2017-07-26, 10:37
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Vilken hemsk historia. Nu har jag bara skummat igenom domen men undrar om inte S*me *bdo (*=A) är en av de mer normala i den här historien. Han larmade mamman om att Khaled hade sex med den 14-åriga dottern (varpå mamman gick och lyssnande utanför dörren och kom till slutsatsen att det ”bara var hångel” mellan hennes blyga, tillbakadragna, dotter och den 25-åriga mannen. Vilket hon tycktes vara helt okej med). S*me har också varit behjälplig i utredningen och vittnat mot Khaled trots risk för repressalier och tydligt berättat att Khaled vetat om åldern på 14-åringen. Någon hjälte är han förstås inte, då skulle han ha agerat tydligare tidigare under kvällen och avstyrt våldtäkten.

Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Ja, det behöver nog sociala myndigheter titta närmare på. Vad är det för miljö de här barnen växer upp i? Enligt den påstådda mammans Facebooksida tycks hon vara sjubarnsmamma. Förmodligen bor inte alla hemma förstås, skulle inte förvåna om kvinnan fick första barnet redan när hon var i 16-årsåldern.
Miljön idag verkar vara Ramnäs och är orten gud glömde.Ren misär med andra ord.
Det enda arbete hon är beredd att utföra är att sära på benen och se till att vara gravid och på detta
vis livnära sig.
Citera
2017-07-26, 10:42
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Är det pga hennes ålder det blev våldtäkt?
I min ungdom låg även jag med fjortisar som ville knulla.
Nya tider men det är väl åldersskillnaden som är av betydelse antar jag.Till en viss del iaf
Citera
2017-07-26, 10:47
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Nya tider men det är väl åldersskillnaden som är av betydelse antar jag.Till en viss del iaf
När jag var 14 ville iaf jag knulla gamla 25åriga kärringar men så kan naturligtvis inte en oskyldig flicka tänka.........
Citera
2017-07-26, 10:55
Medlem
TinyPhreaks avatar
Citat:
Från domstolsprotokollet:
Citat:
"Sammanfattningsvis finner tingsrätten ställt utom varje rimligt tvivel att Khaled Al
Zoubi genomfört samlag med A trots vetskap om att denna endast var 14 år gammal
och trots att A genom berusning befann sig i en särskilt utsatt situation, vilket
Khaled Al Zoubi utnyttjade. Åtalet är således styrkt och gärningen är att bedöma
som våldtäkt mot barn."
Men ja, om du hade sex med 14-åringar när du själv var över 18 år så har du brutit mot lagen och de (eller någon annan) skulle kunnat anmäla dig. Gränsen för att ge samtycke till samlag eller jämförbar sexuell handling är i Sverige 15 år. Man kan alltså enligt lagen inte ge samtycke om man är under 15 år. Detta alltså trots att de vill ha sex. Så om någon vuxen, eller någon svartsjuk person, skulle få reda på det så är det definitivt anmälningsbart och spelar ingen roll hur mycket 14-åringen skriker om hur hon ville ha sex med dig.

Det finns lite "wiggle room" så att säga; det är nämligen inte så troligt att man åker dit om man själv är 15 eller 16. 17 år är lite riskabelt, men även då finns chans att man inte åker dit. Om någon anmäler då så klart.
Citera
2017-07-26, 11:02
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Helena Kumblad har tidigare arbetat som handläggare på Migrationsverket.

Verkar vara en spännande advokatbyrå rent generellt: http://www.tidningenkarriar.se/Arkivet/2015/2/Ratt-kompetens-fanns-bara-hos-kvinnor/

Man upphör aldrig att förvånas över advokaters obefintliga moral och avsaknad av samvetsbetänkligheter. Att ha mage att å sin 25-åriga klients vägnar hävda att det finns en legitim förklaring till att en 14-årig flickas trosor är indränkta med hans sperma och dessutom debitera samhället rundliga summor för att framföra dessa lögnaktigheter, det går utanpå det mesta vad gäller sjaskighet. Men visst, precis som fallet är med att ta vakttjänst vid ett förintelseläger: det är ju bara ett jobb, som vilket som helst.
Senast redigerad av Prora 2017-07-26 kl. 11:06.
Citera
2017-07-26, 11:02
Avslutad
Kommer aldrig i mitt liv förstå hur dessa avskum/hyenor tänker. Det är fan ta mig alltid araber/somalier/afrikaner. Är själv invandrare och träffar en svensk kvinna just nu och hon orkar inte höra mitt rasistiska "skitsnack" men jag får ständigt påpeka att rasismen jag har i mig kom inte från ingenstans, det kommer ifrån att läsa sådant här.

"Jag blev inbjuden till denna persons hem och har blivit omhändertagen för ingen annan anledning än att landet bryr sig om mig, nu ska vi fan ta mig ta se till att få hennes dotter berusad och knulla henne"

Alltså kan man verkligen tänka på det viset? Hur fucking sjuk i huvudet är man?
En människa med sån mentalitet anser jag hade lika gärna kunnat gå med i IS under andra omständigheter, d.v.s om han befann sig nära deras "base of operations", kan lätt se han bli rekryterad för att med fri hand springa omkring och våldta kvinnor.

Otroligt smutsiga människor. Deras kvinnosyn är jävligt befängt. Deras systrar och döttrar ska vara oskulder och ingen ska röra de, samtidigt som de går omkring och knullar små barn, får ens blod till att koka, nästan så att jag önskar att deras systrar i samma ålder ska få bli utsatt samma öde... NÄSTAN, är glad över att jag egentligen inte vill det, hade annars varit lika dålig som de.
Citera
2017-07-26, 11:08
Medlem
FUP:en ligger under sekretess och mejlas ej ut.

Syftet med sekretessen - att skydda identiteten på ett antal av de inblandade - har man alltså dock redan indirekt röjt genom att brottsplatsadressen står angiven i den häktningsframställan som ingår i tillgänglig dom.
Citera
2017-07-26, 11:15
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Fast det är ju ingen som på riktigt tar in våldtäkts-araber i sitt hem, allra minst med barn i hemmet!!!

Men det är ju det tråden handlar om. Ingen vettig människa tar in små muhammeds i sitt hem.
Vi vet alla att det antingen slutar i våldtäkt, stöld eller våld.

Och tråden handlar ju om just det, den här kvinnan som faktiskt inte var vettig och gjorde det och hennes barn fick lida pin för att hon inte har någon vettig världsförankring.

Fråga dina vänner hur många som vill ha sådana hemma hos sig permanent så får du nog ett lika vettigt svar.

Om hela Sveriges befolkning vore "vettiga" så skulle vi inte ha araber i Sverige från början så det resonemanget håller inte. Tvärtom är Sverige fullt av 14åriga flickor som våldtas av araber efter att föräldrar inte tagit sitt föräldraansvar.

Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Är det denna batikhäxa som "bara gjort sitt jobb" att försvara barnvåldtäktsaraben?
http://www.ceders.nu/jurister.html
Som dessutom anställt en egen liten arab Ali Kassim i sin advokatfirma?

Ja, dock viktigt att påpeka att vi inte kan veta att någon verkligen är barnvåldtäktsarab utan en rättslig prövning och en sådan kräver att även sådana har rätt till advokat. Nu kan man argumentera att det inte gör något om en arab utsätts för ett rättsövergrepp då de ändå inte borde vara här men även människor ställs inför rätta.

Citat:
Ursprungligen postat av midfuckyou
Nej de är ju klart de inte gör, de finns ju andra så då ska väl hon med få göra de.
IDIOT ÄCKEL!!

Du förstår inte vad som ligger i vågskålen här. Och ena sidan flickans integritet. Det finns ett stort värde i att hon får bestämma själv om alla skolkamrater o.s.v. ska veta vad som hänt. Det som gör situationen extra jobbig för henne är ju att mamman fått så bra betalt av kommunen och mer eller mindre sålde henne till flyktingarna. Det gör troligtvis situationen extra pinsam för en tonåring.

Och andra sidan argumenterade användaren jag svarade att det fanns ett värde för honom i att hålla sina barn borta från denna dysfunktionellt antirasistiska familj. Värdet av det tycker jag är lika med noll då han självfallet bör värna sina barn genom att hålla dem borta från alla hem som släpper in våldtäktsaraber.
Citera
2017-07-26, 11:16
Medlem
hängballens avatar
Stackars flicka hoppas hon ändå kan få ett någorlunda normalt liv efter detta hemska, tänker på hur svårt det hade varit att leva ett normalt liv om jag själv hade blivit bjuden på sprit och blivit våldtagen av en 25årig negress som 14åring. Jag hade nog tagit livet av mig.
Citera
2017-07-26, 11:18
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:

Är du inte läskunnig? Tjejen var medvetslös.
Du har inte funderat på att skära upp handlederna?
Citera
2017-07-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Samma typ som huserar flyktingbarn trots att hon har tonårsdöttrar boende hos sig. Samma typ som bjuder hem 5 vuxna araber trots att hon har 2 tonårsdöttrar hemma. Samma typ som inte verkar tycka att det är ett problem att en 25 årig arab hånglar med hennes 14 åriga dotter. Samma typ som inte har koll eller inte bryr sig om att den 25 åriga araben ger hennes 14 åriga dotter alkohol.
Kort sagt, ett jävla liberalt luder till morsa.
Citera
2017-07-26, 11:19
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Är du inte läskunnig? Tjejen var medvetslös.
Du har inte funderat på att skära upp handlederna?
Då var det en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in