2017-07-24, 22:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromeda136
En sjuk person som flippar har nog inte alltid ett uppsåt. Ett spädbarn är krävande och en störd person kanske inte klarar av det och tar ut aggressioner på barnet. Han gjorde ju det med hunden också. Anser fortsatt att våld orsakat barnets död och att det är tydligt vad för slags personer de är och vad de gjort. Barnet var så pass skadat att det finns inga bortförklaringar. Hjärnblödningen må vara konstaterad och att rättsläkaren inte sagt emot är inga definitiva eller absoluta fakta.

Är fortfarande nyfiken på vad du tycker om dessa personer? Eftersom du är oerhört angelägen om att få dem och situationen att framstå som helt normala? Trots att allt med detta är helt vidrigt.

Åklagaren har däremot inte påstått att de orsakade hjärnblödningen.
Citera
2017-07-24, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
Du är bara för dum...stora blåmärken. Inte ens rättsläkaren såg några blåmärken!! En sak ska du ha klart för dig...du leker läkare och åklagare...ja..a har erkänt att han gjort fiskmun på flickan som typ många andra gjort på sina barn. Men om nu barnet led av sjukdommen som ger blåmärken så har det blivit blåmärken p.g.a. det. Dina barn har inga blåmärken eller? Troligen säger du nej! Dom har säkert ingen sådan sjukdom. Är du 100% säker på att barnet inte led av sjukdom? 100%? Tänk nu på att åklagaren missat att ta dom viktiga proven!! Hallå...åklagaren som GLÖMDE att begära detta! Man kan inte dömma folk huller om buller bara för att man tror!!

Men vilken sjukdom var det hon hade då? Som ger alla dessa symtom? Som ingen vårdpersonal såg eller började utreda kring? Som ingen misstänkte att hon hade? Förrän försvaret började febrilt leta ursäkter. Sjukdomar som ger blåmärken går att se eller blodprov kan indikera felaktigheter.
Citera
2017-07-24, 22:30
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du har tydligen följt med dåligt, och du behöver inte svärta ner så in i helvete med text.
Nej, domstolen anser inte att det är misshandel så alla fiskmunshållare fälls inte för att du gapar högt.
Noep bilderna är inte riktigt klarlagda i den här utredningen gällande vad som är skuggor och vad som är blåmärken. Jag skrev återkom då du läst på.

Lär dig och läsa först, för det är ju en stor brist du har.
Vilket tjafs om fiskmunnar plötsligt! Så skit i dem nu!
HAILEY FICK BLÅNAD, då han nöp hennes kinder!
Så det är alltså inte misshandel att orsaka sitt barn blånader ?
En person som dig skulle jag inte vilja ha i närheten av spädbarn, huva!
Måste skriva i versaler fet text då du verkar se/förstå dåligt
Fast det hjälpte ju tydligen inte.

Du kan inte ha sett bilderna och läst FUP då du inte ens vet detta!
Så knip igen om att jag inte läst och följt med...
Citera
2017-07-24, 22:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
Du är bara för dum...stora blåmärken. Inte ens rättsläkaren såg några blåmärken!! En sak ska du ha klart för dig...du leker läkare och åklagare...ja..a har erkänt att han gjort fiskmun på flickan som typ många andra gjort på sina barn. Men om nu barnet led av sjukdommen som ger blåmärken så har det blivit blåmärken p.g.a. det. Dina barn har inga blåmärken eller? Troligen säger du nej! Dom har säkert ingen sådan sjukdom. Är du 100% säker på att barnet inte led av sjukdom? 100%? Tänk nu på att åklagaren missat att ta dom viktiga proven!! Hallå...åklagaren som GLÖMDE att begära detta! Man kan inte dömma folk huller om buller bara för att man tror!!
Nej jag leker inte läkare och åklagare, om så är fallet, leker du också läkare och advokat?
"Verkar som att du missar att detta är Flashback Forum?

Bebisar får inte så lätt blåmärken så snälla gulliga Alex måste ha tryckt till hennes kinder väldigt hårt, stackars lilla Hailey, födas till livet av såna hemska föräldrar.
Bilderna på blåmärkena på hennes kinder var inte tagna precis innan hon dog, de var bilder som E tagit och redigerat bort blåmärken som sen Alex erkände att han orsakat genom att nypa hennes kinder. Och blåmärken försvinner som du kanske vet?
Jag börjar först tro på tomten innan jag tror det minsta på att hon led av en sjukdom. Men fortsätt gärna försvaret av dem du och den andra här. Jag har sagt mitt till er. Du är allt bra dum du med, pizza? Åt du så mycket pizza då du var ute och firade att dina sötnosar blev släppta att du fick det på hjärnan?
Senast redigerad av rubin22 2017-07-24 kl. 23:07.
Citera
2017-07-24, 23:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Lär dig och läsa först, för det är ju en stor brist du har.
Vilket tjafs om fiskmunnar plötsligt! Så skit i dem nu!
HAILEY FICK BLÅNAD, då han nöp hennes kinder!
Så det är alltså inte misshandel att orsaka sitt barn blånader ?
En person som dig skulle jag inte vilja ha i närheten av spädbarn, huva!
Måste skriva i versaler fet text då du verkar se/förstå dåligt
Fast det hjälpte ju tydligen inte.

Du kan inte ha sett bilderna och läst FUP då du inte ens vet detta!
Så knip igen om att jag inte läst och följt med...

Jag förstår precis, men du gör det sannerligen inte. Du får läsa domslutet och se vad domstolen anser, och det är den instans som avgör även om du inbillar dig att din åsikt har något som påverkar domslutet.

Citat:
H har sålunda haft blåmärken som uppkommit vid tre olika tillfällen, nämligen
ett på vänster kind omkring den 20 augusti, två på samma kind och ett vid höger öra
omkring den 1 september samt ett vid samma öra och två eller tre mindre på den sidan
av huvudet omkring den 6 september.

Hur tydligt något syns på ett fotografi beror på en rad faktorer, t.ex. ljus och vinkel.
Det är alltså förenat med viss osäkerhet att bedöma fotografier (jfr avsnitt 7.5.2).
Härtill kommer att E beskrivning av hur blåmärkena såg ut i verkligheten kan
vara överdriven (se ovan) och att A genomgående uppgett att dessa inte syntes
så mycket. Utgångspunkten i det följande är därför att blåmärkena inte var så framträdande
som det ser ut som på vissa fotografier.

Så du är bättre än domstolen att bedöma bilderna? Skulle inte tro det.
Citera
2017-07-24, 23:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromeda136
Men vilken sjukdom var det hon hade då? Som ger alla dessa symtom? Som ingen vårdpersonal såg eller började utreda kring? Som ingen misstänkte att hon hade? Förrän försvaret började febrilt leta ursäkter. Sjukdomar som ger blåmärken går att se eller blodprov kan indikera felaktigheter.

Rakit finns med i läkarnas utlåtande tex. Och de prover som ska göras för att fastställa olika sjukdomar är inte gjorda. Och det får du lasta åklagaren för som trodde att åtalet var klart och att hon skulle fälla föräldrarna. Men det fick inget vidare, och det är tyngre medicinsk expertis som uttalat sig om att det inte handlar om våld utan just sjukdom. Vilken exakt är svårare eftersom åklagaren struntat i att utreda detta och det trots påpekande från försvaret. Däremot finns det 3 läkare varav två amerikanska som sagt att barnet hade rakit.
Citera
2017-07-24, 23:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag förstår precis, men du gör det sannerligen inte. Du får läsa domslutet och se vad domstolen anser, och det är den instans som avgör även om du inbillar dig att din åsikt har något som påverkar domslutet.

Så du är bättre än domstolen att bedöma bilderna? Skulle inte tro det.

Rolig du nästan, har du sett bilden/bilderna alltså?
Ja eller nej är det enda svar jag behöver från dig, sen får experten vara i fred!
Alltså har jag sagt att jag kan påverka domslutet någonstans? Hur svårt kan det vara för vissa här att fatta att detta är Flaskback forum? Sitt då inte här om ni inte tål att andra inte tycker som du/ni, jag tror vad jag vill trots domen, vare sig du eller någon annan här gillar det.
Senast redigerad av rubin22 2017-07-24 kl. 23:43.
Citera
2017-07-24, 23:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Rolig du nästan, har du sett bilden/bilderna alltså?
Ja eller nej är det enda svar jag behöver från dig, sen får experten vara i fred!

Varenda en och jag sa till tidigt att man inte kan sitta och spekulera om bilderna som man faktiskt gjorde i den här tråden. Och nu ser man resultatet av just bilderna och hur osäkert det är. Ljus, vinklar osv.
Citera
2017-07-24, 23:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Varenda en och jag sa till tidigt att man inte kan sitta och spekulera om bilderna som man faktiskt gjorde i den här tråden. Och nu ser man resultatet av just bilderna och hur osäkert det är. Ljus, vinklar osv.
Det finns fler ställen som dessa bilder spekuleras och jag är inte blind. Tyvärr verkar det som vissa är det. Vinklar hit och dit, ja det kan verkligen gälla flera av de andra fotona men inte de jag menar.
Men var väl inte för att de inte kunde bevisa att blåmärkena på de foton som togs var trovärdiga? Var väl för att de inte kunde utesluta sjukdom som de släpptes? Och då trodde de väl att blåmärkena kan ha uppkommit då hon hade denna mystiska och mycket ovanliga sjukdom?
Citera
2017-07-25, 06:24
Medlem
Citat:
Rakit finns med i läkarnas utlåtande tex. Och de prover som ska göras för att fastställa olika sjukdomar är inte gjorda. Och det får du lasta åklagaren för som trodde att åtalet var klart och att hon skulle fälla föräldrarna. Men det fick inget vidare, och det är tyngre medicinsk expertis som uttalat sig om att det inte handlar om våld utan just sjukdom. Vilken exakt är svårare eftersom åklagaren struntat i att utreda detta och det trots påpekande från försvaret. Däremot finns det 3 läkare varav två amerikanska som sagt att barnet hade rakit.

Skulle hon haft ex rakit så skulle BVC, BB eller liknande märkt eller misstänkt det. Och påbörjat utredning. Det har man kommit på i efterhand för att vissa symtom hon hade kanske liknar de vid ex rakit. Samma problem/symtom kan också härledas till att hon utsatts för missförhållanden, bristfälligt med mat osv. Andra huvudsymtom stämmer inte alls.
Du är medveten om att vad läkare eller expertis bedömer eller ger sin åsikt om är baserat på vad de fått info om och satt sig in i. Det är inga absoluta fakta. Du vet stt skyldiga går fria för att de nekar och man kan tyvärr inte bevisa vissa saker? Det gör dem inte mindre skyldiga för det. Att de tar in två amerikanska läkare och försöker få det att väga tungt säger ju sitt. Tre svenska barnläkare hade aldrig påstått ngt liknande. För de vet hur vården och kontrollerna ser ut vad gäller BB och BVC och om hon hade varit sjuk hade man upptäckt det.

Vidrigt är detta från början till slut. Vidrigt också hur folk med ev. kopplingar till personerna, fallet eller kanske tom försvaret jobbar hårt för att rentvå dem. Har förstått att de två fått och får mkt skit och hot. De får nog förbereda sig på att livet inte blir detsamma för dem. Kanske är det ett värre straff än att sitta i fängelse eller på rättspsyk. Att vistas ute i samhället, dömda av folket.
Senast redigerad av Andromeda136 2017-07-25 kl. 06:52.
Citera
2017-07-25, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Har aldrig hört talas om en sjukdom på ett spädbarn där sjukdomen knäcker revbenen på barnet ! Alla skador som det barnet hade kan omöjligt uppkommit av sig själv .Ett så litet barn kan knappt röra sig utan är helt beroende av föräldrar händer för att överhuvudtaget överleva. Måste bli en överklagan och att soc har ögonen på dem.Soc arbetar inte efter en ev dom utan med misstankarna ( fast utan bevis&#129300 så kommer deras nästa barn ( om det blir fler) omhändertagas enligt lvu .Med skador barnet hade så jobbar soc enligt deras agenda och ett nytt barn kommer inte att få växa upp med dessa föräldrar. Så domstolsbeslut och soc jobbar enskilt ! Bara för att föräldrarna är fria betyder det inte för sociala att de är lämpliga föräldrar då starka misstankar finns för grund att barnet blev misshandlad. Så alla "anhöriga och vänner till föräldrarna ... tyvärr dessa två är redan skyldiga och dömda i folks ögon och har soc slickandes bak i deras arslen .

Orkade inte läsa igenom och kolla om någon svarat redan.Men soc kollar inte upp föräldrar utan att en oro ska anmälas. Soc får in en orosanmälan från privatpersoner eller andra aktörer och utifrån det görs en bedömning om det behöver inledas en utredning. Det ska mycket till innan ett barn tas från sina föräldrar, då ska alla andra resurser vara uttömda. De kommer kunna få barn i framtiden utan att soc blandas in vare sig de har blivit dömda eller friade. Soc kommer in som sagt om en anmälan om oro
kommer in. Och utgår anmälan från det som hänt tidigare kan inte soc inleda utredning. Det ska finnas en oro grundad i den nuvarande situationen. Det går inte att motivera att inleda en utredning på grund av tidigare omständigheter om det inte även finns signaler att ngt inte står rätt i den nuvarande situationen. Hoppas du förstår hur jag menar. Soc söker inte upp personer på det sättet eller för register. Skulle nog säga att det är emot vad som står i SoL.

Men det jag egentligen tänkte på var att jag tyckte blåmärkena var otroligt tydliga på bilderna, aldrig sett sådana skuggor på bilder. Är då ett jäkla sammanträffande att ett barn som potentiellt blivit misshandlat har blåmärken på bild men som sen bara är skuggor? Äh jag orkar inte ens sätta mig in i det där. Undra hur hon kunnat få 20 st revbensbrott dessutom utan att någon hjälp henne på traven så att säga.....
Senast redigerad av syndich 2017-07-25 kl. 09:17.
Citera
2017-07-25, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syndich
Orkade inte läsa igenom och kolla om någon svarat redan.Men soc kollar inte upp föräldrar utan att en oro ska anmälas. Soc får in en orosanmälan från privatpersoner eller andra aktörer och utifrån det görs en bedömning om det behöver inledas en utredning. Det ska mycket till innan ett barn tas från sina föräldrar, då ska alla andra resurser vara uttömda. De kommer kunna få barn i framtiden utan att soc blandas in vare sig de har blivit dömda eller friade. Soc kommer in som sagt om en anmälan om oro
kommer in. Och utgår anmälan från det som hänt tidigare kan inte soc inleda utredning. Det ska finnas en oro grundad i den nuvarande situationen. Det går inte att motivera att inleda en utredning på grund av tidigare omständigheter om det inte även finns signaler att ngt inte står rätt i den nuvarande situationen. Hoppas du förstår hur jag menar. Soc söker inte upp personer på det sättet eller för register. Skulle nog säga att det är emot vad som står i SoL.

Men det jag egentligen tänkte på var att jag tyckte blåmärkena var otroligt tydliga på bilderna, aldrig sett sådana skuggor på bilder. Är då ett jäkla sammanträffande att ett barn som potentiellt blivit misshandlat har blåmärken på bild men som sen bara är skuggor? Äh jag orkar inte ens sätta mig in i det där. Undra hur hon kunnat få 20 st revbensbrott dessutom utan att någon hjälp henne på traven så att säga.....

Det går inte ihop. Det är det som är så vidrigt. Blåmärkena är tydliga och revbensbrotten går heller inte att bortförklara även om de försöker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in