2017-07-27, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Låter bra, pålitlig källa?

Jodå, så där. Rättsmedicinalverket kallar de sig och är i vart fall mer trovärdig än en genomsnittlig facebookgrupp.
Citera
2017-07-27, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Under den senaste månaden har både Johanna Möller och Mohammad Rajabi genomgått rättspsykiatriska undersökningar. Myndighetens utlåtande är att ingen av dem lider av någon allvarlig psykisk störning, samt att de inte heller gjorde det vid brottstillfället. De kan därmed dömas till fängelse.
Jähresten har läst igenom den sekretessbelagda delen om Johanna Möller, och menar att det som står där kan få betydelse längre fram.
– Mycket av det som står i undersökningen av henne kommer jag att använda i min plädering när rättegången fortsätter, säger Lars Jähresten till VLT.
Rättegången är schemalagd att återupptas den 7 augusti.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/nya-tester-om-rajabis-alder-har-andrat-lagen/
Det finns andra fall där man testat detta t ex Parastou och elias men HR sade nix till det. Elias erkände att han haft en stor inverkan på parastou. JM däremot erkänner inget. Spelar ingen roll vad jähresten pläderar om JMs inverkan på MR. MR har erkänt och åk säger 22 gäller. Heja åk!
Citera
2017-07-27, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Efter mail till TR angående själva utredningen av Johanna Möller och Mohammed Rajabi så har jag fått svaret att de är under sekretess och måste sekretessprövas av domstolen innan de kan lämnas ut.

Jag misstänker att de kommer att bli lika hårt censurerade som den lilla undersökningen men det borde ju gå att kunna få ut en del i alla fall, jag är lite nyfiken på antalet sidor i deras undersökningar, misstänker att Johanna,s utredning innehåller fler sidor än Mohammed,s.

Johanna,s skeva skalle krävde nog en hel del av pappersarbete för att få det rätt i bedömningen.
RPUn säger inget och det kommer inte heller jähresten kunna göra i sin slutplädering som tydligen skall byggas upp på JM. Blir stängda dörrar då givetvis.
Citera
2017-07-27, 14:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Där är vi fullkomligt eniga.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jodå, så där. Rättsmedicinalverket kallar de sig och är i vart fall mer trovärdig än en genomsnittlig facebookgrupp.

Mycket bra, de duger fullgott som källa i alla fall för mig, rör det A*i?
Citera
2017-07-27, 14:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Förhoppningsvis. Men varför har de suttit på händerna med det då? Eller rör det sig om det famösa utlandsprovet som det varit tal om (som antagits vara vad AP hade under naglarna).
Citera
2017-07-27, 15:00
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Kvinnan längst till vänster är ju chockerande likt JM... dessutom är ju Jm taggad. Av en sjuksköterska. https://instagram.com/p/BWVaLFtBMwM/

Och 'granliden' är en av JMs följare....
Citera
2017-07-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Är det någon som kan svara på denna fråga som jag inte lyckas hitta något svar på? Nu har jag hört i olika sammanhang om hur mycket Johanna tjänade om året. Jag får inte det att stämma så troligen har jag missat något.
Företaget med aktiebolagsutdelning var ju bara aktuellt ett drygt år. Innan dess jobbade hon för Socialförvaltningen, sedan när tjänar man dessa stora pengar där?
Jag tror mig ha hört bl a av hennes syster att Johanna var ju den som tjänade mest pengar i familjen. På vadå? Innan flyktingarna kom in i hennes liv vad tjänade hon då pengar på, ja jag vet att hon haft fosterbarn. Men när jag läser tidningarna så verkar det som hon haft miljoninkomster i flera år.. Är det någon som vet hur det ligger till?

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det har du rätt i! Lite "kul" faktiskt att nu kommer JM troligen att själv få betala för alla sina "krumbukter" med överklaganden hit och dit och att advokaten varit tvungen att agera på hennes 10-tals eller fler olika versioner av vad hon gjort när brotten som hon misstänks för begåtts.

"Staten betalar kostnaden för den offentlige försvararen. Om du frikänns behöver du inte betala tillbaka något till staten. Om du döms för brottet blir du, beroende på din inkomst, vanligen skyldig att betala hela eller delar av statens kostnader."

http://www.domstol.se/Till-dig-som-ar/Atalad/Offentlig-forsvarare/

Där försvann nog det som finns kvar. Frågan är om det räcker till att överklaga eller om det kommer att ske på statens bekostnad?

Hon kan ju ha flera "åtaganden" som kan resultera i krav. Det kan t.ex. handla om fastighetsaffärer eller ännu ej avslutade hyres/leasingavtal med borgensåtaganden. Borde vara uppklarat, men vem vet? Jag gissar att det är ovanligt att grova brottslingar som begått många brott med fängelse på straffskalan har pengar till att betala sin försvarare själv.

Med tanke på alla hot om krossade knän som JM utfärdat så är det nog bäst att hon har tomt på kontot de närmaste 20 åren, eller så...

I slutet av rättegången så va skadeståndskraven 100 000/person för akis 4 barn föräldrar och syskon = 800 000 + begravningskostnader
Anki och Ulrika 450 000
AFA 270 000
Så ca 1,6 miljoner om kraven går igenom och om JM dessutom tvingas betala rättegångskostnader blir de nog tomt på kontot, hoppas verkligen att hon blir dömd även i HR/HD på samtliga punkter
Citera
2017-07-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Förhoppningsvis. Men varför har de suttit på händerna med det då? Eller rör det sig om det famösa utlandsprovet som det varit tal om (som antagits vara vad AP hade under naglarna).

Det är NFC som har topsen med blodet från Akis naglar (för arkivering). Obduktionsrapporten är det som bekant sekretess på för oss vanliga men nu kanske vi får oss lite till livs...
Citera
2017-07-27, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
I slutet av rättegången så va skadeståndskraven 100 000/person för akis 4 barn föräldrar och syskon = 800 000 + begravningskostnader
Anki och Ulrika 450 000
AFA 270 000
Så ca 1,6 miljoner om kraven går igenom och om JM dessutom tvingas betala rättegångskostnader blir de nog tomt på kontot, hoppas verkligen att hon blir dömd även i HR/HD på samtliga punkter

Ang skadestånden till GMs anhöriga: blir det inte solidariskt skadestånd för JM och MR?
Citera
2017-07-27, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajfone
MR har alla uppsåt uppfyllda så det finns inget förmildrande förutom åldern. 22 har sagts av åklagarna och de har ju gjort en vetenskaplig bedömning som kommer i straffyrkandet.
Stackars jähresten som lät sig luras av åk. Han har inget gjort för sin klient sådan jävla pajasadvokat. Det fatta man ju direkt att åk skulle lura upp honom och nu är hans enda chans att gå via JMs rpu. En kopia av ett utgått pass i jämförelse mot ett utlåtande från rmv. Valet är enkelt men det mkssade jähresten.
Citera
2017-07-27, 15:30
Bannlyst
Citat:
Vi har ju MRs åldern redan så kolla ut genom rutan du ist på tåget.
Citera
2017-07-27, 15:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det är NFC som har topsen med blodet från Akis naglar (för arkivering). Obduktionsrapporten är det som bekant sekretess på för oss vanliga men nu kanske vi får oss lite till livs...

På så sätt. (Tur att det finns olika verk för smuts på olika delar av döda kroppar...)

Låt oss hoppas på ngt matnyttigt.

Satte han kryddsmöret i vrångstrupen månntro? Eller är det Livsmedelsverkets domäner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in