2017-07-27, 22:17
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Haha - jag hade fått en bra uppfattning om dig Prinzezzan - men varför går du banans på att Klas ej kan vara GM. Kan du inte ge några konkreta saker förutom att förklara hur "snäll" osv han är - du som t o m med blanda ihop Klas med Kjell.

Hej.

Citerar du nu verkligen rätt person?

Det är detta som gör att tråden ältas hit och dit samtidigt som irritationen ökar mellan skribenter.

Ett tips, innan man citerar någon så dubbelkolla innan du postar så det verkligen är rätt nick du vänder dig till.

Jag ger snart upp!!!!

//lugnås
Citera
2017-07-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nu har du nog vänt dig till fel person, Hardbeck! Var har skrivit att KM inte kan vara gm? Var har skrivit att han är snäll??? Kjell??? Jag känner ingen av dem, och vet därför inte om KM är "snäll" eller inte. Eftersom jag inte känner till dessa, har jag aldrig sagt bu eller bä! Jag behöver mer fakta innan jag yttrar mig.

Du tror inte att du ska vända dig till Twiggygirl? Tror det var hon som blandade ihop Klas och Kjell.
Aj då - inget bra - känner du dig bättre träffade Twiggygirl - ber om ursäkt.
Jag vill att vi försöker hitta anledning till att KGM inte skulle vara pilot - finns det några?? Han är ju verkligen inte en person som skulle vara aktuell här - eftersom du läser här Pilot - kan du ju fylla i - för KGM's skull!! Eller är det du KGM?
Citera
2017-07-27, 22:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Aj då - inget bra - känner du dig bättre träffade Twiggygirl - ber om ursäkt.
Jag vill att vi försöker hitta anledning till att KGM inte skulle vara pilot - finns det några?? Han är ju verkligen inte en person som skulle vara aktuell här - eftersom du läser här Pilot - kan du ju fylla i - för KGM's skull!! Eller är det du KGM?

Ursäkten godtas!

Det som kan tala emot att KM är mannen med pilotglasögonen, skulle väl i så fall vara att det (ännu?) inte bekräftats officiellt. Men det har väl inte dementerats heller?
Citera
2017-07-27, 23:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag kan ha märkt fel, men tidigare i tråden när namn har nämnts och diskuterats har det varit förhållandevis lugnt. Men nu - efter Radio Skaraborgs programserie - har det blivit betydligt grinigare och då särskilt efter det att KGM kom in i diskussionen. Håller någon med mig?
Citera
2017-07-27, 23:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Det är väl för i helvete inte något bra att lägga ut en massa jävla namn bara så där, som familjemedlemmar, grannar, bekanta, till någon som VI anser KAN ha gjort sig skyldig till ett brott????
Skulle du vilja ha din familj, dina vänner, dina grannar... figurerande här i tråden och analyseras?
Empati är bara att förakta av dem som drivs av instinkter!
Mer empatisk? Prova att tänka dig "sunt förnuft" men det kanske inte heller är något bra att vara utrustad med.
Får en känsla av att du är en del av dem som just nu försöker sprid osämja i en tråd där man tidigare samarbetat med respekt för varandra i största mån.
Tråkigt!

Jag har varken sagt att det ska läggas ut en massa namn eller att det skulle vara något bra med att göra en sådan sak, det är DU som tolkar inlägget som fan läser bibeln.

Eftersom jag kan konstatera att du inte hänger med i svängarna så tänker jag heller inte bemöda mig med att förklara vad jag menade med att just DEN användaren visade en överdriven empati för KGM, hans familj, grannar, bekanta och gamla skolkamrater. Men vill ändå påtala att det i det här fallet mer handlade om psykologi på ett djupare plan när jag ironiskt påpekade att 'Fighter' med sin självgodhet förmodligen även hade begåvats med mer empati än oss andra här i tråden.

Nej jag vill ha ordning och reda inte osämja, jag tycker att vi är många som samarbetar bra här i tråden. Tråkigt att du får den känslan.
Citera
2017-07-27, 23:17
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ursäkten godtas!

Det som kan tala emot att KM är mannen med pilotglasögonen, skulle väl i så fall vara att det (ännu?) inte bekräftats officiellt. Men det har väl inte dementerats heller?

Mm, kan ju tycka att M o P faktiskt sitter i en moralisk rävsax som dom själva satt sig i, medvetet lr omedvetet. Dom vet vem som är Pilot och de vet mycket väl om den här tråden. Man kan ställa sig frågan om de skulle ingripa på något sätt om dom ser att helt fel person med anhöriga "hängs ut", man kan ju hoppas det iaf. Så om dom inte gör det så........
Citera
2017-07-27, 23:24
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Mm, kan ju tycka att M o P faktiskt sitter i en moralisk rävsax som dom själva satt sig i, medvetet lr omedvetet. Dom vet vem som är Pilot och de vet mycket väl om den här tråden. Man kan ställa sig frågan om de skulle ingripa på något sätt om dom ser att helt fel person med anhöriga "hängs ut", man kan ju hoppas det iaf. Så om dom inte gör det så........

Ja, de sitter minst sagt i en knivig situation. Om det inte skulle vara KM som är/var mannen med pilotglasögonen, då skulle man ju hoppas att de på något sätt sätta stopp för detta. Men om det är han... Ja, svår sits för dem.

Hoppas att utredningen går framåt, så att det kan bekräftas vem som verkligen är/var mannen med pilotglasögonen. Och att alla svar kommer fram, i alla fall så många som möjligt.
Citera
2017-07-27, 23:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det verkar som det börjar komma in olika användare i tråden som "bekräftar" att KGM är pilot. Deras källor är anonyma för oss i tråden och vi får själva välja om vi skall tro på användarens och den anonyma källans uppgifter.

Jag tänker så här;
Pilot är KGM som blivit bevittnad av en person tillsammans med Helena på bron.
Jag är till 90% säker på att denne pilot, tillika KGM också är GM. Varför? Hur stor är sannolikheten till att Helena skulle möta på en annan man som på något sätt var intresserad av henne på den korta sträcka hon trots allt har kvar att promenera hem? Den absolut sista personen - som är bekräftat - varit tillsammans med henne så pass nära brottsplatsen är KGM. Att tro att hon skulle träffa på en annan GM efter att ha skiljts med KGM är inte speciellt troligt.

Hur långt hade hon kvar att gå hem därifrån hon senast blivit iakttagen på bron? Inte långt, inte troligt att hon skulle möta på en "ytterligare" GM. Därför tror jag på att KGM också är GM.

Jag tror precis som du att pilot är GM och att han har agerat ensam, tack för ett bra och klargörande inlägg! Man ska inte krångla till det i onödan som Leif GW Persson så klokt sa.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-27 kl. 23:35.
Citera
2017-07-27, 23:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag tror precis som du att pilot är GM och att han har agerat ensam, tack för ett bra och klargörande inlägg! Man ska inte krångla till det i onödan som Leif GW Persson så klokt sa.

Det får väl anses som väldigt enkelt, nämligen att "pilotmannen" också är gärningsmannen. Helt osannolikt att det skulle dyka upp ytterligare en person de sista meterna och "ta över". Men det bygger på att "brovittnets" iakttagelse är korrekt. Sedan framgår det ganska tydligt att "brovittnet" möter Helena med sällskap på bron eller till och med närmare brons början. Det skulle i så fall kunna öppna för den varianten att någon ytterligare mansperson tar sig ut på bron och hastar ikapp Helena och sällskapet, eller att en bil snart kommer från centrumhållet och kör ikapp dem (kanske medvetet) eller kommer körande och av en slump får se dem och på något sätt ansluter. Men om iakttagelsen av "pilotmannen" är korrekt råder det inget tvivel om att åtminstone den personen är gravt involverad i det som snart kommer att hända.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-27 kl. 23:55.
Citera
2017-07-27, 23:49
Medlem
Brovittnet.

Jag tycker det är så konstigt att brovittnet inte hörde av sig till Polis mer än en gång(!) om jag fattat det rätt.
Helena är på första sidorna en lång tid och "jag" har sett denna tjej med dessa byxor och en man jag kan beskriva.
Hade blivit tokig om de inte hört av sig och jag hade stått på mig och ringt igen..anat att mitt vittnesmål inte kommit in.

Det retar mig att det inte gjordes.
Då kunde mordet säkerligen klarats upp tidigare.
Så visst kan man skylla Polis för missen, men tycker nog brovittnet varit väldigt lat också.
Under 6 år borde hon/han väl reagerat på att "Ingen har sett Helena efter Statt"

Till detta med KM..
Om det är han.. vad kan vi i tråden tillföra efter/om det bekräftas?
Han läser, hans familj läser.. och det tar 3 dagar innan en ny användare kan posta ett inlägg?
Uppmanar KM:s anhöriga att försvara honom här. Hade det varit min man eller ex, hade jag gjort det.
Eller?
Senast redigerad av fundersammy 2017-07-27 kl. 23:54. Anledning: Felskrivning
Citera
2017-07-28, 00:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Brovittnet.

Jag tycker det är så konstigt att brovittnet inte hörde av sig till Polis mer än en gång(!) om jag fattat det rätt.
Helena är på första sidorna en lång tid och "jag" har sett denna tjej med dessa byxor och en man jag kan beskriva.
Hade blivit tokig om de inte hört av sig och jag hade stått på mig och ringt igen..anat att mitt vittnesmål inte kommit in.

Det retar mig att det inte gjordes.
Då kunde mordet säkerligen klarats upp tidigare.
Så visst kan man skylla Polis för missen, men tycker nog brovittnet varit väldigt lat också.
Under 6 år borde hon/han väl reagerat på att "Ingen har sett Helena efter Statt"

Till detta med KM..
Om det är han.. vad kan vi i tråden tillföra efter/om det bekräftas?
Han läser, hans familj läser.. och det tar 3 dagar innan en ny användare kan posta ett inlägg?
Uppmanar KM:s anhöriga att försvara honom här. Hade det varit min man eller ex, hade jag gjort det.
Eller?

Lätt att vara efterklok angående vittnet. Om du lämnar ett vittnesmål får du aldrig veta vad som händer med det. Ringer du och frågar får du aldrig någon respons ändå.

Förstår inte hur du tänker om det sista stycket. Skulle jag ha försvarat mitt ex om jag hade vetat eller anat att den personen hade haft med ett försvinnande/mord att göra? Knappast. Det hade han/hon jäklar i mig fått klara själv. Jag hade väl i så fall till och med kontaktat polisen! Och att anhöriga skulle försvara honom ... Vad annat kan de göra?! De vet ju inget och kan inget illa tro om personen ifråga. "Blind part i målet", typ. Ett sådant försvar säger ju ingenting.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-28 kl. 00:30.
Citera
2017-07-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Lätt att vara efterklok angående vittnet. Jag har varit med - tro mig! - och jag vet att om man lämnar ett vittnesmål får man aldrig veta vad som händer med det. Ringer du och frågar får du aldrig någon respons ändå.

Förstår inte hur du tänker om det sista stycket. Skulle jag ha försvara mitt ex om jag hade vetat eller anat att den personen hade haft med ett försvinnande/mord att göra? Knappast. Det hade han/hon jäklar i mig fått klara själv. Jag hade väl i så fall till och med kontaktat polisen! Och att anhöriga skulle försvara honom ... Vad annat kan de göra?! De vet ju inget och kan inget illa tro om personen ifråga. "Blind part i målet", typ. Ett sådant försvar säger ju ingenting.

Jag träffade rätt där. Skrev det mer som en fråga, eller en tanke. OM du som anhörig tror så gott om någon, nån som blir så uthängd på fb som denna Kmg.. borde väl för fan nån försvara?

Men ingen har gjort det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in