2017-07-27, 19:41
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
När Johanna Möller anlände till Helix – en toppmodern rättspsykiatrisk anläggning i Huddinge – i slutet av juni var hon "lugn och trevlig" mot personalen, enligt utredningen.
Hon hade flitig kontakt med sin advokat Amanda Hikes som hon beskrev som "sin enda trygghet". Samtidigt försökte hon, enligt rättspsykiatern, att få advokaten sparkad.

Mot sin vilja satt Johanna Möller isolerad på Helix – med anledning av restriktionerna – och mot slutet av vistelsen ville hon bli av med sin rättspsykiater:

"(...) begärde Möller att få byta ut undertecknad och få en annan rättspsykiatrisk utredande kontaktperson eftersom hon inte längre kände någon tilltro."

Ungefär samtidigt vädrade Johanna Möller sitt missnöje med resten av det rättspsykiatriska teamet och anklagade dem för att hålla "alldeles för få utredningssamtal" med henne.
Efter att slutligen ha nåtts av beskedet att hon inte anses lida av någon allvarlig psykisk störning svarade Möller med ett nöjt "vad bra", enligt utredningen.

Rättspsykiatern skriver i sitt utlåtande:

"Möllers psykosociala funktionsnivå anses vara hög vid såväl tiden för gärningarna som vid undersökningen och det finns ingenting som talar för en, i lagens mening, allvarlig psykisk störning."

"Sammantaget ger Möller ett vaksamt och ångestbefriat intryck och det framkommer inga tecken på varken förvirring, uttalade minnessvårigheter eller en bristande verklighetsuppfattning."
Gärningarna har ägt rum under en längre tidsperiod och Möller har klarat av att genomföra sina vanliga arbetsuppgifter under denna tid", står i utlåtandet.
Gärningarna har krävt planering, förberedelser samt ett ändamålsenligt genomförande tillsammans med andra. […] Det finns inget som tyder på att Möller har agerat utifrån en bristfällig verklighetsuppfattning som vid en psykos. Ur ett psykologiskt perspektiv talar detta emot en allvarlig psykisk störning. Det framkommer inget som talar för en allvarlig psykisk störning."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/nya-undersokningen-av-johanna-moller/

Byta ut de som höll på att utreda henne...ja, jag säger då det. Vilken besvärlig primadonna.

Lätt får man det inte med henne på Hinseberg, det kan man utan vidare utgå ifrån.
Senast redigerad av Grandioso 2017-07-27 kl. 19:57.
Citera
2017-07-27, 19:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Kanske hon inte skrev ner slutsatsen. Men den var där ändå, med henne, genom alla observationer. Så fort hon tittat på lappen och såg var han var funnen.
Inte heller jag anklagar henne så som tjänsteman. Det är liksom lite allmänmänskligt.
Objektiviteten finns ju där också, givetvis, men om inget motsätter sig den första impulsen så är det den som sedan får råda.

Precis som du så beskrivande sa hade det varit tvärtom så hade det nog varit annorlunda

Det finns reglemente för att impulserna inte ska styra. Är det inte fel på Ybo så är det fel på reglementet. Eller så har hon fått direktiv för att någon ansett något någonstans. Som att det går åt lite finnar på sjöar och inte ska lilla hon ha en öppen utredning om mord mot sig och är det "den Möller?", och vad ska pappa direktörn säga som är på semester, hon får ju inte ens vara där med honom som är hustrumisshandlare, missbrukare och allmänt oredlig ungdom, och falsk tillvitare, det vet ju alla. Ja, drunknar gör man ju i sjöar. Titta, där är en sjö. Då var det nog den.
Citera
2017-07-27, 20:02
Medlem
Reimers avatar
Då har jag fått den RPU utredning som ingivits till TR, hårt censurerad skulle tro att det är samma som Expressen har fått ut, det går alltså att beställa den från TR på via den här adressen vastmanlands.tingsratt@dom.se, jag kommer inte att lägga ut mitt dokument efter de outningar jag har fått i tråden av två grisar som finner det nöjsamt att skita i de regler som trots allt finns på Flashback.

Det finns trots allt lite matnyttig information, t.ex att hon förmodligen inte har ADHD utan bara är allmänt djävlig i största allmänhet.

Beställ ut den i morgon, de är snabba på att leverera.
Citera
2017-07-27, 20:14
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då har jag fått den RPU utredning som ingivits till TR, hårt censurerad skulle tro att det är samma som Expressen har fått ut, det går alltså att beställa den från TR på via den här adressen vastmanlands.tingsratt@dom.se, jag kommer inte att lägga ut mitt dokument efter de outningar jag har fått i tråden av två grisar som finner det nöjsamt att skita i de regler som trots allt finns på Flashback.

Det finns trots allt lite matnyttig information, t.ex att hon förmodligen inte har ADHD utan bara är allmänt djävlig i största allmänhet.

Beställ ut den i morgon, de är snabba på att leverera.
Det stämmer väl ganska bra överens med de slutsatser som dragit här i tråden.
Mördar-Johanna`s bokstavskombination är E L A K E G O I S T
Citera
2017-07-27, 20:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det stämmer väl ganska bra överens med de slutsatser som dragit här i tråden.
Mördar-Johanna`s bokstavskombination är E L A K E G O I S T

Det är nog en ganska bra slutsats av hennes mentala status, plus att hon lider av svår hybris och väldigt taskig impulskontroll, men de får väl jobba lite med den på Hinseberg.

Intressant också att hon försökte focka Hikes och hade redan kontakt med någon ny advokat.
Citera
2017-07-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är nog en ganska bra slutsats av hennes mentala status, plus att hon lider av svår hybris och väldigt taskig impulskontroll, men de får väl jobba lite med den på Hinseberg.

Intressant också att hon försökte focka Hikes och hade redan kontakt med någon ny advokat.
Hon har inga bokstavskombinationer som jag förstår men har hon några personlighets störningar?
Citera
2017-07-27, 20:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Hon har inga bokstavskombinationer som jag förstår men har hon några personlighets störningar?

Svårt att säga, dokumentet är så djävla censurerat att det kan ju stå i de vita partierna som är många, nu har jag inte lusläst det som gick att få ut så beställ en kopia du också, det fanns ju lite av intresse i alla fall.
Citera
2017-07-27, 20:55
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/nya-undersokningen-av-johanna-moller/

Byta ut de som höll på att utreda henne...ja, jag säger då det. Vilken besvärlig primadonna.

Lätt får man det inte med henne på Hinseberg, det kan man utan vidare utgå ifrån.
Ja! Hon ansåg att dom höll "alldeles för få utredningssamtal" med just henne. Hon hade nog velat att de ägnade varje dags minut åt bara henne. Varför skulle teamet syssla med någon annat? När HON var där?!
Citera
2017-07-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja! Hon ansåg att dom höll "alldeles för få utredningssamtal" med just henne. Hon hade nog velat att de ägnade varje dags minut åt bara henne. Varför skulle teamet syssla med någon annat? När HON var där?!
Men snälla!
Hon om någon vet ju hur det ska gå till. För det första har hon gedigen utbildning i psykologi och för det andra så har hon lång erfarenhet av att utreda.
Hon skulle aaaaldrig göra så slarvigt jobb med siiiina klienter!!!
Så hon kommer att ha på fötterna när hon överklagar även detta.
Citera
2017-07-27, 22:00
Medlem
Pethuglins avatar
Vem ska få de nya skrivelserna som JM så flitigt producerar? Tidningar, nya advokater, släktingar, vittnen eller håller hon på med en självbiografi eller rent av filmmanus. Inget är omöjligt av en SUPERWOMEN 😀

"Till skillnad från Mohammad Rajabi har Johanna Möller haft fortsatta restriktioner vilket inneburit att hon inte har kunnat umgås med andra intagna. I stället har hon isolerats på sitt rum där hon ägnat mesta delen till att ”skriva av sig”. Möller har genom personalen beställt stora mängder papper."
http://www.vlt.se/vastmanland/arboga/johanna-moller-ville-byta-ut-sin-advokat

Artikeln är bakom en betalvägg. Innehållet är ungefär samma som i Expressens artikel idag.

Nu såg jag att hon har skickat ett brev till Aftonbladet. Ett brev på 46 sidor!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/VVMJV/johanna-moller-vill-starta-fond--i-sin-mordade-pappas-namn

Wenna får nog passa sina knäskålar
"Går till attack mot åklagare
Hon går även till hårt angrepp mot den ena åklagaren, Jessica Wenna.
”Vidrigare människa än henne tror jag inte finns, utstuderat elak”, skriver Johanna Möller."
Senast redigerad av Pethuglin 2017-07-27 kl. 22:11.
Citera
2017-07-27, 22:10
Medlem
Jag har läst delar av hennes nya brev till AB

Helt loss är hon. Totalt.
Citera
2017-07-27, 22:18
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Och 'granliden' är en av JMs följare....
Precis. Och döttrarna JB och AB, samt MR. Förstår inte syftet med att tagga JM på bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in