2017-07-24, 22:09
Medlem
Nu har jag varit ute på fotograferingspromenad. Jag har dessutom lyckats lägga upp dem via TinyPic. Tyvärr lyckas jag inte vända dem som bestämt sig för att ligga ner, så där får ni själva vrida på skärmen/huvudet. Jag hittar heller ingenstans att lägga till bild-info så det kommer här:

Första bilden (eller sista, hur man nu ser det) och framåt (eller bakåt då....

Precis vid kuren man ser P passera på filmen.

Om man vrider huvudet en aning på samma ställe.

Stationsvärd, ca 50 m från tågets position.

Info-tavla, bakom ryggen på stationsvärd.

Info-tavla direkt ovanför rulltrappa i glasrör.

I glasröret, blicken mot "andra sidan".

Info-tavla nummer 2 uppe i glasröret.

Utgången via ramp, från glasröret.

Utanför utgången, via trappan, där någon ev sett P sitta.

Bild på utgången via trappa.

Bild på utgång via ramp.

Stående på ramp, blick mot Woodys (rött hus)

Vägen till Woodys.

Woodys, inkl lite omgivning.

Det elskåp som JAG TROR väskan fanns vid, strax bortanför Woodys.

På andra sidan vägen från elskåpet.

Några meter längre fram, från elskåpet.

På PIKABS gård. Här kan man gena över fältet, där borta ser man var ryggsäcken hittades.

Taget från "volvokurvan". Rött hus är Woodys, gult hus är PIKAB.

Dungen där JAG tror ryggsäcken hittades.

Dungen i närbild.

Taget från "ryggsäcks-platsen".

Taget från "ryggsäcks-platsen", rött hus är Woodys, gult hus är PIKAB, i bakgrunden ser man bron över järnvägen.

Byggarbetsplats, alldeles vid järnvägen.

Övergång över järnvägen, dock ej den Ps sågs vid.

Kranen, sedd från övergången. Där borta nånstans ska han ha gått över järnvägen.

Bommen som skärmar av vägen mot kranen.

Gärdet, sett från övergången, rött hus är Woodys. Kan han ha gått rakt över?

Samma gärde, mer inzoomat.

Jag hoppas det funkar, att ni kan se bilderna och att de ger nåt.

http://sv.tinypic.com/a/fktpmw/3
Citera
2017-07-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi har bara mammans ord på det. Inte för att jag betvivlar, men vore bra med information som verifierar.

Hon är inte trovärdigare än någon annan, rent krasst.

Ja det har du rãtt i. Jag vet bara att hon trodde helt och fullt på Patrik när han sa att han var framme i Mjölby. Så hon var lugn ett bra tag innan hon försökte ringa honom.
Verkar som om hon inte riktigt förstår att om man tankar på pengar på en mobil utan batteriladdning så går det ju inte att nå personen i vilket fall.

Hon skulle ha ropat till att se för fasen till att du sãtter i laddaren så fort du kommer på nästa tåg så att jag kan nå dej ....

Hur många ggr har man inte fått hålla på och påpeka för sina barn att GLÖM INTE LADDAREN.! Och se till att LADDA...också., hjälper ju inte att ni bara har laddaren med er utan "USE IT" !
Citera
2017-07-24, 22:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som du säger, man får vara försiktig med de vittnesuppgifter som vi fått via "ryktesvägen". Inte låta det bli en sanning. Blir riktigt krångligt när en del vittnesuppgifter är mer trovärdiga som blandas med ditt och datt om medium och drömmar om Patrik.

Håller med: Tror inte att han gömmer sig frivilligt. Mord osannolikt. I min värld finns bara två teorier som håller. Det ena är förvirring, med död som följd av olyckliga omständigheter, det andra är självmord.

Men de började inte leta efter Patrik förrän efter 2 dagar, vilket kunnat innebära att Patrik redan var borta från det området då (om han levde). Så om han gömde sig i området på natten, då hade inte söket efter honom påbörjats.

Och hundarna började inte söka förrän efter 1 vecka (rätta mig om jag har fel (Liberty), orkar inte leta källa nu).

Anhöriga var varken i Mjölby eller Hallsberg och letade efter två dagar, är det rätt uppfattat?
Citera
2017-07-24, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja kvinnan finns, jag har messat med mamman och hon har verkligen talat med kvinnan.
Att han gav kvinnans telefonnumret till mamman var för att han trodde sig att vara kvar på det tåg han satt på., ett tag till.
Helt plötsligt gick lokföraren ut med både väska jacka under armen (detta såg Patrik ) , Ut ur tåget.....och Patrik reagerade utan att (tyvärr...) undra över varför i så fall INTE kvinnan gick av....,han trodde att detta tåg hade nått sin slutstation = Mjölby.
Inte kunde han tro att tåget stod så länge som 15 minuter still och att sen lokföraren överger tåget.

(Lokföraren gjorde ju inte det-han brukar alltid ta yttervägen för att gå till andra ãnden utav tåget för att köra vidare = lokföraren gick till "svansen" ifrån. "huvudet " , men för oss som sitter där vi sitter känner som om tåget backar bakåt.
Så lokföraren överger ej tåget., så som Patrik trodde utan tar sig till sin förarplats lättare på det sätt han gör, än att ta sig genom dörrarna och förbi folk inne i tåget-det är ju förståeligt för alla, och vi som är vana med detta bryr oss inte eftersom vi vet detta.
Men en person som redan känner sig illa till mods., kan ju reagera tvärmycket på en sådan händelse..

Typ, shit det är verkligen slutstationen!!??(så synd att han inte hörde med kvinnan innan han gick av så att han blev helt säker på sin sak. Det som han DÅ hade insett att hans intitution var helt fel.....

Om man tãnker på vilken tid Mjölbytåget gick = 15.57 så undrar man om han hastigt tittat fel på/kanske uppfattat/tänkt fel och trodde att tåget typ gick inom några minuter.
Att han trodde att klockan helt enkelt var 15.46 istãllet för 14.46 , men då kan man undra varför han inte sprang ut ur tåget för då var det ju bara ca en minut innan hans inbillade Mjölbytåg skulle gå, så inte det verkar vettigt, hmm ....

Det som jag undrar över är att varför kunde inte kvinnan eller mamman ringa varandra inom snar framtid då, och inse, att hjälp! Patrik gick av.!! Vi måste göra något.!

Alltså, det här är väl inget du VET utan bara sånt du spekulerar om? Vad gäller huruvida lokföraren gick ute eller inne, t ex, VET du eller TROR du?

I flera av dina inlägg låter det som om du VET vad P har tänkt/sagt/gjort, vilket kan vara lite lurigt.

Det är rätt viktigt att vi betonar vad vi tror och vad vi vet, så att nya sanningar inte skapas av misstag.

Lite nyfiket undrar jag också - känner du honom på riktigt, eller tänker du dig bara in i hans huvud?
Citera
2017-07-24, 22:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja kvinnan finns, jag har messat med mamman och hon har verkligen talat med kvinnan.
Att han gav kvinnans telefonnumret till mamman var för att han trodde sig att vara kvar på det tåg han satt på., ett tag till.
Helt plötsligt gick lokföraren ut med både väska jacka under armen (detta såg Patrik ) , Ut ur tåget.....och Patrik reagerade utan att (tyvärr...) undra över varför i så fall INTE kvinnan gick av....,han trodde att detta tåg hade nått sin slutstation = Mjölby.
Inte kunde han tro att tåget stod så länge som 15 minuter still och att sen lokföraren överger tåget.
(Lokföraren gjorde ju inte det-han brukar alltid ta yttervägen för att gå till andra ãnden utav tåget för att köra vidare = lokföraren gick till "svansen" ifrån. "huvudet " , men för oss som sitter där vi sitter känner som om tåget backar bakåt.
Så lokföraren överger ej tåget., så som Patrik trodde utan tar sig till sin förarplats lättare på det sätt han gör, än att ta sig genom dörrarna och förbi folk inne i tåget-det är ju förståeligt för alla, och vi som är vana med detta bryr oss inte eftersom vi vet detta.
Men en person som redan känner sig illa till mods., kan ju reagera tvärmycket på en sådan händelse..

Typ, shit det är verkligen slutstationen!!??(så synd att han inte hörde med kvinnan innan han gick av så att han blev helt säker på sin sak. Det som han DÅ hade insett att hans intitution var helt fel.....

Om man tãnker på vilken tid Mjölbytåget gick = 15.57 så undrar man om han hastigt tittat fel på/kanske uppfattat/tänkt fel och trodde att tåget typ gick inom några minuter.
Att han trodde att klockan helt enkelt var 15.46 istãllet för 14.46 , men då kan man undra varför han inte sprang ut ur tåget för då var det ju bara ca en minut innan hans inbillade Mjölbytåg skulle gå, så inte det verkar vettigt, hmm ....

Det som jag undrar över är att varför kunde inte kvinnan eller mamman ringa varandra inom snar framtid då, och inse, att hjälp! Patrik gick av.!! Vi måste göra något.!

Men det här var ju ny information!
Har du glömt att berätta det här för oss om lokföraren? För det är ju ett tag sen du pratade med mamman. Sa mamman att Patrik hade sagt att han såg lokföraren?
Det förklarar ju varför Patrik trodde att han var framme i Mjölby.

Men kan det inte vara så att mamman ringde kvinnan när Patrik inte svarade efter den där halvtimmen som hon sa? Sa mamman inte något om det?

Jag kan fortfarande inte riktigt smälta att man inte började leta efter Patrik förrän efter 2 dagar. För nu känns det mer och mer som om polisens teori är rätt. Att Patrik blivit förvirrad.
Citera
2017-07-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Nu har jag varit ute på fotograferingspromenad. Jag har dessutom lyckats lägga upp dem via TinyPic. Tyvärr lyckas jag inte vända dem som bestämt sig för att ligga ner, så där får ni själva vrida på skärmen/huvudet. Jag hittar heller ingenstans att lägga till bild-info så det kommer här:

Bild på utgång via ramp.

Vägen till Woodys.

På PIKABS gård. Här kan man gena över fältet, där borta ser man var ryggsäcken hittades.

Dungen i närbild.

Taget från "ryggsäcks-platsen", rött hus är Woodys, gult hus är PIKAB, i bakgrunden ser man bron över järnvägen.

Kranen, sedd från övergången. Där borta nånstans ska han ha gått över järnvägen.

Du e så himla bra. TACK. nu behöver vi inte sitta och undra....
Citera
2017-07-24, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men det här var ju ny information!
Har du glömt att berätta det här för oss om lokföraren? För det är ju ett tag sen du pratade med mamman. Sa mamman att Patrik hade sagt att han såg lokföraren?
Det förklarar ju varför Patrik trodde att han var framme i Mjölby.

Men kan det inte vara så att mamman ringde kvinnan när Patrik inte svarade efter den där halvtimmen som hon sa? Sa mamman inte något om det?

Jag kan fortfarande inte riktigt smälta att man inte började leta efter Patrik förrän efter 2 dagar. För nu känns det mer och mer som om polisens teori är rätt. Att Patrik blivit förvirrad.

Jag fick inte för mig att fråga mer, kändes inte rätt att vara så nyfiken. hon var utom sig och ville bara få hem sin pojk.....
Ja varför väntade de i. 2 dagar? Idiotiskt ju.,kan ju vara just de 2dagarna han var där i Hallsberg- vid liv....:/
Citera
2017-07-24, 22:39
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
en ny OB i HP

är redan raderad kom in under veckotråden v30

Det kanske räknades, som spekulation eller "obs!" "Obsar" får ju inte offentliggöras i sekten. Både de och frågor gällande medium skall skickas till sektledarna!
Dock såg jag nyligen inlägg rörande medium - om de var så säkra på sin sak ombads de via inlägg, att hämta Patrik!
Vilka tankar , frågor och hypoteser, som får vara kvar verkar bero på vem, som skrivit dem!
Citera
2017-07-24, 22:42
Medlem
Citat:
Alltså, det här är väl inget du VET utan bara sånt du spekulerar om? Vad gäller huruvida lokföraren gick ute eller inne, t ex, VET du eller TROR du?

I flera av dina inlägg låter det som om du VET vad P har tänkt/sagt/gjort, vilket kan vara lite lurigt.

Det är rätt viktigt att vi betonar vad vi tror och vad vi vet, så att nya sanningar inte skapas av misstag.

Lite nyfiket undrar jag också - känner du honom på riktigt, eller tänker du dig bara in i hans huvud?

Nu ska vi se så att jag skriver rätt:

Jag åker ner till min kille vãldigt ofta,och VET hur lokförarna brukar betee sig på just denna station på just det sortens tåg som Patrik färdades med., men med det är det ju inget som säger vad som hãnde precis då, när Patrik ville gå av.
Vet att många som aldrig rest med detta tåg reagerar ofta nervöst och undrar om det är något vajsing med tåget och varför det. sen kör tillbaka mot Örebro,som man då ofta får förklara för folk att så är inte fallet.
Jag kãnner inte Patrik., men hans mamma beskrev hans personlighet.,men det gör ju inte att jag kãnner honom så du har rätt i att jag försöker "va inne i hans huvud " , så det är ju inte 100 %
bra, det håller jag med om .
Sãgas skall att citerat Patriks mamma: -Han var helt sãker på att tåget hade nått sin slutstation Mjölby , därför sa han att han skulle av och leta efter nãsta tåg

Konstigt tãnkte han inte på att i så fall var han ju en timme tidigare i Mjölby. Det har väl aldrig hãnt.?
Att tåg kommer en hel timme för tidigt.....?
Citera
2017-07-24, 22:48
Medlem
Liberty75s avatar
Några frågade om när de började leta: Patrik anmäldes försvunnen natten till tisdagen. Anmälan gjordes hos Malmöpolisen. Den övergick till polisen i Hallsberg någon gång mitt på dagen på onsdag. Letandet med helikopter och fotfolk började därför på torsdagen. Hundarna kom in på lördagen om jag minns rätt.
Citera
2017-07-24, 22:49
Medlem
zippzons avatar
Ny intervju med pappan
http://www.nt.se/24nt/?clip=om4750003
Citera
2017-07-24, 22:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Bild på utgång via ramp.

Vägen till Woodys.

Dungen i närbild.

Fantastiskt jobb!
Har tittat på alla bilderna, men får gå igenom allt en gång till i lugn och ro imorgon.

En sak slår mig direkt:
Hur enormt ödsligt allt ser ut. Finns inget där.
Om man skulle vilja ta livet av sig, vad gör man där???? Möjligtvis tåget då.

Också att det finns en stor skylt där det står Hallsberg. Info tavlor om man vill.

Tack för ditt fina jobb!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in