2017-07-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Okej , så det troliga är att han kastade den av sig nästan på en gång efter att han stigit av tåget och vandrat i glasgången, vidare ut mot Woodys och fälten ...inom första timmen...(spekulation).

Och sen gått (är det en cykelväg där?), mot Sannahed, och sen dagen efter setts i Hallsberg igen? Hmm.... weird....
Det går en gångväg över järnvägen som leder till Sannahed och en cykelväg och bilväg därifrån till Kumla.. Såg att du la till lite information efter mitt svar. Fast var kommer uppgiften ifrån att han setts i Hallsberg igen dagen efter? Det var nytt för mig. Nej, jag tror inte att han återvände dit.
Citera
2017-07-20, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
De behöver inte ljuga för det, bara inte riktigt förstå vad en psykos är. En psykos är inte en sjukdom, det är ett tillfälligt psykiskt tillstånd där omgivningen runt dig ser ut att vara något helt annat än det egentligen är och man kan få plötsliga och ogenomtänkta infall att nu gör jag si eller så gör jag så.
Läs igen vad jag skrev.
Citera
2017-07-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Polisen tror att en psykos kan ha inträffat om jag förstått allt rätt och då med föräldrarnas bild om PL, men ingen läkare har fastställt det. Sjukdomar som är psykologiska finns det massor av en är depression absolut, men nu pratar vi om ett tillstånd som psykos är.
Skall förtydliga: föräldrarna säger att han har en depression. Ellerhur? Det kan utveckla psykoser. Men i grunden har han sannolikt en depression. Allt annat är spekulationer. Men alltså har han en psykiskt sjukdom... förutsatt att ni nu inte tycker att det inte är en psykisk sjukdom. Skitsamma egentligen. Det han har beter han sig konstigt av, var min poäng.
Citera
2017-07-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Skall förtydliga: föräldrarna säger att han har en depression. Ellerhur? Det kan utveckla psykoser. Men i grunden har han sannolikt en depression. Allt annat är spekulationer. Men alltså har han en psykiskt sjukdom... förutsatt att ni nu inte tycker att det inte är en psykisk sjukdom. Skitsamma egentligen. Det han har beter han sig konstigt av, var min poäng.

Att vara helt slut både psykist och fysiskt behöver inte alltid vara en psykisk sjukdom, det kan bli en utmattningstillstånd även PTSD om det orsakats av en eventuell trauma och det kan också leda till psykos om människan inte får hjälp i tid.
Citera
2017-07-20, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat;

"Han gick mot sannahed/rala i måndags (sågs av vittne), men sedan setts i Hallsberg igen på tisdagen! Polisen vet om detta!"

Ingen som har tänkt tanken att det var den som placerade ryggsäcken på andra sidan diket som iakttogs. Måste inte ha varit P. Och var det samma vittne som såg den här personen två dagar i rad så tyder det på att det var en lokal förmåga som promenerade runt med P:s ryggsäck.

Enligt uppgift i tråden så kan man gå från M*rktjänst tvärs över åkern till den plats där ryggsäcken hittades. Måste inte vara någon på företaget, bara noterar att det kan vara den vägen ryggsäcken färdades till andra sidan diket.

Alterego69 , Det var här jag läste det.
Men jag håller med dej om att han antagligen fortsatte vidare ... (tyvärr Kalkstensbrotten).

Tänk att i Hällabrotten badade alla mina kompisar på somrarna,men jag vãgrade att åka dit pga rãdslan att kanske aldrig komma upp ur gruvsjöarna eftersom de hade så branta kanter och var så djupa.Rena mardrömmen ju....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-20 kl. 14:51.
Citera
2017-07-20, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
De behöver inte ljuga för det, bara inte riktigt förstå vad en psykos är. En psykos är inte en sjukdom, det är ett tillfälligt psykiskt tillstånd där omgivningen runt dig ser ut att vara något helt annat än det egentligen är och man kan få plötsliga och ogenomtänkta infall att nu gör jag si eller så gör jag så.

Det där var dock grovt förenklat. Sen finns det ju psykossjukdomar även och definitioner är som alltid omtvistat. Dock skulle det enligt föräldrar och polis handla om psykos utlöst av depressison/utbrändhet.

Psykoser i sig kan fungera och manifestera sig väldigt olika också. Något som det verkar saknas kunskap om allmänt i tråden. Det kan vara allt från att känna sig förföljd, till att höra röster eller tro på tankeläsning. Personer som får psykos kan själva vara medvetna om psykosen och behöver inte handla i enlighet med de stereotyper som finns. Det går således varken att avfärda eller bekräfta att P har psykos på vittnesmål från tåget och/eller kamerorna.

Jag gissar att det hos P funnits indikationer på symptom som kan uppkomma strax innan psykos blommar ut. Som då anhöriga till P kunnat uppfatta, och därför har man gått ut med att han kan möjligtvis ha haft psykos. Sen vet jag inte om det är anhöriga eller media som förvrängt "möjligen" till "troligen" till "definitivt" över tid. Ingen utom en läkare som haft personlig kontakt med P skulle kunna bedöma en sådan sak som 100% definitiv.
Citera
2017-07-20, 14:48
Medlem
Nu börjar snart MPS-söket I Hällabrottet. Har en känsla av att de hittar något idag, (eller så är det bara jag som inbillar mig) .
Citera
2017-07-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Nu börjar snart MPS-söket I Hällabrottet. Har en känsla av att de hittar något idag, (eller så är det bara jag som inbillar mig) .

Jag känner också att de hittar något idag!
Citera
2017-07-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678

Jag tror det med..

Eller.. Idag är nog då jag mest känt att det är troligt.
Citera
2017-07-20, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Alterego69 , Det var här jag läste det.
Men jag håller med dej om att han antagligen fortsatte vidare ... (tyvärr Kalkstensbrotten).

Tänk att i Hällabrotten badade alla mina kompisar på somrarna,men jag vãgrade att åka dit pga rãdslan att kanske aldrig komma upp ur gruvsjöarna eftersom de hade så branta kanter och var så djupa.Rena mardrömmen ju....
Är mycket väl bekant med den miljön. Var nyligen där och upptäckte ett för mig nytt brott på grusvägen mellan Hjortsberga och Trilobiten (fd restaurang) i Hällabrottet. Det är ett fruktansvärt högt stup runtom vattnet. Visst finns det många farliga platser där. Upptäckte av en slump att det går några väldigt små vägar över gärdena från cykelvägen mellan Sannahed och Kumla (vid bron över väg 52) , Blacksta, Hjortsberga och vidare mot Hällabrottet. Men det känns lite långsökt att han skulle gått där.
Citera
2017-07-20, 15:24
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Jag tror det med..

Eller.. Idag är nog då jag mest känt att det är troligt.

Samma här. Och jag hoppas verkligen att de hittar honom så att föräldrarna kan få sörja ifred!!

Om inte så hoppas jag de hittar något spår - en sko, mobilen, mössan - bara något för att indikera att han varit där. Behövs nu för folk börjar ge upp, tror jag.
Citera
2017-07-20, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Är mycket väl bekant med den miljön. Var nyligen där och upptäckte ett för mig nytt brott på grusvägen mellan Hjortsberga och Trilobiten (fd restaurang) i Hällabrottet. Det är ett fruktansvärt högt stup runtom vattnet. Visst finns det många farliga platser där. Upptäckte av en slump att det går några väldigt små vägar över gärdena från cykelvägen mellan Sannahed och Kumla (vid bron över väg 52) , Blacksta, Hjortsberga och vidare mot Hällabrottet. Men det känns lite långsökt att han skulle gått där.

Ja men kanske ändå, ibland vill man ju vika av på någon liten "egen" stig för att slippa ha folk i hälarna. Eller hur?Typ när man vill va ifred. Bara en tanke....

Usch namnet "trill o biten ", att trilla ner och sen bli biten...urkk ...
Men en trilobit är väl en fossil ;ett gammalt skalbagge från dinousarietiden? Det kanske finns massa fossiler i bergen där ? Restaurang Trilobiten fick väl stänga på grund av alla fallolyckor....(enbart spekulation)

De hade väl inte utskänkningstillstånd där...full och sen raviner bådar inte gott....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-20 kl. 15:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in