2017-07-27, 22:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det här är min bild, ungefär:
– JM ringer AB och föreslår att hon ska komma ut till Granliden (ca 8:30).
– JM ringer SOS-alarm och säger att Aki saknas (ca 8:54).
– JM säger först att ingen ska ringas och i synnerhet inte hennes föräldrar, som är på Gotland.
– Så småningom övertalas JM om att ringa någon och ringer då AB. Vilken tid är oklart.
– Om jag minns rätt är det läkaren, som anländer ca 11:45 som avråder JM från att köra själv.
– När de fyra kör från Granliden, kanske ca 13:00 - 13:30, så kör AB den svarta Volvon med JM som passagerare och tvillingarna i barnstolarna i baksätet.

Det som också är intressant, är vilka personer JM hade telefonutbyte med resp. vilka hon inte tog kontakt med under den här tiden. - Lägger in sammanfattande listor för onsdag, torsdag, lördag resp. söndag, dvs dagarna kring den 7 augusti. - Går det att skönja någon planering eller några förberedelser från JM:s sida?
Citera
2017-07-27, 22:29
Medlem
Johanna är märklig. 46 sidor?
Citera
2017-07-27, 22:32
Medlem
Smhfs avatar
Johanna Möller blev polisanmäld av sin mamma och dotter när hon skrev till dem.
I stället för att svara begärde de kontaktförbud.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-polisanmald-av-sin-mamma-och-dotter/

I ett 46 sidor långt handskrivet brev fortsätter Johanna Möller att hävda sin oskuld för brotten tingsrätten anser att hon begått.
Hon skriver också att hon ska starta en fond – i sin mördade pappas namn – för att hjälpa ensamkommande flyktingbarn.
– Han är ett offer för maktlösheten som gruppen befinner sig i, skriver hon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/VVMJV/johanna-moller-vill-starta-fond--i-sin-mordade-pappas-namn

Undrar om hennes pappa önskade det?

JM som kastade ut sina barn/pojkar för att håva in miljoner på ensammkomande ''barn''. GM som finansierade lägenheten på JMs lögner.

Det blir bara värre och värre det kommer aldrig att ta stopp, från denna sjuka mörderska.

Snart får hon träffa styckar-Jonna på Hinsan och andra ''trevliga'' hon kanske ska börja sin karriär på Hinsan med att manipulera internerna med lite bullbak varje lördag, det är hon ju fena på, undrar om JB, JJ och DB saknar hennes kanelbullar?
Senast redigerad av Smhf 2017-07-27 kl. 22:36.
Citera
2017-07-27, 22:38
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag har läst delar av hennes nya brev till AB

Helt loss är hon. Totalt.
Ja, så illa är det.

Fonden hon ska starta i sin pappas namn (man mår illa bara av tanken, stackars mamma Anki), har hon tänkt namnge [exakt så här står det på en av de 46 sidorna!]:

" Göran Möller Fondation (heter det så?)
- för våra systrar o bröder
som vi lämnade kvar
i krig o förtryck"
Med ett hjärta under.
Citera
2017-07-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ja, så illa är det.

Fonden hon ska starta i sin pappas namn (man mår illa bara av tanken, stackars mamma Anki), har hon tänkt namnge [exakt så här står det på en av de 46 sidorna!]:

som vi lämnade kvar
i krig o förtryck"
Med ett hjärta under.
Och nu har hon papper på att hon är rationell
Citera
2017-07-27, 22:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, så illa är det.

som vi lämnade kvar
i krig o förtryck"
Med ett hjärta under.

Ha ha. Ja, om man kör franska baklänges. Det saknas ett u för korrekt engelska. Men hon tänker kanske mer på fondering, det är väl det det ska handla om -- så hennes daglön blir avdragsgill eller undkommer skadestånden eller ngt. Så att hon har slantar när hon kommer ut.

Eller så hoppas hon på bidrag från några gamla torskar eller andra gamla rättshaveristhäxor som förutsätter att hon talar sant eftersom lögn inte existerar och alla myndigheter är korrupta.

Ett sällsynt illasmakande stolpskott till bedrägeri-pekoral som barn kommer få läsa om i en avlägsen framtids historieböcker för högstadiet, när vår tids motsvarigheter blivit urmodiga.

Ve, ve, ve.
Citera
2017-07-27, 23:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Johanna Möller blev polisanmäld av sin mamma och dotter när hon skrev till dem.
I stället för att svara begärde de kontaktförbud.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-polisanmald-av-sin-mamma-och-dotter/

I ett 46 sidor långt handskrivet brev fortsätter Johanna Möller att hävda sin oskuld för brotten tingsrätten anser att hon begått.
Hon skriver också att hon ska starta en fond – i sin mördade pappas namn – för att hjälpa ensamkommande flyktingbarn.
– Han är ett offer för maktlösheten som gruppen befinner sig i, skriver hon.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/VVMJV/johanna-moller-vill-starta-fond--i-sin-mordade-pappas-namn

Undrar om hennes pappa önskade det?

JM som kastade ut sina barn/pojkar för att håva in miljoner på ensammkomande ''barn''. GM som finansierade lägenheten på JMs lögner.

Det blir bara värre och värre det kommer aldrig att ta stopp, från denna sjuka mörderska.

Snart får hon träffa styckar-Jonna på Hinsan och andra ''trevliga'' hon kanske ska börja sin karriär på Hinsan med att manipulera internerna med lite bullbak varje lördag, det är hon ju fena på, undrar om JB, JJ och DB saknar hennes kanelbullar?

Om det finns en Johanna-kontakt så närmar det sig hastigt att dra ur den nu. Grattis till de tappra som plågar sig igenom de 46 sidorna av dödens dalgång. Jag tänker inte göra det.

Nånstans måste man dra en gräns.
Citera
2017-07-27, 23:08
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det som också är intressant, är vilka personer JM hade telefonutbyte med resp. vilka hon inte tog kontakt med under den här tiden. - Lägger in sammanfattande listor för onsdag, torsdag, lördag resp. söndag, dvs dagarna kring den 7 augusti. - Går det att skönja någon planering eller några förberedelser från JM:s sida?

Jag ser inga uppenbara mönster, men noterar att JM kommunicerar en hel del med AG, uppenbarligen utan att antyda att Aki är död. AG uttryckte ju sin besvikelse över att ingen berättat för honom om Akis död när dom (JB, tvillingarna, JJ, JB och AG om jag minns rätt) var ute vid Granliden och badade en vecka eller två efter mordet på Aki.

"AG uppger att han var ut till Granliden i augusti 2015. Hans mormor har visat honom någon bild så han vet att det var ca 10 dagar efter Aki hade drunknat. Han var där ute tillsammans med Johanna, tvillingarna samt Julia och Jafar och deras hund. AG tror att de sov över någon natt. De fiskade och badade nere vid bryggan. AG uppger att han då inte fått reda på av Johanna att Aki drunknat vid bryggan bara ca 10 dagar innan.
AG uppger att när han sedan fick reda på det av Johanna några dagar eller vecka senare så ville han inte åka till Granliden och bada igen."
(från FUP)

JM kommunicerar också en hel del med UF och AM. AM fick veta att Aki dött vid Granliden när hon råkade se det i en tidning i december 2015.

Hon har ett säreget beteende JM, när hon berättar olika historier om vad som hänt, även till personer som pratar med varandra. Det är ingen överdrift att påstå att ljugandet förefaller tvångsmässigt utan att någon ånger kan anas.
https://www.svd.se/mastare-pa-att-ljuga--utan-skuldkanslor

Citera
2017-07-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om det finns en Johanna-kontakt så närmar det sig hastigt att dra ur den nu. Grattis till de tappra som plågar sig igenom de 46 sidorna av dödens dalgång. Jag tänker inte göra det.

Nånstans måste man dra en gräns.
Det är ändå ganska otäckt också.
Hon står vid skampålen, flagelleras och löper gatlopp, men vet inte om det själv.
Hon fläker ut sig i all sin brist på genans och eftertanke och vi har hur kul som helst, men ändå med klumpar i magen?
Eller är det bara jag?
Citera
2017-07-27, 23:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Nu såg jag att hon har skickat ett brev till Aftonbladet. Ett brev på 46 sidor!

Wenna får nog passa sina knäskålar
"Går till attack mot åklagare
Hon går även till hårt angrepp mot den ena åklagaren, Jessica Wenna.
”Vidrigare människa än henne tror jag inte finns, utstuderat elak”, skriver Johanna Möller."
.. Men herre min je hur vansinnig hon är. Snacka om projicering från elaka och vidriga JM.
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det stämmer väl ganska bra överens med de slutsatser som dragit här i tråden.
Mördar-Johanna`s bokstavskombination är E L A K E G O I S T
Den var bra.
- "Johanna, har du nån form av bokstavskombination?
Ja, ELAKEGOIST.
Förstår du? By the book. Fattar du? Jag har utbildning att se sånt här. "

Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Hon har inga bokstavskombinationer som jag förstår men har hon några personlighets störningar?
Hårt sekretessat framträder dock ett visst ordval i en viss mening som ger en viss vägledning:
" Möllers funktionsförmåga bedöms dock inte vara reducerad till följd av de dysfunktionella personlighetsdragen."
Citat:
Ja, så illa är det.

som vi lämnade kvar
i krig o förtryck"
Med ett hjärta under.
... vilket vidrigt hån mot sin far. Fy fan. Länkar bilder av brevet i sin helhet:
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/f4e19aaf-86de-4940-8d8d-34ada70592bf?fit=crop&h=1093&w=800&398f9631
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/0a37883b-ccc4-47bc-8537-955c96945826?fit=crop&h=424&w=800&db6cc2ad
Edit.
Verkar tyvärr inte funka. Sorry.
Senast redigerad av develi 2017-07-27 kl. 23:19.
Citera
2017-07-27, 23:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det är ändå ganska otäckt också.
Hon står vid skampålen, flagelleras och löper gatlopp, men vet inte om det själv.
Hon fläker ut sig i all sin brist på genans och eftertanke och vi har hur kul som helst, men ändå med klumpar i magen?
Eller är det bara jag?
Med tanke på RPU är hon fullt medveten om sina handlingar samt att hon inte har bristande intelligensnivå, så nej - det ger inte minsta klumpar i magen för min del.
Hon blir bara äckligare och det är en situation hon själv skapar.

Nån skampåle lär hon inte stå vid, hon besitter nog inte den förmågan..
Citera
2017-07-27, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Med tanke på RPU är hon fullt medveten om sina handlingar, att hon inte har bristande intelligensnivå så nej - det ger inte minsta klumpar i magen för min del.
Hon blir bara äckligare och det är en situation hon själv skapar.

Nån skampåle lär hon inte stå vid, hon besitter nog inte den förmågan..
Nja, jag tänkte mest på att hon sannolikt är omedveten om de diskussioner som förs t.ex. här.
Att bli skämd här likställer jag med att stå vid skampåle.
Vi har inget sätt att veta hur hon skulle bete sig om hon förstod att hon har avancerat till nationell driftkucku.
Gissa går ju - nära till hands vore ju att se henne som en än mer rasande furie till rättshaverist eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in