrag för reklamutgifter krävs att reklamen vänder sig till sponsorns presumtiva kundkrets. Man gör här skillnad på om sponsorns verksamhet har lokal anknytning eller sträcker sig över t.ex. hela landet. Ofta krävs att reklamen ska vända sig till allmänheten"
Det kursiva är inte min text , det är skattemyndighetens...
Men jag har skickat mail till skattemyndigheten och kommer att återkoppla i tråden när jag fått svar huruvida det är avdragsgillt eller inte , men enligt deras egna ställningstagande så kan jag inte se att dom kommer att svara annorlunda än att "Nej - det är inte avdragsgillt"
Så - om vi summerar...
Skattemyndighetens ställningstagande är länkad , och som är fakta = Pellets som driver egen agenda (???)
Engelsk Kompensations Plan är länkad = Pellets har fel , den stämmer inte , klappmongon är dock inte överrens hur det funkar och kan heller inte länka till korrekta kompensationsplaner (???)
Du kan ju fundera på varför vi ständigt kallar alla "indoktrinerade klappmongon i MLM-trådarna....