2017-07-24, 13:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Så var det inte. Däremot "snitslades" föremål och upphittades på underliga sätt. Tycker nog du ska hålla
dig ifrån att kommentera LH-fallet. Hoppas att du inte lika lättvindigt sprider desinfo om HA-fallet.

Det är inte första gången som du hugger grovt på mig om Holm-fallet. Får jag fråga varför?

Föremålen finns markerade på en karta. Samtliga föremål ligger utmed samma grusväg. Flera dagar senare hittades bland annat jackan i en rishög ganska mitt emot byssjan, i vilken hon hittades. Vad är problemet?

Och när skulle jag ha spridit "desinformation" om Helena-fallet? Har du den minsta anledning att betvivla mina insatser för att få Helena-fallet löst får du gärna och sakligt återkomma. Annars: Släpp det.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-24 kl. 13:43.
Citera
2017-07-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
HÅLLER MED.

Det är ganska lätt att förstå - skapa en alternativ crimescene. Det lyckades han/ de med.
Citera
2017-07-24, 13:40
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det är väl bara moderator och admin som kan radera inlägg?

Uppenbarligen inte. Jag satt med här hela kvällen och en bra bit in på natten och läste "maniskt". När jag går tillbaka nu så är MINST TVÅ inlägg borttagna. Jag misstänkte att det skulle tas bort.....
Citera
2017-07-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Polis visar upp skon, och bryter söket? (polis säger olika)
Anhöriga och vänner uppsöker inte den närbelägna fyndplatsen?

Enligt dokumentären "kommer" polisen med sko nr 2. Så var hittades den?
Citera
2017-07-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Rent allmänt om den där historien om BB och påkörningen kan man ju konstatera att det just den natten måste ha varit väldigt mycket trafik på den där cykelvägen. Tidigare i tråden har det framkommit att någon observerade en bil vid 23:30 till 24:00. Killarna på Hällristningsvägen ser en bil runt 02:30 till 02:45. BB blir påkörd (eller om det var på cykelvägen som löper utmed Ekuddenvägen). Och så då den där bilen som stod parkerad på cykelvägen vid 03:30 och framåt.

Det som jag kan tycka är det märkligaste är just den där bilen som det nya vittnet och hennes man såg som stod parkerad på cykelvägen vid 03:30, precis intill BB:s tomt. Den bilen faller ju fullständigt utanför de hittills diskuterade tidsramarna samt faller ju helt utanför det hittills allmänt diskuterade händelseförloppet. Varför står den bilen där? Och så då önsketänkandet: Tänk om kvinnan hade tagit registreringsnumret ... Jag menar, hon kikade ju till och med in i bilen!
Jag och några kompisar befann oss vid bäcken den kvällen ..... och vi va nog inne på förhör allihopp och vi vittna om en bil på bostadsområdet ekudden vi hörde , vi trodde det va polisen så alla drog där ifrån ( mopparna va ju lite trimmade) Om man vittnat kan man få ut det nu tex. ?
Citera
2017-07-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Någon tränad spårhund kan jag inte tänka mig att det var. Polismannen undrat man också över. När han hittar skon plockar han upp den och går hem till HA familj och visar upp den där. Tog de foto innan de plockade upp skon? Tog de den med handskar på? Placerade de skon i en påse så den inte skUlle bli kontaminerad? Osv. Det spärrades inte ens av!

Nu menar du väl ändå sko nr 2? Hur den upphittades vet vi inte.
Sko nr 1 hittade polishunden. Den hade hittat sko nr 2 om den funnits där då.
Citera
2017-07-24, 13:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lockerudarn
Jag och några kompisar befann oss vid bäcken den kvällen ..... och vi va nog inne på förhör allihopp och vi vittna om en bil på bostadsområdet ekudden vi hörde , vi trodde det va polisen så alla drog där ifrån ( mopparna va ju lite trimmade) Om man vittnat kan man få ut det nu tex. ?

Mig veterligen har du rätt att få ut ditt förhör. Jag vet folk som har lämnat utsagor via telefon till polisen och fått ut dem i skrift via e-post för godkännande. Men det är ju i och för sig innan materialet har flutit in i FU:n på riktigt, så att säga. Men kolla med polisen!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-24 kl. 13:52.
Citera
2017-07-24, 13:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Och hur vet du att det var polishunden som hittade skon? Jag skrev tidigare att det lika väl kan ha varit polismannen själv som hittade skon. Hur sannolikt är det att polisen i Mariestad hade en utbildad spårhund på stationen den natten? Det kan lika gärna ha varit polismannens egna, privata hund. Det finns alltså ingenting som säger att "hunden skulle ha hittat sko nummer två om skon hade funnits där då".
Citera
2017-07-24, 13:57
Medlem
Citat:
Det beror väl helt och hållet på hundföraren. Polisen var ute för att leta efter Helena. Han och hunden hittade en sko. Då bryter polisen arbetet och går hem till familjen. Krångla inte till det mer än vad det behövs.
Citera
2017-07-24, 14:01
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det beror väl helt och hållet på hundföraren. Polisen var ute för att leta efter Helena. Han och hunden hittade en sko. Då bryter polisen arbetet och går hem till familjen. Krångla inte till det mer än vad det behövs.

Exakt! Det kan ha varit så himla enkelt!
Citera
2017-07-24, 14:01
Medlem
Lite info, intressant eller inte.
Tre systrar till kgm och adress juni 92.
Syster 1 född 61: furuvägen 3 (nära kgms adress)
Syster 2 född 69: lockerudsvägen 55
Syster 3 född 70: också lockerudsvägen 55

Inte helt ointressant med tanke på område och ev bil.
Citera
2017-07-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Mig veterligen har du rätt att få ut ditt förhör. Jag vet folk som har lämnat utsagor via telefon till polisen och fått ut dem i skrift via e-post för godkännande. Men det är ju i och för sig innan materialet har flutit in i FU:n på riktigt, så att säga. Men kolla med polisen!
Ska jag kolla upp . va nog vi som vittnat om en bil vid 23.30-24.00 .... va ju som sagt 25 år sen så man minns väl inte exakt i detalj vad man gjorde men dom flesta mariestadsbor vet väl ungefär vad dom gjorde den kvällen !?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in