Citat:
Ursprungligen postat av
kuntakinte55
En
53-årig batikhäxa kan spendera ganska många timmar i enrum med sin arab "klient" om man är en tant som gillar unga skäggaraber (se bild på hennes anställda arab nedan) för att prata om sperma och barntrosor.
Här är bild på 53-åriga försvarsadvokaten Catarina Ceder och även på skäggaraben Ali Kassim hon anställt som stjärtgosse i sin firma.
http://www.ceders.nu/jurister.html
Citat:
Ursprungligen postat av
Prora
Man upphör aldrig att förvånas över advokaters obefintliga moral och avsaknad av samvetsbetänkligheter. Att ha mage att å sin 25-åriga klients vägnar hävda att det finns en legitim förklaring till att en 14-årig flickas trosor är indränkta med hans sperma och dessutom debitera samhället rundliga summor för att framföra dessa lögnaktigheter, det går utanpå det mesta vad gäller sjaskighet. Men visst, precis som fallet är med att ta vakttjänst vid ett förintelseläger: det är ju bara ett jobb, som vilket som helst.
Jag tycker det är dumt och obefogat att fokusera på försvarsadvokaten. Jag ser inte att hon gått över lik eller något sådant i försvaret av sin klient utan bara fullföljt de plikter som åligger en försvarsadvokat i alla mål.
Den jag skulle vilja klandra är åklagaren som inte ens verkar ha yrkat på utvisning. Då ska man förvisso ha i bakhuvudet att det varit i princip omöjligt att utvisa folk till Syrien i några år så hon tyckte kanske inte det var lönt att försöka men som vi såg i ett fall jag länkade tidigare så gick det igenom i ett fall i år med motivering att säkerhetsläget i Syrien kan komma att förbättras innan GM kommit ur fängelset och att utvisning i så fall kan genomföras. I ljuset av det borde åklagarna alltid yrka på utvisning i sådana här fall, det kostar liksom inget extra att försöka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gizur
Vilken hemsk historia. Nu har jag bara skummat igenom domen men undrar om inte S*me *bdo (*=A) är en av de mer normala i den här historien. Han larmade mamman om att Khaled hade sex med den 14-åriga dottern (varpå mamman gick och lyssnande utanför dörren och kom till slutsatsen att det ”bara var hångel” mellan hennes blyga, tillbakadragna, dotter och den 25-åriga mannen. Vilket hon tycktes vara helt okej med). S*me har också varit behjälplig i utredningen och vittnat mot Khaled trots risk för repressalier och tydligt berättat att Khaled vetat om åldern på 14-åringen. Någon hjälte är han förstås inte, då skulle han ha agerat tydligare tidigare under kvällen och avstyrt våldtäkten.
Jag håller med helt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maria.bokklubben
FUP:en ligger under sekretess och mejlas ej ut.
Syftet med sekretessen - att skydda identiteten på ett antal av de inblandade - har man alltså dock redan indirekt röjt genom att brottsplatsadressen står angiven i den häktningsframställan som ingår i tillgänglig dom.
Det är ju så djävla klantigt så det liknar ingenting. Hur kan en domstol handskas så flagrant med sekretessen för ett minderårigt brottsoffer?
Citat:
Ursprungligen postat av
StationOdenplan
Du borde börja jobba på BVC. Eller på migrationsverket.
Tack för förtroendet men jag trivs nog bättre där jag jobbar nu. Hade du några faktafel att anmärka på eller ville du bara understryka hur rätt jag har? Om du hävdar att jag har fel så svara med vetenskaplig länk med citat som stöd för din ståndpunkt, allmänt svammel ignoreras.