2017-07-27, 19:13
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Enda som kan rädda Hultqvist är att Löfven erkänner att han visste tidigare.

Hur sannolikt är det att han kommer göra det? Hur ska han snacka bort att han ljugit?

Ja, helt osannolikt och löjligt att att inte Lövet visste om detta.

Att Hultqvist lovade att inte säga att han berättat detta gör att Lövet måste kämpa för att ha honom kvar. Ja. Och sen ge honom bra jobb.
Citera
2017-07-27, 19:13
Medlem
Nu får tre styrelseledamöter gå från Transportstyrelsen.
Två får sparken och den tredje lämnar på egen begäran.

Andrea Femrell och Mikael Ahlström får sparken.
Elvy Söderström lämnar på eget bevåg.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tre...portstyrelsen/
Citera
2017-07-27, 19:14
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Stefan Löfvén har inte sparkat någon minister idag.
Det är just det Löfvén och hans rådgivare har gjort.

Vad menar du själv att Steffe har gjort? Befordrat?
Citera
2017-07-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Inkompetens är tydligen någonting man tävlar i. Varför föregå en KU-utredning? Varför så bråttom? Det får i alla fall mig att börja spekulera.

(Alliansens framtoning påminner mig om dokusåpor. Jag har tröttnat på vad de säger innan de har sagt det. Det är inte bra eftersom jag strävar efter att vara öppen för allt.)

För att KU har inget att göra med förtroende. KU tittar bara på om man gjort något konstitutitonellt fel. Har man inte förtroende för ett statsråd har det inget att göra med hurvida de gjort ett formellt fel eller ej och prickas av KU. Löfven försöker vilseleda er.
Citera
2017-07-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tekniskt sätt har de blivit entledigade.

Att säga att de fått sparken tycker jag är att gå väl långt då Ygeman omedelbart fick en ny maktposition i riksdagen.

Däremot är Anna Johansson så gott som sparkad även om hon begärde om entledighet.
Hon försöker se positivt på saken i alla fall.

Citat:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/ann...nom-politiken/
– Det finns massvis med spännande saker att ta itu med om man ska försöka hitta något positivt i det här. Jag har fortfarande kvar min plats som partidistriktsordförande i Göteborg. Jag kommer fortsätta vara politiskt aktiv och vara hemma mer i Göteborg, vilket är positivt. Både för att vara aktiv i partiarbete, men också för att träffa min familj oftare, säger hon.
Citera
2017-07-27, 19:15
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tekniskt sätt har de blivit entledigade.

Att säga att de fått sparken tycker jag är att gå väl långt då Ygeman omedelbart fick en ny maktposition i riksdagen.

Jo är man tillräckligt högt upp i hierarikin blir man hållen om ryggen. Johansson får kanske söka sig till Göteborg igen.

När det sker under de former som skett med tillhörande skandal är det dock befogat att säga att Ygeman fick sparken från sin ministerpost. Man kan även säga att det var Alliensen som stod för foten.
Citera
2017-07-27, 19:16
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Visst, och det sker nog rätt ofta i svenska myndigheter att avsteg från lagen görs. Ansvariga borde straffas varje gång liknande uppdagas.

Då borde även Staffan Widlerts avsteg bestraffas? De rörde ju många fler medarbetare och under en mycket längre tid än Maria Ågrens avsteg.
Citera
2017-07-27, 19:18
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Jag har letat efter protokollet hos riksdagen men inte hittat den(inte letat ihjäl mig)
Men det finns att läsa om det här:
http://www.bt.se/ledare/naslund-lobe...lja-fortreten/

Med reservation för "fake news" så tror jag inte att man i pressen skulle skriva något som politikerna skulle kunna skjuta i sank genom att visa upp rätt protokoll så jag utgår från artikeln stämmer.
Hoppsan. Jag trodde faktiskt att du hade nåt konkret att komma med.
Vad det gäller en enskild ledamot i styrelsen så vet vi ju inte hur man har lagt fram det hela på mötet. Givetvis är hon dock lite medskyldig till att inte lite ha grävt vidare.

Vad det gäller den andra grejen där så gör man ju bara reservationer när man är väldigt emot.
Om regeringen gör en skrivelse av vad som står i en skrivelse från riksrevisionen så finns det sällan större invändningar. Jag väldigt svårt att tro att det stod något om att man skulle genomföra dessa projekt utan att göra en riskanalys först.
Citera
2017-07-27, 19:18
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nu hakar du upp dig på fikonspråk. Två minstrar har fått sparken idag, på det sätt som ministrar brukar få sparken.
Du har fel, inga svenska ministrar har fått sparken idag. Det varken sägs eller står någonstans. Däremot har två statsråd bett om entledigande, vilket Stefan Löfvén enligt grundlagen som stöd godkänt. Håll dig till fakta.
Citera
2017-07-27, 19:19
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokthal
Nu får tre styrelseledamöter gå från Transportstyrelsen.
Två får sparken och den tredje lämnar på egen begäran.

Andrea Femrell och Mikael Ahlström får sparken.
Elvy Söderström lämnar på eget bevåg.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tre...portstyrelsen/
SKL och VU (S). Starka kopplingar till Heléne (Svensson) Fritzon mao.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capodaster
Ni som undrar varför Peter Hultqvist och Löwen sitter kvar
Kanske ni undrar varför alla inte känner till allt trots att de har uppdateringsmöten varje månad i regeringen om vad som ska hända
Kanske ni undrar varför 2 mutkolvar varav den ena Stefan löven- vars bror bla arbetat på Fra och är underättelseman.
Jo serru Bofors, Bae det är Löwens hemmamarker. Han vet mer via sin bror om hemligheter något som kanske inte Ygerman får reda på.
Kanske Löwen likt Olof Palme inte gärna talade om allt ens med sina närmaste om vilka han arbetade för slöt avtal med eller andra säkerhetsklassade möten. Hitills är ju Löven levande för han säljer gärna ut svenskarna till Nato- Men fan vet vad vilket syfte som är underliggande egentligen med detta.
Det tror jag mutkolven Löwen skiter i och lågpannade Hultqvist.
Varför sparar man de 2 med militär insyn? Kanske det är tänkt att Löwen o Hultqvist ska va med under Natoövningen i början av sept och att de har sålt ut Sverige till dessa?

Natoövning med i landsättning Ravlunda hör o häpna den 11/9 förberedelse att täppa till Öresund.
Undrar om Ygerman och Johansson fått reda på vad Nato skall få ta i Sverige o göra vid händelse av fejkkrig såsom tex 11/9 2001. Härav är Löven o Morgan Ahlin köpta dvs västvänliga precis som adaktusson satt i knäet på Soros. https://www.youtube.com/watch?v=V3qglBU9fd4

En intressant fråga är om denna skandal kan få konsekvenser för NATO-vurmandet?
I alla lägen gäller: den politiker som samtalar bakom lyckta dörrar med främmande makt, och smider planer på samarbete med främmande makt utan att tydliggöra detta för folket så att det kan ta ställning - är äkta landsförrädare och behöver stå till svars för det.

Folket först - alltid.
Citera
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Det är just det Löfvén och hans rådgivare har gjort.

Vad menar du själv att Steffe har gjort? Befordrat?
Godkänt begäran om entledigande enligt grundlagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in