Citat:
Ursprungligen postat av
goderian2
Dom har lyckats att sätta sig i en rävsax, igen. Får dom prestige av att ha tagit bort 2 ministrar? Hur då?
Dom har inte lyckats med sitt mål, Hultqvist sitter kvar. Om dom inte fullföljer ser dom svaga ut, som när AKB bröt DÖ och skulle samarbeta med SD, men ändå inte. Väldigt tvetydigt besked.
Om dom ändå fullföljer misstroendeförklaringen har dom inget att vinna, dom kan bara förlora...
Dom startade kriget, attackerade, vann inget och nu attackerar sossarna
Självklart skulle alliansen se svaga ut om dom inte fullföljer, men jag kan inte se vad dom skulle förlora, dom stora förlorarna är sossarna som visar att regeringen är mer eller mindre inkompetent att leda landet. Och att man behåller Yegman så högt inom partiet så talar man om att han inte gjort något fel för folket, och håller kompisar bakom ryggen. Att men sen också tror att man utmanar alliansen och SD genom att behålla Hultqvist är också fel. Har han gjort fel så ska han naturligtvis avsättas
Alliansen och SD har vunnit massor på detta då man dels visat att sossarna inte har koll på hur ett land ska styras, och att Löven fortfarande knappt ens vill erkänna att nån i hans eget parti gjort nåt fel, och att det farliga för landet är inte IT skandalen och regeringens hantering, utan faran för landet enligt Löven är att rikta misstroende mot hans parti och partikamrater.
Nu säger jag inte att Alliansen skulle göra det bättre, men som svensk politik fungerar idag, så undrar jag bara hur många år det tar innan Sverige faller totalt, vi är inte långt borta.