2017-07-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
klart att han visste han inte va i Mjölby ,allt pekar på det iaf för mig nu.
Håller med. Tror inte heller på att han trodde han var i Mjölby. Patrik visste att han var i Hallsberg. Han hade ju åkt sträckan många gånger.

Blir fundersam hur länge folk vill sponsra och Swisha pengar? HP annonserar fortfarande efter sponsring. Det känns som våra samhällsfunktioner, polis, MPS och såna myndigheter vi har som vårt skydd i samhället har inga resurser för att leta. Min egen känsla blir som att ska privatpersoner betala sök och sådant som egentligen samhället ska stå för ?? Enbart min känsla och inget annat
Citera
2017-07-27, 19:44
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
* Ja, och det är nu man börjar tänka att han verkligen måste ha blivit förvirrad på något sätt. Inget stämmer ju om han hade tänkt efter....

* Eller så tar han ett impulsivt beslut....

Nu vet vi ju inte exakt när kvinnan och Patrik sa så till varandra. Det kan ju ha varit en god stund innan.

Och vi vet ju inte exakt hur de satt i förhållande till varandra heller. Kanske satt de så att de satt lite för sig själva upptagna med sina grejor och kände att de inte behövde prata med varandra mer. Lite som en avslutningsfras på ett samtal bara (nu är vi färdiga med det här samtalet, men vi ses sen vid Mjölby).

så kan det mycket möjligt vara ,kanske bara jag som fick uppfattningen att dom sa det straxt innan han klev av (ska kolla det) men varför har man inte sökt i Mjölby tro, kvinnan hade ju en OBS lika god som alla andra att hon ev såg honom där

Citat:
Men enligt kvinnan på tåget betedde Patrik sig "normalt", och de talade om vart de var på väg.

Citat:
Under samtalet med kvinnan hade Patrik och hon sagt att de "skulle ses i Mjölby", där de alltså skulle byta tåg.
nej det framgår tyvärr inte när han säger vi se i M....
Senast redigerad av zippzon 2017-07-27 kl. 19:55.
Citera
2017-07-27, 19:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
så kan det mycket möjligt vara ,kanske bara jag som fick uppfattningen att dom sa det straxt innan han klev av (ska kolla det) men varför har man inte sökt i Mjölby tro, kvinnan hade ju en OBS lika god som alla andra att hon ev såg honom där

Men filmen?
Han kliver av 14.46
Tåget går 14.46.
Vi ser att han går bort från tåget. Men filmen visar inte att han kliver på igen...
Väskorna är i Hallsberg.
Citera
2017-07-27, 19:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men filmen?
Han kliver av 14.46
Tåget går 14.46.
Vi ser att han går bort från tåget. Men filmen visar inte att han kliver på igen...
Väskorna är i Hallsberg.

Filmen visar inte ens att han kliver av just det tåget som syns i bild.
Citera
2017-07-27, 19:57
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Men filmen?
Han kliver av 14.46
Tåget går 14.46.
Väskorna är i Hallsberg.

i teorin kan han släppa väskorna och springa tillbaka när tåget börjar rulla . långsökt men vad är inte det i denna (Världens story)
Citera
2017-07-27, 20:01
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
ett par dagar i början med helikopter & hundar och med hjälp av MPS & skolkamrater ca 15 st
sedan har det nog varit mest inre spaning (dörknackning osv )

hittar faktiskt inte uppgifter om det i trådstart ,kanske borde finnas

ALLT kan ju inte ligga i trådstarten!
Lägg till det i "samlingstråden" i så fall! Den är ju inte uppdaterad! Jag begriper inte vad den har i starten, att göra!
Citera
2017-07-27, 20:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
i teorin kan han släppa väskorna och springa tillbaka när tåget börjar rulla . långsökt men vad är inte det i denna (Världens story)

Tåget går väl åt det hållet som hans syns gå på filmen, eller?
Citera
2017-07-27, 20:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Filmen visar inte ens att han kliver av just det tåget som syns i bild.

Nej, det har du rätt i, vi vet inte det.

Men polisen vet med säkerhet vilket tåg det är.

Någon på tråden (evaveva?) sa att det tåg som Patrik tog, går bara på det spåret. Så känns lite underligt om det skulle stå två tåg i rad som anlänt till Hallsberg. Rätta mig, ni som vet. Kan ha helt fel.

Tror ändå att:

- polisen skulle ha sökt och där och också informerat om det fanns minsta möjliga chans till att Patrik mot alla odds skulle hunnit springa på tåget igen och åkt till Mjölby.
- skulle inte Patrik synas i kameran igen om han vände?
- något vittne på tåget kanske skulle ha dykt upp och berättat om någon som liknade Patrik och som hoppade på tåget, utan bagage?
- skulle han verkligen hinna? Möjligt, men inte säkert.
Citera
2017-07-27, 20:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

nej det framgår tyvärr inte när han säger vi se i M....

Ja, underligt är det. Man blir inte klok på det....
Citera
2017-07-27, 20:07
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tåget går väl åt det hållet som hans syns gå på filmen, eller?

jag har uppfattat det som att det backar ut därifrån ,kan ha fel
Citera
2017-07-27, 20:09
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
ALLT kan ju inte ligga i trådstarten!
Lägg till det i "samlingstråden" i så fall! Den är ju inte uppdaterad! Jag begriper inte vad den har i starten, att göra!

jag menade sammanfattning,sorry
Citera
2017-07-27, 20:13
Medlem
Citat:
ett par dagar i början med helikopter & hundar och med hjälp av MPS & skolkamrater ca 15 st
sedan har det nog varit mest inre spaning (dörknackning osv )

hittar faktiskt inte uppgifter om det i trådstart ,kanske borde finnas

Om man då läser i mitt tidigare inlägg, #3654, så får man en känsla av att polisen inte sökt mer pga att de vet nåt mer.
Senast redigerad av Loppan678 2017-07-27 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in