2017-07-24, 20:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
Sen är det skillnad på att göra fiskmun och nypa.....fiskmun har väl nästan alla föräldrar gjort på sina barn...ganska vanligt....men ne då....ingen som gjort det här...hyckleri.

Men det är väl skillnad på att nypa/klämma till jättelätt ( smärtfritt ) och inte ge blåmärken, än att klämma/nypa så hårt att det ger blåmärken ( det borde göra ont, då de små blodkärlen går sönder, eller hur? ), det trodde jag i min enfald att de flesta förstod, även du, eller tror du på allvar att många föräldrar brukar nypa/ klämma/göra fiskmun på sin lilla nyfödda bebis så att den får blåmärken?
Och till sist än en gång! PAPPAN har erkänt att blåmärkena uppkom efter att han gjort en fiskmun på henne, så vad är det du inte förstår av det? Detta är definitivt ringa misshandel och att han inte blev dömd för det åtminstone är för mig en gåta?
Citera
2017-07-24, 20:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromeda136
Fiskmun eller nypa så hårt det blir blåmärken, det är det bara psykfall som gör. Dödar och misshandlar barn är det ännu större psykfall som gör.

Det börjar bli mer tragiskt än nånsin, då de sitter personer här som säger att de flesta är hycklare, då många gör fiskmun på sitt barn. Hallå vad menas?
Hur kan man jämföra, när denna idiot nöp så jävla hårt att hon fick två jättestora blåmärken på kinderna( jag har sett bilderna på blåmärkena i FUP ) Hur kan man sitta här och normalisera detta och hur kan personerna sova gott om nätterna, eller just ja onda människor gör ju det i vilket fall som helst. Tack Andromeda du är superbra och realist som jag och vi försvarar inte barnmisshandlare.
Citera
2017-07-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men det är väl skillnad på att nypa/klämma till jättelätt ( smärtfritt ) och inte ge blåmärken, än att klämma/nypa så hårt att det ger blåmärken ( det borde göra ont, då de små blodkärlen går sönder, eller hur? ), det trodde jag i min enfald att de flesta förstod, även du, eller tror du på allvar att många föräldrar brukar nypa/ klämma/göra fiskmun på sin lilla nyfödda bebis så att den får blåmärken?
Och till sist än en gång! PAPPAN har erkänt att blåmärkena uppkom efter att han gjort en fiskmun på henne, så vad är det du inte förstår av det? Detta är definitivt ringa misshandel och att han inte blev dömd för det åtminstone är för mig en gåta?

Ja det är ju erkänd misshandel. Och det ihop med andra saker som "råkat" hända och allmänt stört beteende så är det ju bara att lägga ihop ett och ett själv.
Citera
2017-07-24, 21:05
Medlem
Citat:
Det börjar bli mer tragiskt än nånsin, då de sitter personer här som säger att de flesta är hycklare, då många gör fiskmun på sitt barn. Hallå vad menas?
Hur kan man jämföra, när denna idiot nöp så jävla hårt att hon fick två jättestora blåmärken på kinderna( jag har sett bilderna på blåmärkena i FUP ) Hur kan man sitta här och normalisera detta och hur kan personerna sova gott om nätterna, eller just ja onda människor gör ju det i vilket fall som helst. Tack Andromeda du är superbra och realist som jag och vi försvarar inte barnmisshandlare.

Det är ju sorgliga figurer som sitter här och försöker sprida skit. Låt oss hoppas att de själva aldrig skaffar barn, familj eller djur med tanke på hur lätt de ser på detta och hur de blundar för det uppenbara. Det är ju personer som har koppling till de skyldiga, det är ju klart. Dock lika tragiskt för det. Inte ett ljud om ånger eller sorg över att ett litet barn dött. Känns skönt i eländet att lilla H är på ett bättre ställe än i klorna på sjuka människor.
Tack själv!
Citera
2017-07-24, 21:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det är ju sorgliga figurer som sitter här och försöker sprida skit. Låt oss hoppas att de själva aldrig skaffar barn, familj eller djur med tanke på hur lätt de ser på detta och hur de blundar för det uppenbara. Det är ju personer som har koppling till de skyldiga, det är ju klart. Dock lika tragiskt för det. Inte ett ljud om ånger eller sorg över att ett litet barn dött. Känns skönt i eländet att lilla H är på ett bättre ställe än i klorna på sjuka människor.
Tack själv!

Det är väl snarare så att du sprider skit genom att säga att dom misshandlade barnet och det sen dog.
Ungefär som att dom slog ihjäl henne. Nej, barnet avled av hjärnblödning vilket du inte fattat än.
Det betyder att läkaren som undersökt barnets hjärna har konstaterat att det inte fanns våld mot huvudet. Så hur du än vrider och vänder på detta, så fälls dom inte för att du och andra hyenor säger det. Det tragiska är såna som dig som ljuger om tungben och misshandel till döds. Du får nog sätta dig in i bevisdelen och återkomma då du läst på.
Det är såna som dig som är livsfarliga eftersom du inte kan separera sanning och lögner och påhitt.
Citera
2017-07-24, 21:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Konstigt att du kan se en massa på bilderna då ingen annan under förhandlingen kunde avgöra vad som var blåmärken kontra skuggor. Det är väl inte så att blåmärken fäller någon för synnerligen grov misshandel eller vållande till annans död? I så fall tror jag vi får att göra i rättssalarna framöver.
Citera
2017-07-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är väl snarare så att du sprider skit genom att säga att dom misshandlade barnet och det sen dog.
Ungefär som att dom slog ihjäl henne. Nej, barnet avled av hjärnblödning vilket du inte fattat än.
Det betyder att läkaren som undersökt barnets hjärna har konstaterat att det inte fanns våld mot huvudet. Så hur du än vrider och vänder på detta, så fälls dom inte för att du och andra hyenor säger det. Det tragiska är såna som dig som ljuger om tungben och misshandel till döds. Du får nog sätta dig in i bevisdelen och återkomma då du läst på.
Det är såna som dig som är livsfarliga eftersom du inte kan separera sanning och lögner och påhitt.

Nypa i kinder så att barnet får blåmärken är misshandel. Kasta fjärrkontroller och skylla på att spädbarn som knappt kan röra sig ramlar ner från soffan är stört beteende och misshandel. Brutna revben, oklar hjärnblödning som en läkare uttalat sig om osv tillsammans med helt onormalt beteende under och efter barnet dött talar sitt egna språk. Om jag uttrycker mig så här i stället då, de har långvarigt skadat barnet och det har sedan dött. De har orsakat barnets död.
Finns inga lögner med ngt tungben.

Säger mer om dig än mig att du anser mig farligare än personer som gör barn illa. Vad tycker du egentligen själv om dessa personer och deras beteende? Helt normala fina föräldrar? Som ska vistas ute i samhället? Vad tycker du om att ett barn fått sätta livet till?
Citera
2017-07-24, 22:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Konstigt att du kan se en massa på bilderna då ingen annan under förhandlingen kunde avgöra vad som var blåmärken kontra skuggor. Det är väl inte så att blåmärken fäller någon för synnerligen grov misshandel eller vållande till annans död? I så fall tror jag vi får att göra i rättssalarna framöver.

Alltså, förstår inte? Är ju bilder som E tog på sin dotter som finns i FUP, de hon så helhjärtat redigerade, bilder där redigeringen tagits bort!! Det finns inga jävla skuggor eller något annat det är stora runda blåmärken på kinder! du kan verkligen inte ha sett dem! DE BLÅMÄRKENA ERKÄNDE ALEX ATT HAN ORSAKAT GENOM ATT HAN GJORT FISKMUN PÅ HENNE! Hur mycket ska man tjata om detta, är väl bara att hitta bilden/bilderna och återkom sedan om det bara är skuggor!
VAR HAR JAG SKRIVIT ATT HAN SKA FÄLLAS FÖR GROV MISSHANDEL, VÅLLANDE TILL ANNANS DÖD för blåmärkena han tillfogat sin dotter?
JAG SKREV FÖR DETTA BORDE HAN ÅTMINSTONE BLI FÄLLD FÖR RINGA MISSHANDEL!! Jobbigt att man måste upprepa sig i det oändliga!
Citera
2017-07-24, 22:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Alltså, förstår inte? Är ju bilder som E tog på sin dotter som finns i FUP, de hon så helhjärtat redigerade, bilder där redigeringen tagits bort!!

Du har tydligen följt med dåligt, och du behöver inte svärta ner så in i helvete med text.
Nej, domstolen anser inte att det är misshandel så alla fiskmunshållare fälls inte för att du gapar högt.
Noep bilderna är inte riktigt klarlagda i den här utredningen gällande vad som är skuggor och vad som är blåmärken. Jag skrev återkom då du läst på.
Citera
2017-07-24, 22:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nypa i kinder så att barnet får blåmärken är misshandel. Kasta fjärrkontroller och skylla på att spädbarn som knappt kan röra sig ramlar ner från soffan är stört beteende och misshandel. Brutna revben, oklar hjärnblödning som en läkare uttalat sig om osv tillsammans med helt onormalt beteende under och efter barnet dött talar sitt egna språk. Om jag uttrycker mig så här i stället då, de har långvarigt skadat barnet och det har sedan dött. De har orsakat barnets död.
Finns inga lögner med ngt tungben.

Säger mer om dig än mig att du anser mig farligare än personer som gör barn illa. Vad tycker du egentligen själv om dessa personer och deras beteende? Helt normala fina föräldrar? Som ska vistas ute i samhället? Vad tycker du om att ett barn fått sätta livet till?

Nix, inte enligt domstolen, och det saknas uppsåt så du får läsa igen.
Ingen oklar hjärnblödning den är väldigt konstaterad, och åklagarens rättsläkare har inte sagt emot.
Alltså inget våld som orsakat barnets död utan det är bara du som påstår det.

Jo, det var en postare som skrev brott på tungbenet vilket är felaktigt. Du är livsfarlig helt enkelt som anklagar personer för grovt våld trots att domstolen sagt sitt i frågan. Frikända är dom och kommer så förbli.

Citat:
Citat:
Citat:

Åklagaren har påstått att H blev misshandlad i hemmet av E och A
eller någon av dem och att de orsakade hennes död genom att inte i tid ta henne till
adekvat vård. Åklagaren har däremot inte påstått att de orsakade hjärnblödningen.

Den utredning som har lagts fram är inte sådan att det är i praktiken uteslutet att
H blåmärken och revbensfrakturer uppkom på annat sätt än genom annans våld.
Det kan finnas någon annan (medicinsk) förklaring.

Det är alltså inte bevisat att E och A eller någon av dem – i vart fall inte med uppsåt – orsakade H
blåmärken eller revbensfrakturer genom aktivt handlande. När det gäller blåmärkena är
det inte bevisat att någon medicinsk åtgärd i form av t.ex. smärtlindring skulle ha
vidtagits om H hade kommit till vårdinrättning. Att hon inte kom under vård på
grund av blåmärkena kan sålunda under alla förhållanden inte anses ha lett till någon
(ytterligare) smärta. Redan av den anledningen kan E och A i den delen
inte dömas för misshandel genom underlåtenhet.
Senast redigerad av Moosky 2017-07-24 kl. 22:21.
Citera
2017-07-24, 22:20
Medlem
Citat:
Alltså, förstår inte? Är ju bilder som E tog på sin dotter som finns i FUP, de hon så helhjärtat redigerade, bilder där redigeringen tagits bort!! Det finns inga jävla skuggor eller något annat det är stora runda blåmärken på kinder! du kan verkligen inte ha sett dem! DE BLÅMÄRKENA ERKÄNDE ALEX ATT HAN ORSAKAT GENOM ATT HAN GJORT FISKMUN PÅ HENNE! Hur mycket ska man tjata om detta, är väl bara att hitta bilden/bilderna och återkom sedan om det bara är skuggor!
VAR HAR JAG SKRIVIT ATT HAN SKA FÄLLAS FÖR GROV MISSHANDEL, VÅLLANDE TILL ANNANS DÖD för blåmärkena han tillfogat sin dotter?
JAG SKREV FÖR DETTA BORDE HAN ÅTMINSTONE BLI FÄLLD FÖR RINGA MISSHANDEL!! Jobbigt att man måste upprepa sig i det oändliga!
Du är bara för dum...stora blåmärken. Inte ens rättsläkaren såg några blåmärken!! En sak ska du ha klart för dig...du leker läkare och åklagare...ja..a har erkänt att han gjort fiskmun på flickan som typ många andra gjort på sina barn. Men om nu barnet led av sjukdommen som ger blåmärken så har det blivit blåmärken p.g.a. det. Dina barn har inga blåmärken eller? Troligen säger du nej! Dom har säkert ingen sådan sjukdom. Är du 100% säker på att barnet inte led av sjukdom? 100%? Tänk nu på att åklagaren missat att ta dom viktiga proven!! Hallå...åklagaren som GLÖMDE att begära detta! Man kan inte dömma folk huller om buller bara för att man tror!!
Citera
2017-07-24, 22:23
Medlem
Citat:
Nix, inte enligt domstolen, och det saknas uppsåt så du får läsa igen.
Ingen oklar hjärnblödning den är väldigt konstaterad, och åklagarens rättsläkare har inte sagt emot.
Alltså inget våld som orsakat barnets död utan det är bara du som påstår det.

Jo, det var en postare som skrev brott på tungbenet vilket är felaktigt. Du är livsfarlig helt enkelt som anklagar personer för grovt våld trots att domstolen sagt sitt i frågan. Frikända är dom och kommer så förbli.

En sjuk person som flippar har nog inte alltid ett uppsåt. Ett spädbarn är krävande och en störd person kanske inte klarar av det och tar ut aggressioner på barnet. Han gjorde ju det med hunden också. Anser fortsatt att våld orsakat barnets död och att det är tydligt vad för slags personer de är och vad de gjort. Barnet var så pass skadat att det finns inga bortförklaringar. Hjärnblödningen må vara konstaterad och att rättsläkaren inte sagt emot är inga definitiva eller absoluta fakta.

Är fortfarande nyfiken på vad du tycker om dessa personer? Eftersom du är oerhört angelägen om att få dem och situationen att framstå som helt normala? Trots att allt med detta är helt vidrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in