Citat:
Ursprungligen postat av
zippzon
ja så jag läste det med men ...det borde ju innebära att han vet var han är eller ......
Jag blir knas på det här.:
1.Han tror att han är i Mjölby,varför då yttra kommentaren på det sättet ? Bãttre han sagt något i stil med:-Vi ses härutanför,eller::Vi ses nere på perrongen där Malmötåget går.
2. Hade han insett att han enbart hunnit till Hallsberg ,hade han ju kunnat sagt "vi ses i mjölby" , men eftersom varken han eller kvinnan skulle gå av verkar det så idiotiskt att säga det i det lãget,när de satt så pass nära varandra.
3. Okej.att han gick ut ur tåget, gör ju att han kan säga något i stil med det han sa, men Märk att om han hade varit uppmärksam på vad han själv sa., så hade han insett att något verkligen var fel....
som tanken på vart han var,kvinnans sittandes kvar,de nya killarna som verkade vara på väg någonstans.
4.Tänk om han struntat i att "få arslet ur vagnen "som det i andra lägen så vackert heter., och istället sagt till kvinnan :-Men du.! Om vi ska ses i Mjölby,varför åker du vidare med detta tåget,eller vad fasen,är det här tåget det som GÅR vidare till Mjölby.??? Eftersom du sitter kvar......?!?
//Något jag själv lãrt mig av detta scenario är att det gãller att vara otroligt snabbtãnkt och alert vid tågbyten, hmm.....