2017-07-28, 10:14
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
JJ är väl inte misstänkt?
Han är väl släppt.

Misstankarna kvarstår. Hans ovilja att svara på frågor i rätten avslöjar honom.

Även hans "fru" vet vad som hände och var närvarande vid mordet.
Citera
2017-07-28, 10:27
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om det finns en Johanna-kontakt så närmar det sig hastigt att dra ur den nu. Grattis till de tappra som plågar sig igenom de 46 sidorna av dödens dalgång. Jag tänker inte göra det.

Nånstans måste man dra en gräns.

Ja att dra gränser när det gäller JM är livsviktigt om vissa familjemedlemmar och andra ska få behålla sina knäskålar intakta, och även livet i värsta fall.
Citera
2017-07-28, 10:28
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Misstankarna kvarstår. Hans ovilja att svara på frågor i rätten avslöjar honom.

Även hans "fru" vet vad som hände och var närvarande vid mordet.
Men vänta lite nu.
Han var väl kallad som vittne i huf, inte som åtalad.
Och som jag förstått är misstankarna avskrivna.
Citera
2017-07-28, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Är detta bara början på vad hon kommer ställa till med framöver?
Enligt rapport från Rättspsyk Helix var hon av restriktionsskäl isolerad långa tider på sitt rum och beställde massvis med skrivpapper .
Hon är enormt kreativ, det kan vi nog enas om, inte nödvändigtvis så briljant men full av idéer och planer. För en framtid hon kanske inte har?

Tydligen säljer man nyheter på info om Johanna och hennes tilltag, i alla fall än så länge.
När rampljuset för henne börjar mattas av - vad kommer hon då att hitta på?

Hon kommer att logga på här och hota oss allesammans. Nää, men att ventilera sin oskuld kommer att vara hennes livslust, efter det att kvällstidningarna slutar skriva om henne.
Citera
2017-07-28, 10:31
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Att hon lyckades manipulera Göran är inte konstigt. Som förälder vill man inte tro att ens egen avkomma kan göra sådana saker. Även när föräldrar innerst inne förstår så kanske de väljer att blunda för sanningen är så fruktansvärd. Att inse att ens dotter är psykopat tar nog emot. Att vända sitt eget barn ryggen speciellt när de gråter och bönar och ber tar emot och Göran hoppades väl hela tiden att hon skulle ändra på sig.

Att vi skyddar våra barn i vått och torrt är inget konstigt. Någonstans finns det ändå en gräns. Jag vet inte om Göran och Anki hade fått veta att JM hade talat om att sätta eld på sommarstugan när föräldrarna var där så att dom skulle brännas inne. Jag är ganska säker på att både Göran och Anki långt innan Göran mördades, kanske på vintern/våren 2016, började inse att det troligen var JM som låg bakom mordet på Aki. Det var vid den tiden som även Göran tog sin skyddande hand från JM, även om Anki velat göra det tidigare. Ett beslut som i JMs ögon slutligen förvandlade föräldrarna från att vara till nytta för henne till att bara vara en belastning, tills dom dog. Då var det meningen att arvet skulle komma.
JMs ovilja att ta hand om sina barn var nog det viktigaste i föräldrarnas ögon när det gällde att ta bort skyddsnätet. Tvillingarna oftast i soffan framför TVn och de äldre barnen utsparkade för att ge plats för ensamkommande var nog det som avgjorde.

Citera
2017-07-28, 10:41
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Hon kommer att logga på här och hota oss allesammans. Nää, men att ventilera sin oskuld kommer att vara hennes livslust, efter det att kvällstidningarna slutar skriva om henne.
Du kan vara lugn. Hon kommer inte ha tillgång till internet på lång tid. Vid sin första obevakade permission kanske och den kommer tidigast om 10 år, om hon sköter sig vilket hon inte kommer göra.
Hon kommer ha KLAS:sen fullproppad med varningar och annat
Citera
2017-07-28, 10:45
Medlem
Citat:
Men vänta lite nu.
Han var väl kallad som vittne i huf, inte som åtalad.
Och som jag förstått är misstankarna avskrivna.

Alla 3 (JJ, JB o DB) vittnade som medmisstänkta efter att rätten överlagt om hur det skulle vara. Alla 3 ombud klagade högt, mest DBs som jag uppfattade det.
Citera
2017-07-28, 10:51
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Alla 3 (JJ, JB o DB) vittnade som medmisstänkta efter att rätten överlagt om hur det skulle vara. Alla 3 ombud klagade högt, mest DBs som jag uppfattade det.
Hur vittnar man som medmisstänkt?
Är man misstänkt hörs man som åtalad, och då vittnar man inte.
Citera
2017-07-28, 10:55
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Hur vittnar man som medmisstänkt?
Är man misstänkt hörs man som åtalad, och då vittnar man inte.

Nix, de vittnade som medmisstänkta. Alternativet hade varit som anhöriga men då hade de sluppit och det ville man naturligtvis undvika.
De var fortfarande misstänkta utan att vara åtalade.
Citera
2017-07-28, 10:57
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nix, de vittnade som medmisstänkta. Alternativet hade varit som anhöriga men då hade de sluppit och det ville man naturligtvis undvika.
De var fortfarande misstänkta utan att vara åtalade.
Ok, tack för klargörandet.
Citera
2017-07-28, 11:23
Medlem
lasternassummas avatar
Någon som vet?

Ur RP-utlåtande om MR:

"Vid undersökningen hade Rajabi varit häktad sedan augusti 2016 och således inle missbrukat droger sedan dess och han uppvisade inga restsymtom avseende missbruk. De drogrelaterade syndromdiagnoserna kvarstår dock vid tiden för undersökningen då drogfriheten inte varit självvald ulan påtvingad."

Vad betyder "de drogrelaterade syndromdiagnoserna"? Är det drogrelaterad ångest, eller kan det vara något annat?

Citera
2017-07-28, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då har jag fått den RPU utredning som ingivits till TR, hårt censurerad skulle tro att det är samma som Expressen har fått ut, det går alltså att beställa den från TR på via den här adressen vastmanlands.tingsratt@dom.se, jag kommer inte att lägga ut mitt dokument efter de outningar jag har fått i tråden av två grisar som finner det nöjsamt att skita i de regler som trots allt finns på Flashback.

Det finns trots allt lite matnyttig information, t.ex att hon förmodligen inte har ADHD utan bara är allmänt djävlig i största allmänhet.

Beställ ut den i morgon, de är snabba på att leverera.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Svårt att säga, dokumentet är så djävla censurerat att det kan ju stå i de vita partierna som är många, nu har jag inte lusläst det som gick att få ut så beställ en kopia du också, det fanns ju lite av intresse i alla fall.
Ta och läs dokumentet ist för att dra slutsatser som du byggt upp tröttsamt länge, blir bara en massa fel. Finns inte mycket att läsa i det sekretessade materialet långt mindre dra någon som helst slutsats. Må jähresten försöka att använda det ickesekretessade men i så fall blir det bakom lyckta dörrar och utan att komma någon vart för sin klient, överdriv inte RPUn den gjordes på utsatt tid utan att anstånd begärdes så det var inget svårt projekt alls att utreda JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in