2017-07-27, 12:10
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Jag tycker inte att Löfven är mycket till förhandlare. Hans tillvägagångssätt verkar vara att spela högt och hoppas att motparten backar.

Det är förhandling ;-) Hur tror det kommer sig att metallarbetaren tjänar tre gånger mer än sjuksköterkor (typ).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Hultqvist sitter väl med i svetsarns "säkerhetsråd"?
Om en läcka som hotar rikets säkerhet och enligt svetsarna är ett fullständigt haveri inte diskuterats där borde väl Hultqvist tagit upp det?
Han sitter ju ändå som ansvarig för ett av ställena som drabbats, att han inte informerat Sveriges statsminister om vad som hotade hans ansvarsområde borde ses som helt orimligt...men ok, nu är dom sossar.

Helt obegripligt om det inte diskuterades där. En grupp som Löfven deltar i.
Citera
Citat:
Först kände jag vemod när beslutet var fattat. Sedan kände jag stolthet över allt vi åstadkommit, säger Ygeman.
Landsförrädare och även folkförrädare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Den nöten kommer radera det tweetet snart. Är så tröttsamt att hon ska vara ut först även fast hon är minst i alliansen.
Man måste ju fan snacka ihop sig innan man går ut och bara basunerar ut att man fortsätter.
Iofs men nu verkar det som både SD och Alliansen gått ut och sagt att misstroendet mot Hultqvist ligger fast. Antar att det då blir extrainkallad riksdag för att fälla Hultqvist.
Citera
2017-07-27, 12:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ja det var lite otaktiskt av SD. Nu kan delar av Alliansen säga att de är nöjda med Löfvéns sparkningar och att de inte vill bidra till att SD får destabilisera landet.
Samtidigt är det nog så att om inte alla allianspartierna agerar likadant så är det slut med alliansen.
-"Hur skall ni kunna regera när ni inte ens kan komma överens om misstroendeomröstning?"-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Roligt att så många sossar tycker att alliansen har gjort bort sig Dom som har gjort bort sig fullständigt är väl ändå regeringen. Det ända riktiga som löven kunde gjort va att sparka alla 3. Nu ville han inte ens erkänna att dom knappt ens gjort något fel, då han gömde sig bakom att dom själva begärt att själva avgå, och då är det hans skyldighet att bevilja det. Varför skulle dom avgå om inget fel begåtts?. Att sen behålla den ena med ett nytt jobb visar bara på hur makteliten håller sig själv om ryggen och ökar bara politiker föraktet som redan är stort.

Självklart kommer försvarsministern få avgå, vilket är riktigt. Förstår inte varför så många tror att alliansen och SD skulle göra bort sig pga det. Efter denna show från löven så skulle jag faktiskt bli förvånad om ingen lämnar in ett missförtroende möt Löven som visar gång på gång att ansvar inte är nåt han egentligen tar.

Det jag skäms mest över är att jag själv röstat på sossarna i många val, men som jag övergav till SD 2014

Äntligen någon som fattar och som inte påverkas av Röfvens självsäkerhet och aggressivitet.
Citera
Medlem
NS_14s avatar
Inga klara "vinnare" av den här lilla finten rent partipolitiskt (än möjligtvis SD). Löfven hade ju inte råd att vänta ut någon missförtroendeförklaring (som hade krävt stöd av SD) så han agerade för att han inte kunde göra något annat som maktfullkomlig svetsare. Samtidigt känner nog sig den så kallade "oppositionen" lättade för att inte behöva gå till misstroendeomröstning och riskera nyval - nu nöjer man sig med största sannolikhet med att man trots allt lovade att fälla ministrarna om inte Löfven agerade (vilket han ju gjorde) och att väljarna går på den lätta. Löfven är hursomhaver redan rökt.

Störst förlorare är som vanligt Sverige och svenska folket.

Citat:
Ursprungligen postat av Sopaplayer
Nu märker man verkligen hur många smygsossar det är på Flashback. Ni sitter där hemma i era belånade stugor och röstar på S varje gång för att försäkra er om att era bidrag kommer under kommande fyra år.

Korrekt. Svensken är i grund och botten en socialdemokratisk människa. Han kan vara missnöjd, arg och skrika efter än det ena och än det andra. Sådana här allvarligheter är dock aldrig värre än den socialdemokratiska statsministerns nästa presskonferens där den socialdemokratiska statsministern lyckas charma dem allihop (och tro mig, det är inte svårt) då den socialdemokratiska människan påtalar vilken "handlingskraft", "ett vinnande drag" och annat zombien lyckats intala sig själv att man sett. Allt glömt och förlåtet.

Sverige är helt kört och den socialdemokratiska svensken betalar gärna extra i skatt för det också.
Senast redigerad av NS_14 2017-07-27 kl. 12:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Roligt att så många sossar tycker att alliansen har gjort bort sig Dom som har gjort bort sig fullständigt är väl ändå regeringen. Det ända riktiga som löven kunde gjort va att sparka alla 3. Nu ville han inte ens erkänna att dom knappt ens gjort något fel, då han gömde sig bakom att dom själva begärt att själva avgå, och då är det hans skyldighet att bevilja det. Varför skulle dom avgå om inget fel begåtts?. Att sen behålla den ena med ett nytt jobb visar bara på hur makteliten håller sig själv om ryggen och ökar bara politiker föraktet som redan är stort.

Självklart kommer försvarsministern få avgå, vilket är riktigt. Förstår inte varför så många tror att alliansen och SD skulle göra bort sig pga det. Efter denna show från löven så skulle jag faktiskt bli förvånad om ingen lämnar in ett missförtroende möt Löven som visar gång på gång att ansvar inte är nåt han egentligen tar.

Det jag skäms mest över är att jag själv röstat på sossarna i många val, men som jag övergav till SD 2014

Håller med dig. Han tar fortfarande inte ansvar och erkänner de gjort fel. Jag är inte förvånad om Alliansen nu väljer att rikta misstroendet mot Löfven.

Något de i allra högsta grad hade velat undvika. Vi får se under dagen......
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tänk lite nu.

Alla hemliga uppgifter om tex stridspiloter, specialstyrkor, specialpoliser, fordon, misstankeregister skyddade identiteter osv osv osv har ministrar upptäckt eventuellt/sannolikt kommit i en eller flera främmande makters händer. Vad är oddsen för att man försöker att inte berätta det för statsministern, sin närmaste chef?

Bortsett från detta kommer alla berördas kroppsspråk och ursäkter, bortförklaringar...

Ja, alla någorlunda mentalt tillräkneliga kan nog ange rätt säkert hur stor sannolikheten är att alla inblandade ministrar har haft månatliga möten bakom stängda dörrar där man har avhandlat nationell säkerhet och inte minst IT-säkerhet, men samtidigt skulle ingen ha knystat något om den här händelsen på 1,5 år.

Rimligtvis är ovanstående scenario endast tänkbart om det av någon anledning skulle finnas skäl för ministrarna att medvetet och i samförstånd hålla statsministern ovetande om vad som händer kring styrningen av landet. Vilka anledningar skulle det vara? Att de alla är 100% övertygande om att Löfven är sinnessjuk och måste hållas borta från vad som händer, samtidigt som det inte går att byta ut honom?
Citera
2017-07-27, 12:13
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Samtidigt är det nog så att om inte alla allianspartierna agerar likadant så är det slut med alliansen.
-"Hur skall ni kunna regera när ni inte ens kan komma överens om misstroendeomröstning?"-
Och vinnaren är som vanligt SD. Det tål att upprepas en miljard gånger: sjuklövern förgör sig själv på ett mycket effektivt sätt just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Men vänta.. Visste Morgan också om detta innan Hultqvist? Är det allmänt känt eller nytt?

Om Morgan inte informerade Stefan, borde inte Morgan vara med i misstroenderöstningen??
Ny information även för mig. Har inte sett detta diskuteras alls faktiskt. Var det en liten groda som slank ut mellan svettdropparna..?
Senast redigerad av crillecrille 2017-07-27 kl. 12:16.
Citera
2017-07-27, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Han svettas alltid sådar - han borde torka av sig med en näsduk då o då.

Han säger att han informerades av Morgan (JustitieDep)- och han förutsatte att Morgan hade informerat statsministern.

minst sagt intressant.

Men vänta.. Visste Morgan också om detta innan Hultqvist? Är det allmänt känt eller nytt?

Om Morgan inte informerade Stefan, borde inte Morgan vara med i misstroenderöstningen??
Citera
2017-07-27, 12:15
Medlem
Annika "omprövning av idén med mäns rösträtt" Strandhäll steppar upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här